וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיון בלתי נתפס: מואנה היא בעצם חיקוי של שר הטבעות?

8.1.2017 / 16:51

תיאוריה שפורסמה ברשת ותפסה תאוצה מציגה קווים מקבילים בעלילה ובדמויות בין הסרטים: החפץ שנופל למימי הים, קרובת המשפחה שתחזיק בו שנים ארוכות, והגיבור יפה התואר שישיב אותו למקומו אחרי שיצלח מאבק בהר געש. לתיאוריה המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיבור כהה שיער ויפה תואר. שר הטבעות ומואנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם מואנה היא למעשה העתק של שר הטבעות? תיאוריה שהולכת ומתבססת ברשת מראה כיצד עלילת הסרט של וולט דיסני מ-2016 מזכירה במיוחד את זו של "שר הטבעות". הכל התחיל בחשבון הטמבלר "bouncingbumble", שהעלה פוסט המצביע על הדימיון הגרפי והעלילתי בין דמויות ואירועים שונים בסרטים. בשיחה עם אתר "באזפיד" סיפרו יוצרי הבלוג כי הבחינו בדימיון אחרי ששמו לב כי לטבעת שבמרכז עלילת הסרט שר הטבעות יש את אותה השפעה על בילבו, כמו שב"מואנה" יש ללב של טה פיטי על סבתה של מואנה, טאלה.

בין הקווים המקבילים: הטבעת, כמו הלב של טה-פיטי, נלקחת על ידי גיבור שאיננו ראוי מספיק, ואשר לא לגמרי הבין את משמעותה. הגיבור מובס, והאוצר (הטבעת/הלב) נופל לתוך מי הים. בן אנוש מחזיק בחפץ, ושומר אותו למשך שנים רבות. הוא מעביר אותו לאחר מכן לקרוב משפחה צעיר, לפני שמצבו הבריאותי מתחיל להידרדר.

כמו כן, הגיבור הצעיר (מואנה/ פרודו בגינס) הוא יפה/ת תואר, כהה/ת שיער ובעל/ת עיני איילה. את החפץ המדובר עונד הגיבור כתליון על שרשרת. במסעם להשיב את החפץ למקומו נתקלים הגיבורים בשני הסרטים בשלל אויבים ומכשולים, שכוללים גם הר געש - האתגר הגדול ביותר שלהם, לפני שסוף סוף הם מחזירים את החפץ למקום המיועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully