וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדויות לטקס הבאפטא 2017: "לה לה לנד" ו"המפגש" מובילות

10.1.2017 / 10:10

המחזמר המצליח ממשיך לתת את הטון גם בטקס היוקרתי של האקדמיה הבריטית לקולנוע, עם 11 מועמדויות. מריל סטריפ זכתה למועמדות משלה, "שתיקה" של מרטין סקורסזה הודר לחלוטין

יח"צ - חד פעמי

האקדמיה הבריטית לקולנוע הכריזה הבוקר (שלישי) על המועמדויות לפרסיה, הבאפט"א. מעבר לכך שהם כמובן יוקרתיים כשלעצמם, העיטורים הבריטיים מהויים בדרך כלל אינדיקציה טובה לקראת האוסקר האמריקאי.

כצפוי, "לה לה לנד" כיכב בהכרזה, עם המספר הרב ביותר של מועמדויות – 11. "המפגש" ו"יצורים ליילים" הפתיעו ואספו תשע מועמדויות כל אחד. ל"מנצ'סטר ליד הים" יש שש כאלה ול"אני, דניאל בלייק" של קן לואץ' חמישה.

המיוזיקל של דמיאן שאזל מועמד גם כמובן בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, יחד עם "מנצ'סטר ליד הים" של קנתן לונגרן, "אור ירח" של בארי ג'נקינס, "המפגש" של דניס וילנב ו"אני, דניאל בלייק" של קן לואץ', הנציג הבריטי היחיד ברשימה. לפרס הבימוי מועמדים היוצרים של כל הסרטים הללו חוץ מג'נקינס, שאיבד את מקומו לטובת טום פורד, במאי "יצורים ליליים", כך שהקטגוריה הזו על טהרת הגברים הלבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך לככב. מתוך "לה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקטגוריית השחקנית הראשית מועמדות איימי אדמס על "המפגש", אמלי בלאנט על "הבחורה על הרכבת", אמה סטון על "לה לה לנד", נטלי פורטמן על "ג'קי" ומריל סטריפ, שהמועמדות שלה ודאי תרתיח את הנשיא האמריקאי הנבחר, על "פלורנס פוסטר ג'נקינס". בקטגוריה הגברית המקבילה המועמדים הם אנדרו גרפילד על "הסרבן", קייסי אפלק על "מנצ'סטר ליד הים", ג'ייק ג'ילנהול על "יצורים ליליים", ויגו מורטנסן על "קפטן פנטסטיק" ואיך לא, ראיין גוסלינג על "לה לנד".

בקטגוריית שחקן המשנה, המועמדים הם אהרון טיילור-ג'ונסון על "יצורים ליילים", דב פאטל על "סארו – הדרך הביתה", יו גרנט על "פלורנס פוסטר ג'נקינס", ג'ף ברידג'ס על "באש ובמים" והפייבוריט מהרשה עלי על "אור ירח". בקטגוריה הנשית המקבילה, המועמדות הן מישל וויליאמס על "מנצ'סטר", נעמי האריס על "אור ירח", ניקול קידמן על "סארו", ויולה דייויס על "גדרות" והיילי סקווירז על "אני, דניאל בלייק".

עוד באותו נושא

"לה לה לנד" מצדיק את כל השבחים שקיבל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שש מועמדויות. מתוך "מנצ'סטר ליד הים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקטגוריית הסרט הזר, המועמדים הם "חולייטה" של פדרו אלמודובר, "טוני ארדמן" הגרמני, "דיפאן" הצרפתי ושני סרטים שכבר היו באוסקר בשנה שעברה אך הופצו באי הבריטי רק השנה – "הבן של שאול" ההונגרי ו"ילדות פרא" הטורקי". לפרס סרט האנימציה הארוך מועמדים "מוצאים את דורי", "קובו – אגדה של סמוראי", "מואנה" ו"זוטרופוליס".

התאריכים החשובים הבאים בעונת הפרסים: טקס הבפטא יתקיים ב-12 בפברואר. באשר לאוסקרים, המועמדויות יוכרזו ב-20 בינואר והטקס עצמו ייערך ב-26 בפברואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איימי אדמס, פעם ראשונה. מתוך "יצורים ליילים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
סרט קולנוע המפגש. קולנוע לב,
איימי אדמס, פעם שנייה. מתוך "המפגש"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully