וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שהיו משתיקות את פורסט גאמפ ולוכדות את קייזר סוזה

עמית שחם בשיתוף בזק

20.2.2017 / 10:09

ברוכה הבאה 2017, השנה שבמהלכה יצאו לא פחות מ-17 סרטי המשך, כי בהוליווד ממש מתעקשים להשאיר אותנו בעבר. אבל העולם השתנה ואין כמו להיטי קולנוע גדולים כדי להראות מה היה קורה לסצנות האהובות אם הייתה קיימת בהן הטכנולוגיה של היום

מג ראיין, בילי קריסל, הסרט כשהארי פגש את סאלי. יוטיוב, אתר רשמי
טלפוני החוגה שבהם הארי וסאלי דיברו אל תוך הלילה בשנת 1989 הם כיום פריט מוזיאוני בעולם של סמארטפונים/אתר רשמי, יוטיוב

2017 כבר פה והיא מציתה את הדמיון. אילו שכלולים טכנולוגיים היא תביא איתה, מה הבשורה הדיגיטלית הגדולה שנכיר במהלכה? אם נביט עליה מהזווית הקולנועית נגלה שדווקא נקבל עוד מאותו דבר. לא פחות מ-17 סרטי המשך מתוכננים לצאת לאקרנים במהלכה, וזאת מבלי להכליל את מלחמת הכוכבים: רוג אחת.

הנה סרטים כמה בולטים שנראה על המסך הגדול השנה: מהיר ועצבני 8, רובוטריקים 5, טריינספוטינג 2, בלייד ראנר 2, הנוסע השמיני 6 ועוד. בהוליווד ממש מתעקשים להשאיר אותנו בסבנטיז, באייטיז ובניינטיז. מה שבטוח הוא שהסרטים האלה לא ייראו אותו דבר. העולם התקדם וצפייה בסרטים של פעם היא תזכורת לעובדה שהעולם שלנו השתנה לחלוטין בזכות הטכנולוגיה. טלפוני החוגה שבהם הארי וסאלי דיברו אל תוך הלילה בשנת 1989 הם כיום פריט מוזיאוני בעולם של סמארטפונים.

איך נראה העולם בשלושת העשורים האחרונים דרך הסרטים, ואיך סצנות מפורסמות היו נראות אחרת אם הייתה קיימת הטכנולוגיה של היום? בואו נצא למסע שבו דבר לא היה נראה אותו דבר עם הטכנולוגיה של היום.

אני והחבר'ה (1986)

סרט ההרפתקאות המקסים שביים רוב ריינר, מספר על ארבעה נערים צעירים היוצאים למסע חיפוש אחר גופה של ילד בן גילם ותוך כדי שהם תועים בדרכים אנו מתוודעים ליחסים ביניהם ולדרך התבגרותם. היום הם לא היו משוטטים בין היערות והעיירות של מדינת אורגון, הם פשוט היו מתחברים לגוגל מפות וחוסכים לעצמם כמה צרות בדרך.

במקום להיות בסרטים מה קורה בבית, הזמינו ערכת בית חכם של בזק החל מ-29.90 שקל בחודש

הנסיכה הקסומה (1987)

נתחיל 30 שנה אחורה, ודווקא במה שהטכנולוגיה הייתה קצת מקלקלת לנו – את הרומנטיקה. אמנם זה סרט פנטזיה, אבל תארו לכם שנער החווה ווסלי (קרי אלווס) והנסיכה הקסומה (רובין רייט) היו חיים בעידן הוואטסאפ? כל המסע האבירי של ווסלי אחר מושא אהבתו היה נחסך מאיתנו בהתכתבות וואטסאפ פשוטה אחרי שספינתו של ווסלי הותקפה והוא נעלם. הנסיכה באטרקאפ הייתה רואה שהוא זמין, שולחת לו מיקום ומבקשת שיאסוף אותה עם סוס לבן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערה? רובין רייט עם קרי אלווס בסרט הנסיכה הקסומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וול סטריט (1987)

סרט מצוין שהכניס אותנו באותה שנה ללב העולם הקפיטליסטי, כשמייקל דגלאס שיחק את גורדון גקו, עשיר נבזי שעושה את הונו ממשחקים בבורסה ומלמד את צ'רלי שין את רזי המשחק. הסרט עדיין רלוונטי במסר שלו, מה שאי אפשר להגיד על הטכנולוגיה שמוצגת בו. ילדי האייטיז זוכרים את הטלפונים הניידים הראשונים, שהיו אז שיא הקדמה. לדור הסמארטפון של ימינו, שיכול לעשות שיחות סקייפ והרבה יותר מזה דרך הנייד הדק והקטן שברשותו, שיחת הטלפון הזאת בה מייקל דגלאס מחזיק טלפון סלולרי דינוזאורי בגודל של פינת אוכל בערך, המכשיר הוא הכול חוץ ממגניב.

שכחו אותי בבית (1990)

כל מי שצפה בסרט הזה זוכר את מקולי קאלקין הצעיר מביים מסיבה בביתו ומשתמש בטלוויזיה, באורות ובמערכת הסטריאו כדי ליצור רושם בעיני זוג גנבים הזומם לרוקן את הבית מרכושו, כאילו משפחתו לא באמת עזבה אותו בחופשת חג המולד. אחח כמה תושייה ומאמץ הפגין קאלקין הצעיר והחמוד בשנת 1990. כיום היה מספיק לו לשבת על הספה עם סמארטפון המחובר לאפליקציית בית חכם מסוג Bhome כדי להפוך אותו למבצר בעזרת ניהול מערכות התאורה, פתיחת או סגירת הדלתות והחלונות, הדלקה וכיבוי של מערכות הסאונד, כיוון מערכות המיזוג ודריכת מערכת האבטחה. עם מערכת בית חכם, ההורים שלו היו יכולים לדעת שהוא נשאר מאחור כבר בשדה התעופה, לחסוך לעצמם התרוצצויות ודאגה ולהיות איתו בקשר דרך ה-Bhome.

עולמו של ויין (1992)

כמה שטויות עשו ויין (מייק מאיירס) וגארת' (דיינה קארווי) וכמה אנרגיות השקיעו בניסיון להתפרסם ולהפוך את תכנית הטלוויזיה הפרועה שלהם בערוץ המקומי ללהיט. כיום הם היו מעלים הכול ליוטיוב וזוכים לתהילת עולם כבר אחרי סרטון ויראלי אחד.

נדודי שינה בסיאטל (1993)

טום הנקס האלמן שקוע בדיכאון עקב מות רעייתו ובנו שכנע אותו להתקשר לתכנית ייעוץ ברדיו ולדבר בה על געגועיו אליה. דבריו מרגשים אלפי אמריקאיות, כאלה שמחפשות חתן וגם כאלה שמאורסות כמו בחורה בשים אנני מבולטימור (מג ראיין). היום הילד היה פשוט מוריד לאבא טינדר וסביר להניח שדמותו של הנקס הייתה מתמקדת בסיאטל והסביבה, מבלי להיכנס להרפתקה מחוף אל חוף. אגב, כדי לאתר אותו כל מה שמג ראיין הייתה צריכה היום זה חשבון פייסבוק.

בדרך למטה (1993)

לעולם לא נדע מה היה קורה אם מייקל דגלאס היה משתמש בווייז באותו בוקר ובמקום להיתקע בפקק אדיר שהיה משחרר ממנו את כל האגרסיות.

פורסט גאמפ (1994)

בעולם שבו על זמני הרכבות והאוטובוסים נמצאים ברשת, ואפשר דרך אפליקציית Moovit לדעת בדיוק מתי מגיע האוטובוס, סביר להניח שלא היינו זוכים להמתין שעה ארוכה בתחנה כדי לשמוע את סיפורו המופלא של פורסט גאמפ.

החשוד המיידי (1995)

כיום, בעידן של "עיר חכמה" שבו מצלמות אבטחה מפוזרות בכל מקום ולמשטרות ברחבי העולם אפשרות טכנולוגית להרכיב קלסטרונים המאמתות את זהותו של אדם על בסיס תצלום דיגיטלי או מקור וידאו, קווין ספייסי היה נעצר ברגע שכף רגלו הייתה דורכת בתחנת המשטרה. ותהיו בטוחים שהקלסתרון שלו לא היה מגיע לחוקר בפקס, כמה דקות לאחר סיום החקירה.

הצעקה (1996)

מילא טלפון הלחצנים, כבר הבנו שהאנושות התקדמה מאז, אבל כיום יש גם שפע של תוכנות ואפליקציות שיודעות לזהות שיחה לא מזוהה, כך שהטלפון של כל איזה מתחכם שמטריד טלפונית ושואף לרצוח באופן סדרתי היה מזוהה בלי הרבה בעיות. עם אפליקציות דוגמת Caller ID, ME, CallUp או שירות של שיחה מזוהה, בילי וסטו היו נעצרים כבר באותו לילה.

אחי, איפה האוטו שלי? (2000)

קומדיית הנעורים הפרועה "אחי, איפה האוטו שלי?" הייתה נחסכת מאיתנו אילו רק לאשטון קוצ'ר וחברו הלא פחות סטלן שון ויליאם סקוט, המגלמים את ג'סי וצ'סטר, היה איתורן או אפליקציה שיודעת להזכיר היכן האוטו חונה. אם היה להם בסמארטפון אפליקציות כגון MyCar, iOnRoad או Car Locator, הסרט היה נעצר בבוקר שאחרי המסיבה. במקום זה קיבלנו מסע הזוי, משעשע ולרוב מייגע של שניהם בחיפוש אחר המכונית.

נאמנות גבוהה (2000)

הקומדיה הרומנטית בה ג'ון קיוזאק (רוב) בילה שעות בחנות התקליטים שלו יחד עם ג'ק בלייק (בארי) וטוד לוסיו (דיק), ובין היותם אנציקלופדיה מוזיקלית הם צירפו לדירוגי השירים שלהם גם את סיפורי הפרידות של קיוזאק מנשותיו. אתם רואים חנויות תקליטים בסביבה? מעט מאוד, רק לחובבי נוסטלגיה והז'אנר. העולם עבר ל-MP3 והאזנה לספריות מוזיקליות אישיות בסמארטפון.

בחזרה לעתיד 2 (1989)

ובכל זאת, יש סרט שלא רק עמיד בפני האפליקציות והטכנולוגיה של ההווה, אלא חזה את חלקם. אמנם עדיין אין מכוניות מעופפות ורבים מחכים לגלוש ברחובות ברחף-בורד (Hoverboard כפי שהוא נקרא בסרט), אבל יש טכנולוגיות אחרות שהן חלק מהיומיום שלנו. בתחום הגיימינג יש משחקי מציאות מדומה וכאלה המבוססים על תנועת הגוף, החזון הביומטרי התממש וכבר בשימוש במגוון תחומים, וכמובן, הבית החכם והמגניב של מרטי וג'ניפר מקפליי שהפך למציאות ומכיל מערכת ניהול ביתית שמחברת כמה טכנולוגיות שונות. רק הפקס בחדרים קצת מיותר, אבל בכל זאת מזכיר כמה התקדמנו מאז 1989.

במקום להיות בסרטים מה קורה בבית, הזמינו ערכת בית חכם של בזק החל מ-29.90 שקל בחודש

מעוניינים לשמוע עוד על הבית החכם? השאירו פרטים כאן ובזק תחזור אליכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully