וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל ריבה ("אהבה") הלכה לעולמה

28.1.2017 / 8:57

הכוכבת הצרפתייה ("אהבה", "הירושימה אהובתי"), האשה המבוגרת ביותר שאי פעם היתה מועמדת לאוסקר בקטגוריית השחקנית הראשית, הלכה לעולמה בגיל 89

בוקר עצוב: מיד לאחר מותו של ג'ון הרט היום (שבת) התבשרה קהילת הקולנוע גם על מותה של השחקנית הצרפתייה עמנואל ריבה, שנפרדה מאיתנו בגיל 89, גם היא לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כך לפי דיווח העיתון הצרפתי לה-מונד.

ריבה זכתה לפרסום עולמי בסוף שנות החמישים, עת כיכבה ב"הירושימה אהובתי" של אלן רנה, שנחשב אחד הסרטים הגדולים בתולדות הקולנוע. לאחר מכן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה על הופעתה ב"תרז דסקרו" ב-1962 והשתתפה באותה תקופה גם ב"הכומר לאון מורן" של ז'אן פייר מלוויל.

ריבה זכתה לתהילה מאוחרת לאחר שכיכבה ב"שלושת הצבעים: כחול" בשנות התשעים אך בעיקר בזכות הופעתה לפני כחמש שנים ב"אהבה" של מיכאל הנקה. בסרט, כמו בחיים, גילמה אשה מבוגרת הגוססת אל מול עינינו עד מותה. על תפקיד מונומנטלי זה, קטפה את פרסי המשחק של האקדמיה האירופאית, הבריטית והצרפתית. כמו כן, היתה מועמדת עליו לאוסקר, בהיותה בת 85 ו-321 יום, ובכך נרשמה כשחקנית המבוגרת אי פעם שהיתה מועמדת בקטגוריה זו.

למרות גילה ומחלתה, היתה ריבה פעילה עד יומה האחרון ובין השאר הספיקה להצטלם באיסלנד לסרט "אלמה", שאת עלייתו למסכים כבר לא תזכה לראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully