וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הסערה: הבמאי האיראני אסגר פרהדי יחרים את טקס האוסקר

29.1.2017 / 21:32

אחרי שכניסתו לארצות הברית עמדה בסימן שאלה, במאי הסרט "הסוכן" הודיע כי לא ישתתף בטקס האוסקר בכל מקרה, במחאה על מגבלות טראמפ על כניסת מוסלמים לארה"ב. "מקווה שהמצב הנוכחי לא יצמיח פירוד נוסף בין עמים", מסר

אסגר פרהדי. GettyImages
לא ישתתף בטקס האוסקר. פרהדי/GettyImages

בעקבות הדיווחים כי כניסתו לארצות הברית לטקס האוסקר עשויה להימנע בשל הגבלות הנשיא טראמפ על כניסת מוסלמים לארצות הברית, הבמאי האיראני אסגר פרהדי החליט להחרים את הטקס בכל אופן. הבמאי, שסרטו "הסוכן" מועמד לאוסקר השנה, אמר הערב (ראשון) לעיתון הניו יורק טיימס כי לא יגיע לטקס שייערך בחודש הבא, במחאה על מדיניותו של הנשיא טראמפ.

"הריני מביע את הגינוי שלי לתנאים הבלתי מוצדקים שנכפו על כמה מעמיתיי ועל אזרחי שש מדינות אחרות שמנסים באופן חוקי להכינס לארצות הברית, ומקווה שהמצב הנוכחי לא יצמיח פירוד נוסף בין עמים", אמר פרהדי בהצהרה שמסר. בתחילה תכנן הבמאי בן ה-45, שזכה ב-2012 בפרס האוסקר על סרטו "פרידה", להשתתף בטקס השנה ולהביע את מחאתו על מדיניות טראמפ בפני התקשורת שסביב האירוע. לבסוף, כך מסר בהצהרתו היום, החליט שעליו להחרים את הטקס. "במשך שנים, בשני צדדי האוקיינוס, קבוצות של קיצונים ניסו להציג לבני עצם תמונה לא מציאותית ומפחידה של עמים ותרבויות שונות כדי להפוך את ההבדלים ביניהם לאי הסכמה, את אי ההסכמה ליריבות, ואת היריבות לפחד", מסר עוד.

אמש כאמור דווח כי ייתכן שכניסתו של פרהדי לארצות הברית לטקס השנה לא תותר. הצהרתו של פרהדי באה לאחר שבסוף השבוע הודיעה כוכבת הסרט, טהראני אלידוסטי, שתחרים את הטקס גם היא, במחאה על המדיניות החדשה של טראמפ. לצד התמיכה שלה זכה מקולגות ברחבי העולם, גם בעולם הקולנוע האמריקני עולים קולות מחאה נוספים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully