וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה נטלי, בשבילכם: נטלי פורטמן מלמדת סלנג וקללות בעברית. צפו

7.2.2017 / 18:01

בסרטון שעלה במסגרת פרויקט החושף כשרונות חבויים של סלבריטאים, נראית הכוכבת מסבירה סלנג עברי כמו "איזה באסה" ו-"על הפנים", וגם לא מוותרת על הסבר לקללות כמו "בן זונה" ועוד. וחכו שתשמעו את ההסבר המוזר שלה לשורש המילה "בלאגן"

נטלי פורטמן בטקס פרסי גלובוס הזהב, ינואר 2017. GettyImages
"בלאגן" מגיע מהמילה "מרפסת"? מה?/GettyImages

נטלי פורטמן בטח נורא מתרגשת לקראת טקס האוסקר הממשמש ובא, שם היא תתמודד על פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על משחקה ב"ג'קי". למרות זאת, פורטמן הצליחה למצוא קצת זמן כדי ללמד אותנו עברית.

בסרטון שעלה באתר מגזין הבידור "וניטי פייר" נראית פורטמן מעבירה שיעור קצרצר במילות סלנג נפוצות בעברית, במסגרת סדרת סרטונים העונה לשם "תיאטרון הכישרון החבוי", בה נראים כוכבים וסלבריטאים שונים מציגים את כשרונותיהם החבויים. "לזרום", "איזה באסה", "על הפנים", "חבל על הזמן" וביטויים נוספים מקבלים הסבר קצרצר מפי הכוכבת, שגם הוגה אותם לעילא ולעילא. בנוסף, פורטמן גם לא פסחה על מילים קצת פחות תקינות כמו "מניאק", "זין" ו"בן זונה".

מעניין במיוחד, שלא לומר מחכים, היה ההסבר של פורטמן למילה "בלאגן". "זו די המילה הראשונה שאנשים לומדים כשהם עוברים לישראל", אמרה הכוכבת, "זה מגיע מאותו השורש כמו Balcony (בעברית: מרפסת), כי מרפסת זה כאילו איפה שאתה זורק את הבגדים והשטיחים המלוכלכים שלך וכדומה, וזה כאילו נהיה בלאגן, אז זה אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully