וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין 2017: קור קיצוני, שביתות ואבטחה כבדה

אבנר שביט, ברלין

9.2.2017 / 9:34

חגיגת הקולנוע הברלינאית תצא לדרך תחת אבטחה כבדה ובקור קיצוני. בתפריט: "טריינספוטינג 2", גיבורי-על והרבה פוליטיקה

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "טריינספוטינג 2")

קור קיצוני ושביתה בשדה התעופה קיבלו אמש (רביעי) את אלפי הבאים לפסטיבל ברלין, אחד מאירועי הקולנוע הגדולים בעולם, שייפתח היום רשמית בהקרנת הבכורה של "Django", סרט צרפתי על חייו של המוזיקאי ג'אנגו ריינהארדט.

החגיגה הקולנועית תימשך עד יום שבת ה-16 לפברואר, וכרוח הימים תלווה אותה אבטחה הדוקה. "למרבה הצער, המראה של חיילים עם תתי-מקלע שמסתובבים ברחובות כבר נהיה שגרה בעירנו, והוא יהיה גם חלק מן הפסטיבל השנה", אמר לתקשורת דובר המשטרה הברלינאית.

ואם בכל זאת אפשר לדבר על קולנוע, נציין כי חוץ מ"ג'אנגו", תתקיים בסוף השבוע גם פרמיירה אירופאית של ההמשכון המדובר "טריינספוטינג 2", ובמהלך הפסטיבל תתקיים גם הבכורה העולמית של "לוגאן", פרק נוסף ומדובר בסדרת "אקס-מן". בגזרת סרטי האיכות, יקרין הפסטיבל את עבודותיהם החדשות של שלל קולנוענים מוערכים, ובהם אקי קאוריסמקי, ראול פק, הונג סאנג-סו ואחרים.

פסטיבל ברלין 2017. מתיאס נאריאק, GettyImages
מגלגלים את השטיחים האדומים. פסטיבל ברלין/GettyImages, מתיאס נאריאק

מן הזווית הישראלית, יציג הפסטיבל את "מוצא אל הים", סרטו העלילתי הארוך הראשון של הבמאי המבטיח דניאל מן. באווירה פוליטית יותר, יוקרן "הילד מ-H2", דוקו קצר מבית היוצר של ארגון בצלם נגד התנהלות צה"ל והמתנחלים בחברון. כמו כן, יוקרן עותק משוחזר של הקלאסיקה האנטי-מלחמתית "אוונטי פופולו", והבמאי האמריקאי אורן מוברמן, שנולד בישראל, יציג את סרטו הגדול עד כה, "ארוחת הערב", בו מככב ריצ'רד גיר.

כל זאת, כמובן, בתקווה שמזג האוויר, מחאות איגודי העובדים השונים ואיומי הטרור לא יפגעו בהתנהלות הסדירה של ההקרנות. לו יהי, והכינו את הפרצלים!

עוד באותו נושא

העותק המשופץ של "אוונטי פופולו" יוקרן בפסטיבל ברלין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרט הפתיחה. מתוך "Django"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully