וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמד הביניים: "מדיצ'י" היא אופציית בינג' מוצלחת

10.2.2017 / 0:10

הסדרה התקופתית החדשה של yes עובדת כדרמה ישירה ופשוטה, שומרת על מתח ועניין, נטפלת למרכיבים האנושיים - אהבות, שאיפות, פחדים, בוז - ולא למשיחות מכחול גרנדיוזיות שאפשר למצוא בספרי ההיסטוריה

הסדרה מדיצ'י, דסטין הופמן, ריצ'רד מאדן. יח"צ,
דסטין הופמן מעולה, וגם ריצ'רד מאדן מוצלח. "מדיצ'י"/יח"צ

מפתיע להיווכח עד כמה שושלת מדיצ'י, אחת המשפחות החשובות בדברי הימים של איטליה ושל העולם בכלל, זו שבמידה רבה כוננה את מעמד הביניים ואחראית על הרנסנס האיטלקי, לא זכתה למקום של ממש בתרבות הפופולרית. כמה מאנשיה בכל זאת היו חלק משתי הסדרות על משפחת בורג'ה שעלו ב-2011 (אחת בכיכובו של ג'רמי איירונס ושנייה בכיכובו של ג'ון דומן) וגם בסדרה "הסודות של דה וינצ'י". אולי בשל כך, מאחר שמדובר בסדרות חיוורות ונשכחות למדי, הציפיה מ"מדיצ'י" החדשה הייתה שתיישר עמן קו ותהיה פיהוקון שולי. משמח לגלות שהיא לא. פיהוקון, כלומר, כי לא בטוח שהיא אינה שולית.

עלילת הסדרה מתרחשת במאה ה-15 בפירנצה שבאיטליה, ומתפרשת על פני שתי תקופות בטווח של 20 שנה. ב"הווה" עומד קוזימו מדיצ'י (ריצ'רד מאדן, הוא רוב סטארק מ"משחקי הכס") בראש הבנק המשפחתי אחרי שאביו הורעל - תעלומת מותו מרחפת מעל העונה הראשונה. אף כי המשפחה אינה נמנית על האצולה, העובדה שהבנק שלה משמש את האפיפיור קנה לה כוח ועושר רבים, למורת רוחם של אצילים המבקשים לשמור על הסדר הישן - הפרדה בינם לבין פשוטי העם. במקביל מדגימה עלילת העבר בסדרה כיצד הדברים הובילו להיכן שהם היום, ובעיקר מהווה אמתלה להשתמש בדסטין הופמן בדמות אב המשפחה, ג'יובני.

הסדרה מדיצ'י, דסטין הופמן, ריצ'רד מאדן. יח"צ,
נראית אותו דבר בהפרש של 20 שנה. אנאבל שולי בתפקיד קונטסינה/יח"צ

אפשר להבין את היוצרים, האמת (בהם איש "תיקים באפלה" פרנק ספוטניץ) - דסטין הופמן מעולה כהרגלו. האופן שבו הוא מקרקע משפטים שעלולים היו להיות פומפוזיים, מסיר מהם את הדרת החשיבות והופך אותם ליומיומיים, הוא מעין סמן לסדרה כולה. "מדיצ'י" הייתה עלולה למעוד באותן מהמורות של סדרות תקופתיות רבות מספור, שמוצאות את עצמן כבולות למשלב גבוה במבטא בריטי בלתי נמנע, ולאירועים שעצם הסנסציה שיצרו לפני הרבה הרבה שנים אמור ליצור עניין אצל צופי המאה ה-21. אצל "מדיצ'י" זה לא כך, והמבטאים הם דוגמה טובה לזה - ערבוב בלתי קשור לכלום. הופמן שומר על המבטא האמריקאי שלו, שני ילדיו עם הגייתם הבריטית (שכלל לא הייתה קיימת אז), ופה ושם אפשר למצוא מישהו שבאמת יש לו מבטא איטלקי כשם שאכן דיברו בפירנצה, ונציה ושאר המקומות המרהיבים המוצגים בסדרה.

זו עלולה הייתה להיות נקודה לרעתה של הסדרה, אבל איכשהו העניין עובר ונדחק לטובת סיפור סולידי וקצב טוב. "מדיצ'י" עובדת כדרמה ישירה ופשוטה, גם אם חלק מהדמויות בה (בפרט רינלדו אלביצי, האיש הרע) לא בדיוק מורכבות. היא שומרת על מתח ועניין בשתי התקופות שהוא מתארת, נטפלת למרכיבים האנושיים - אהבות, שאיפות, פחדים, בוז - ולא למשיחות מכחול גרנדיוזיות שאפשר למצוא בספרי ההיסטוריה. בנוסף לכך המשחק מצוין, האיפור הצעיר/זקן משכנע ברוב המקרים (יוצאת מן הכלל היא אנאבל שולי בתפקיד קונטסינה, רעייתו של קוסימו, שנראית בדיוק אותו דבר בשתי התקופות), הלוקיישנים יפים והצילומים - בעיקר האוויריים שמתמקדים בנופים מרחוק - סוחטים מהם את כל מה שניתן. גם אם אין ב"מדיצ'י" משהו שאפשר לחשוד בו בשאר רוח, כסדרת בינג' אסתטית ומבדרת מדובר באופציה מוצלחת שעולה על כמה וכמה מאחיותיה לז'אנר, ומיישרת קו עם המשפחה שהיא מתארת: לא אצולה ולא פשוטת עם. ביניים.

עוד באותו נושא

צפו: וולדר פריי ורוב סטארק מתגברים על החתונה האדומה ב"מדיצ'י"

לכתבה המלאה
הסדרה מדיצ'י, דסטין הופמן, ריצ'רד מאדן. יח"צ,
עם מבטא אמריקאי. הופמן/יח"צ

"מדיצ'י" משודרת בימי חמישי ב-23:00 ב-yes Oh וזמינה במלואה ב-yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully