וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטובות לקרב" תופסת את מקום "האישה הטובה", וטוב שכך

21.2.2017 / 0:12

מצד אחד סדרת-הבת של "האישה הטובה" דומה לה מדי ונראה שהיא לא מאוד מחדשת, ומצד שני היא ממלאת בדיוק את המקום שהותירה בטלוויזיה ובלבנו. ספוילרים קלים לפרק הפתיחה

הטובות לקרב, כריסטין ברנסקי, רוז לזלי, כוש ג'מבו. CBS,
כמה מהנשים החזקות בטלוויזיה. "הטובות לקרב"/CBS

כשם שקורה מדי פעם בסדרות, בעיקר כאלה שמקפידות לא לקפוא על השמרים, "האישה הטובה" הציגה במהלך שבע שנותיה כמה וכמה שינויים ששינו את הסדר המוכר לנו בסדרה. גיבורת הסדרה, אלישה פלוריק, עזבה את מקום עבודתה לטובת משרד שהקימה יחד עם עמיתה, לאחר מכן החברה החדשה קיבלה אליה את הבוסית של המקום הקודם, החברה החדשה התמזגה עם הישנה, אלישה במקביל החלה בקריירה פוליטית, וכשזו כשלה היא חזרה לעריכת דין, והפעם מלמטה. למעשה, כל התהפוכות האלה קרו בשלוש השנים האחרונות של הסדרה, על כן מה שקורה בתחילת "הטובות לקרב", סדרת-הבת החדשה של "האישה הטובה", הוא במידה רבה המשך ישיר לכך ומשהו שאנחנו מורגלים בו. ההבדל היחיד הוא שהפעם זה קורה בלי אלישה ויתר ספיחיה, לא בהכרח דבר רע בהיותה הדמות הכי פחות מעניינת בסדרה המקורית.

"הטובות לקרב" מתרחשת שנה אחרי סיום מאורעות הסדרה-האם, מאחדת בין דיאן לוקהרט (כריסטין ברנסקי) לבין לוקה קווין, שתיים שעד עכשיו היו משני צדי המתרס, ומוסיפה להן את מאיה רינדל (רוז לזלי, לנצח איגריט הפראית מ"משחקי הכס"). מעילת ענק של יועץ החיסכון של דיאן מטרפדת את תכנוניה לפרוש לפנסיה והיא מוצאת את עצמה מרוששת ובלי יכולת לחזור למעמדה הקודם. מאיה, עורכת דין טרייה ובתו של אותו יועץ מושמץ, הופכת גם היא למצורעת ומנודה. משם עליהן למצוא את מקומן ולטפס שוב.

הטובות לקרב, כריסטין ברנסקי, רוז לזלי, כוש ג'מבו. CBS,
יש דבש ויש עוקץ. קאסט "הטובות לקרב"/CBS

מדובר בנקודת פתיחה דומה מאוד לזו של "האישה הטובה". לפני שבע וחצי שנים איבדה אלישה את חייה הנוחים עקב שערוריה ונאלצה לצאת לעבוד כדי להתפרנס, כעת דיאן מוצאת את עצמה במקום כמעט זהה. התקשורת אמנם לא רודפת אותה כשם שעשתה לאלישה, אבל את התפקיד הזה ממלאת מאיה. בדומה לשם פלוריק, גם רינדל נושא עמו מטענים בבית המשפט ומחוצה לו, מאיה סובלת ממבטי העוברים והשבים ולפעמים גם מהתנכלות של ממש. אלישה הייתה הקורבן הקדוש, מאיה כעת נחשבת למקרבנת אך בעצם גם היא מושא פגיעה.

נכון לשני הפרקים הראשונים, הדמיון הזה הוא הדבש והעוקץ של "הטובות לקרב". בניגוד לסדרות-בת רבות אחרות שהציגו עולם שונה והרבה פחות מוכר, כאן מדובר בשלוחה מיידית למה שכבר ראינו ודי שבענו ממנו, כולל הנושאים, המוזיקה, חלק ניכר מהדמויות וכיו"ב. כדרכם של רוברט ומישל קינג, יוצרי "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב", הסוגיות היומיומיות שמאכלסות כל פרק בנפרד נטועות תמיד במקרים אמיתיים ובמציאות עכשווית, ומקרינות לא מעט על הגיבורות. ברקע ישנה הקשת העלילתית הקשורה למעילה, וזו בוודאי תתפוס יותר נפח ככל שתתקדם העונה. זהו מבנה מעט מיושן שמתאים יותר לסדרות ברודקאסט כמו הסדרה הקודמת, וחבל. "הטובות לקרב" משודרת בפלטפורמה הדיגיטלית של CBS, שם הרגולטור לא יכול לכפות עליה את כלליו הצדקניים, והיא נהנית מחירות יצירתית המאפשרת לה לחקור אזורים חדשים. נכון לעכשיו קשה לומר שהסדרה עושה בה שימוש גדול, מלבד ניבולי פה מלוא החופן ועכוז גברי שמבליח בפרק הראשון.

עוד באותו נושא

סדרת הברודקאסט הגדולה האחרונה: פרידה מ"האישה הטובה"

לכתבה המלאה
הטובות לקרב, כריסטין ברנסקי. CBS,
כמו אלישה בפתיחת "האישה הטובה". כריסטין ברנסקי כדיאן לוקהרט, "הטובות לקרב"/CBS

מצד שני, בכל זאת מדובר בהמשך לסדרה שלמעט כמה מהמורות הצליחה לשמור על איכות פנומנלית לאורך שבע שנים - איך אפשר לסרב לדבר כזה? הכתיבה החכמה, האקטואלית (הפרק הראשון נפתח בדיאן הבוהה בתדהמה בהשבעת הנשיא טראמפ במסך הטלוויזיה), המעניינת ומעוררת המחשבה עדיין כאן, טוב לפגוש שוב בדמויות המצוינות, כולל כמה מפתיעות שמגיעות בהמשך, ובכללן כמה מהנשים החזקות ביותר שיש לטלוויזיה להציע. ליתרונות הללו ניתן להוסיף את מספר הפרקים הנמוך, משאת לב נושנה של הזוג קינג - השניים התלוננו תדיר על ההכרח לעמוד במכסת 22 שעות יצירה בשנה, שלא באמת מאפשר להם לשמור על האיכות שהיו רוצים בה. "הטובות לקרב" תסתפק בעשרה פרקים שבוודאי ירכיבו עונה הדוקה ושלמה בהרבה.

לא בטוח שזה יספיק על מנת להחזיר את היוצרים אל טקסי הפרסים, שם "האישה הטובה" הפגינה נוכחות משמעותית לאורך חייה, אבל למי אכפת. "הטובות לקרב" ממלאת בהצלחה את הנישה שהותירה אחריה "האישה הטובה" בטלוויזיה ובלבנו, וכמוה מספקת בידור חכם וסוחף. זה די והותר.

הטובות לקרב, כוש ג'מבו. CBS,
הכתיבה עדיין מעולה. כוש ג'מבו כלוקה קווין, "הטובות לקרב"/CBS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנצח פראית. רוז לזלי כמאיה רינדל, "הטובות לקרב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרק הפתיחה של "הטובות לקרב" זמין ב-yes VOD וישודר הערב (שלישי) ב-22:00 ב-yes Drama. הפרק השני יעלה ל-VOD במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully