וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן, איסלאם קיצוני וקלאסיקות: פסטיבל הקולנוע הצרפתי חוזר

21.2.2017 / 14:25

שלל סרטים טריים ומדוברים וגם כמה קלאסיקות יחכו השנה לפרנקופילים ולשוחרי קולנוע בכלל בפסטיבל הקולנוע הצרפתי, שיתקיים בסינמטק מאמצע מרץ ועד תחילת אפריל

יח"צ - חד פעמי

מי שלא ייסע לפריז בפסח יוכל לקבל אותה אצלנו עוד קודם לכן, עם המהדורה ה-14 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, שייפתח ב-16 במרץ ויתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ עד תחילת אפריל.

את הפסטיבל יפתח "שקית של גולות", סרט שיצא בצרפת זה עתה, ועוקב אחר שני ילדים יהודיים במלחמת העולם השנייה. לאחר מכן, יוצגו בו עוד כמה סרטים צרפתיים חדשים ומדוברים, ובהם "מחר הכל מתחיל", בכיכובו של עומר סי, שבעקבות "מחוברים לחיים" הפך לכוכב הגדול במדינה; "סזאן ואני", דרמה ביוגרפית יפה ומעניינת על החברות בין הצייר פול סזאן והסופר אמיל זולה; ו"רופא הכפר", דרמה מוצלחת גם כן על חייהם של הרופאים בפרובינציה.

בלי אקטואליה אי אפשר, אז הצופים יוכלו להיחשף גם ל"השמים יחכו", דרמה המנסה להסביר למה כל כך הרבה בני נוער צרפתיים נמשכים לאיסלאם הקיצוני. הסרט, אגב, הוקרן זה עתה במסגרת ערב מיוחד של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הגרמנית, בנוכחות מנהיגה החדש והפייבוריט הנוכחי לקנצלרות מרטין שולץ, מה שמראה עד כמה הוא מעורר עניין ודיון באירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק "ג'קי". נטלי פורטמן ב"פלנטריום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניחוח יותר בינלאומי, אפשר יהיה לראות גם את "פלנטריום", סרט דובר אנגלית ברובו של הצרפתייה רבקה זלוטובסקי, בו מככבות לילי רוז-דפ ונטלי פורטמן; ואת "זה רק סוף העולם" של הקנדי קסבייה דולן, בו מככבים מיטב שחקני ושחקניות צרפת, ובראשן מריון קוטיאר וליה סיידו.

ובפינת האוצרות: "אפס בהתנהגות" הקצר והקלאסי של ז'אן ויגו ומחווה קטנה לז'אן פול בלמונדו, כולל הקרנת "פיירו המשוגע" הפולחני.

ברבים מן המקרים, זו תהיה הזדמנות חד-פעמית לראות את הסרטים הללו על מסך גדול בארץ, כך שהפסטיבל בהחלט אמור להלהיב פרנקופילים ושוחרי קולנוע בכלל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפתח את הפסטיבל. מתוך "שקית של גולות"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השחקן הכי אהוב בצרפת. עומר סי ב"מחר הכל מתחיל"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לג'יהאד. מתוך "השמים יחכו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחווה לבלמונדו. מתוך "האיש מריו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully