וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש ארבע לעבודה: למה כדאי לכם להתחיל לחשוב על מסכי 4K

וואלה! NEWS בשיתוף LG

14.3.2017 / 8:00

חברת yes הודיעה כי תכניס לשוק ממיר 4K, ובשנים הקרובות תוכן נוסף צפוי להגיע לישראל ולהיות מוצג גם כן ברזולוציות גבוהות ובתמונות חדות פי 4 מ-FULL HD. העתיד כבר כאן, הנה כל מה שצריך לדעת עליו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלוויזיית 4K של LG/מערכת וואלה!, צילום מסך

דומה כאילו בכל פעם שאנחנו מרימים את ראשנו, טכנולוגיה חדשה מאיימת לכבוש את השוק. ובכן, טכנולוגיית 4K היא לא נחלת העתיד - כי אם ההווה. וכל מי שמתגאה באיכות התמונה בה הוא רואה את הסרטים והסדרות האהובות עליו, מוטב שיכיר אותה, עוד לפני שהיא תהפוך בת בית בציבור הרחב.

תחילה, קצת מידע כללי ורקע: הרזולוציה הרוחבית המונה 4,000 פיקסלים קיימת במספר טלוויזיות, מצלמות, מקרנים וקונסולות משחק. על פי רוב, בכל הנוגע למסכי טלוויזיה, טכנולוגיית ה-ULTRA HDTV של 4K מגיעה בשני פורמטים נפוצים. הראשון הוא 21604K UDH, התומך ברזולוציית 3840×2160, ומביא לתמונה חדה פי 4 מ-Full HD וקצת רענון מהיר יותר. הפורמט האיכותי עוד יותר הוא 4320 ,8K UHD התומך ברזולוציה של 7680×4320 - כלומר, התמונה המתקבלת חדה פי 16 מ-Full HD, ובקצב רענון דומה, של 60 ו-120 פריימים לשנייה.

השימוש הראשון בטכנולוגיה נרשם ב-2003, במצלמת הווידאו דלסה אוריג'ין. ב-2010 יוטיוב החלה להציג סרטוני 4K, ושנה לאחר מכן מספר בתי קולנוע ברחבי העולם החלו להקרין סרטים בטכנולוגיה הנ"ל. חברת סוני היא אחת ממובילות המהפכה, לאחר שייצרה מקרנים התומכים בטכנולוגיה ב-2012, אולם מי שהביאה אותה לקהל הרחב בכל הנוגע לצפיה ישירה היתה חברת נטפליקס, שב-2014 החלה להזרים סדרות כגון "בית הקלפים", "שובר שורות" ומספר סרטים דוקומנטריים ב-4K (לטלוויזיות שמסוגלות לתמוך בכך, כמובן).

אולפני אמזון, שהחלו להפיק תוכן מקורי עשיר בעשור האחרון, הצטרפו למשחק וצילמו ב-2014 חלק מהסדרות שלהם ברזולוציית 4K. כשנתיים לאחר מכן, נגני הבלוריי הראשונים שתמכו ב-4K שוחררו לשוק ובמהלך השנה שעברה שחררו סוני ומייקרוסופט את הפלייסטיישן 4 פרו והאקס בוס ONE S, שתי קונסולות המשחקים הראשונות בהיסטוריה שמסוגלות להתמודד עם הטכנולוגיה החדישה.

טלוויזיית 4K של LG. Creative Commons
טלוויזיית 4K של LG/Creative Commons

ובארץ? לאט לאט. במהלך הקיץ האחרון הודיעה yes כי תתחיל לשדר באיכות 4K, כשתשיק בקרוב ממיר אולטרה HDTV. ערוץ מיוחד לאיכות העילאית עדיין לא נפתח, אולם בחברת הלווין הבטיחו כי במהלך השנה הנוכחית תוכנס ספריית 4K לשירות ה-VOD. כמו כן, נטען כי כל הפקות המקור של yes כבר מצולמות ב-4K. העתיד, כך מבטיחים כולם, יהיה מלא ב-4K, כך שאם תכננתם בכל מקרה לקנות טלוויזיה כעת, מוטב לחשוב קדימה ולקחת גם את זה בחשבון.

טלוויזיות 4K שווקו בישראל לראשונה ב-2013, וכמו מקבילותיהן בעולם, היו יקרות מאוד, כלל לא לצרכן הממוצע. אבל כל זה השתנה בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא מסכים של 50 אינץ' ומעלה במחירים שמתחילים ב-2,000 שקל.

לחברת LG כמה וכמה טלוויזיות עם טכנולוגיית 4K, כולל ULTRA UHD, המאפשרות חדות ודיוק בין שאתם צופים במשחק ספורט מסעיר, סרט שובר קופות, סדרת ריאליטי או חדשות, בין אם תעמדו ממש מול הטלוויזיה או שתשבו במרחק של שלושה מטרים ממנה. ב-LG אף משווקים טלוויזיות עם טכנולוגיית SUPER UHD, המבטיחה חווית צפיה סוחפת ומרשימה לא פחות.

יתרון נוסף בטלוויזיות 4K מגיע משלוש אותיות לועזיות - HDR - High Dynamic Range. ברוב המסכים, הניגודיות והצבעים הנראים מאבדים מאיכותם לעומת הטווח שהעין האנושית יכולה לראות. בטלוויזיות HDR, לעומת זאת, איבוד הנתונים קטן באופן משמעותי, והפער בין המציאות למה שמופיע על המסך קטן הרבה יותר.

משום שמדובר בשיטת קידוד, ישנן כמה שיטות ליישום HDR. טלוויזיות הפרימיום של LG (סדרות UH950, UH850 וכל טלוויזיות ה-OLED) תומכות בשתי השיטות המובילות - HDR 10 ו-Dolby Vision - בעוד שאר היצרנים המובילים בארץ תומכים רק ב-HDR 10.

אז קדימה, תתחילו לראות טוב יותר. מגיע לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • 4k
  • lg
  • מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully