וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליס קולטריין, ג'ון קייג ועוד: האלבומים שהשפיעו על אבי באפלו

1.3.2017 / 0:00

אבי באפלו (או בשמו האמיתי, אביגדור זאהנר-אייזנברג) יופיע במסגרת נשף רוק 2017 של אביב גפן שיתקיים מחר, חמישי, בגני התערוכה. לכבוד הגעתו ביקשנו ממנו לבחור את חמשת האלבומים שהכי השפיעו עליו. האזינו לבחירות

Alice Coltrane - Turiya Sings

אלבום נשגב של אליס קולטריין מ-1982. אני ממש בעניין של אלבומים של אליס שבהם היא צועקת קריאות ומנגנת בקלידים. אני מאזין לאלבום הזה כל הזמן.

John Cage - Roaratorio

אלבום פנטסטי ועמוק שכולל כמה מרגעי הסופקן וורד האהובים עלי, לא משנה איך הוא כתב אותם. אחד מהם הוא מחווה ל"פיניגנז ווייק", ויש עוד. אני שומע את זה בלילה לפעמים כדי שיעשה דברים מוזרים למוח שלי!

Laura Nyro - Spread Your Wings And Fly

אלבום מאוד מיוחד בהופעה חיה מ-1971. זו רק לורה ניירו על הפסנתר, שרה שירים מקוריים יפהפיים משלה ועוד כמה קאברים/מחרוזות. האנרגיה של האלבום מדהימה ומעוררת השראה, ואני חושב שהמוזיקה שלה מאוד רלוונטית עכשיו.

Penguin Cafe Orchestra - Music From The Penguin Cafe

לאלבום הזה יש משמעות אישית רבה עבורי. כשבסביבות גיל 18 התמודדתי עם תקופה מאוד קשה, חיפשתי מפלט באלבום הזה. אחרי שגדלתי והאזנתי לאלבומים נוספים של Penguin Cafe Orchestra, איכשהו פספסתי את הספציפי הזה וזה היה הזמן המושלם לגלות אותו. הוא כולל יותר מוזיקה עם מילים מושרות ותערובת מעניינת בין רוק, מוזיקה עולמית ואוונגרד.

Nels Cline - Lovers

האלבום הזה יצא בשנה שעברה מאחד מהגיטריסטים האהובים עלי בכל העולם וחבר במשך שנים, נלס קליין. זהו גוף עבודה מרהיב בתוך גוף עבודה נרחב מאוד של נלס. המוזיקה קצת מקורית, קצת סטנדרטית, כמה קאברים בין לבין וכו'. המוזיקה רגישה, נוגה, רומנטית ובאופן כללי יפהפיה.

אבי באפלו יחבור אל אביב גפן להופעה מחר (חמישי) בנשף רוק בגני התערוכה בתל אביב, עם אורחים נוספים: הזמר האנגלי ג'ייק באג, המוזיקאי האיראני שהין נג'אפי, דודו טסה ואורית שחף מ"היהודים". כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי באפלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully