וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו צ'אק פאלמר: האם דמות הסופר מ"בנות" מבוססת על אדם אמיתי?

2.3.2017 / 13:50

הפרק השלישי המדובר בעונה השישית של "בנות" הביא רבים ברשת לתהות אם דמותו של צ'אק פאלמר, הסופר המטריד מינית, מבוסס על מישהו ספציפי. יוצרת וכוכבת הסדרה לינה דנהאם התייחסה לכך בריאיונות לפני ואחרי שידור הפרק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם היא כיוונה לאדם ספציפי? לינה דנהאם מתוך "בנות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כלבה אמריקאית", הפרק השלישי בעונה השישית והאחרונה של "בנות", הפך תוך מספר ימים לאחד המדוברים ביותר בתולדות הסדרה, אם לא המדובר ביותר. במסגרתו האנה (לינה דנהאם, יוצרת הסדרה) נעתרת להזמנתו של סופר מפורסם, צ'אק פאלמר (מת'יו ריס, "האמריקנים"), שעליו כתבה מאמר על אישומי הטרדות מיניות, ומגיעה לדירתו. אחרי חילופי דברים רבים ומשמעותיים לאורך הפרק בנוגע לגבולות של הסכמה וניצול כוח, השניים נשכבים במיטה ברגע שיא אינטימי, עד שהאנה מגלה פתאום את איבר מינו של הסופר על ירכה.

כמתבקש, רבים באינטרנט תהו אם דמותו הנקלית של צ'אק פאלמר מבוססת על אדם אמיתי מסוים, ואולי אף על חוויה אמיתית של דנהאם. בין השמות שעלו כספקולציות היו וודי אלן, שתמונתו תלויה על הקיר בדירת הסופר הבדוי בפרק ("משהו שלינה כתבה באופן מאוד ספציפי בתסריט", מעיד במאי הפרק ריצ'רד שפרד), פיליפ רות' (שספר שלו הביא צ'אק להאנה), לואי סי קיי, קייסי אפלק שזכה באוסקר בתחילת השבוע, דונלד טראמפ ובוודאי רבים נוספים. האם אכן אחד מהם הוא בן דמותו של צ'אק פאלמר? כן ולא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיזוג של חוויות מנשים יוצרות צעירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני שידור "כלבה אמריקאית", לקראת תחילת העונה, התראיינה לינה דנהאם לניו יורק טיימס יחד עם מפיק הסדרה ג'אד אפטאו והתייחסה מראש לפרק המדובר. "יש לנו בעונה הזו פרק על דמויות של גברים יוצרים שמנצלים לרעה את כוחם", אמרה, "ואנשים שאלו אותנו אם זה מבוסס על החוויות שלי בהוליווד. עניתי, 'לא, אני עובדת עם ג'אד אפטאו'. אני אפילו לא יודעת מה אני צריכה לעשות כדי לגרום לו להסתכל מתחת לקו הצוואר שלי".

בריאיון מאוחר יותר לאותו עיתון, אחרי שהפרק כבר עלה לשידור, אמרה השחקנית והיוצרת: "אני יודעת שבגלל טבעה של הסדרה אנשים ינסו לפצח את הדמויות, אבל זה רק מיזוג של כל חוויה שאני יודעת עליה מנשים יוצרות צעירות שניסו לפלס את דרכן בתעשייה. זה היה שיא של דיאלוג שיש לי עם כל כך הרבה חברות שהייתה להן חוויה כזו - מערכות יחסים מורכבות, אינטלקטואלית, ובו זמנית של חיית טרף, עם גברים שהן מעריצות מבחינה יצירתית. כתבתי את הטיוטה הראשונה לפרק הזה בלילה אחד, פשוט הוצאתי את התסכול והסקרנות שלי כלפי הדמויות המבוגרות, הגבריות, מנקזות האנרגיה האלה, וניסיתי להפוך את זה לחצי שעה מגובשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully