וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא ילד פלא: עומר אדם יכול לחצוב לעצמו נישה של אמן בכיר

5.3.2017 / 0:00

"אחרי כל השנים" של עומר אדם כולל כמה שירים נפלאים ולהיטים, וניכר שהזמר הביא לשלמות את מגוון היכולות שלו בזירה הנחמדה של הפופ הישראלי, אבל אי אפשר לא להאמין שהוא יכול לטפס יותר גבוה. בנוסף: האלבום "שלוש" הוא הטוב ביותר בקריירה של קרולינה

יח"צ - חד פעמי

הרבה מים זרמו בירקון מאז עומר אדם היה פוטנציאל צעיר (מדי, כך מתברר) בעונה השביעית של "כוכב נולד". מהפרה-היסטוריה ההיא, בערך שמונה שנים אחורה, ועד היום, עומר אדם הפך מזמן לאחד הזמרים האהובים והמצליחים בישראל. כבר לא פוטנציאל, כבר לא ילד פלא, כבר לא נישה בז'אנר. הדבר האמיתי. מה מבדיל אותו מאחרים? כמה דברים: חותמת קול ייחודית, בחירת חומרים חכמה, כריזמה נשפכת וגם זהות שלא מתביישת בגיל שלה – זמר בן 23 שלא שר (רק) בלדות של בני 40, אלא גם שירים שמחים ואפילו קצת נועזים בשביל המיינסטרים הישראלי. מי ששר עם ליאור נרקיס על "מהפכה של שמחה" ממשיך את דרכו ועושה בית ספר בשביל זמרים שמסתתרים מאחורי ישנוניות נצחית. בזמן שהם מתעוררים, הוא כבר מזמן בדבר הבא.

"אחרי כל השנים", אלבומו החמישי של אדם, ממשיך את הקווים המוכרים מהאלבומים הקודמים שלו, אבל גם משכלל אותם. דוגמה לזה תהווה שיר הנושא. למרות התחושה שיש משהו קצת מצחיק בזמר בגילו ששר "אחרי כל השנים", זה שיר מקסים ולהיט מוכח, אבל בעיקר – הוא חורג ממה שאנחנו רגילים לשמוע בנקודות ההשקה בין הז'אנר המסתלסל למיינסטרים ופולש בהצלחה מרובה לקצת רגאיי. את הבלדה הגדולה "שקט" מ-2013 מחליף כאן הסינגל "פוליטיקה וסקס", שלמרות שמו לא עוסק לא בפוליטיקה ולא ממש בסקס, אלא ביחסים מתפוררים, וכולל את אחד הפזמונים הכי טובים שהיו לו בקריירה (אורי בן ארי, יצרן להיטים שכבר כדאי להתחיל להכיר, ועומד בין היתר מאחורי "הרבה ממך נשאר" של לירן דנינו, "השעות הקטנות" של ניב דמירל ו"פיסה מזכרוני" של עדן בן זקן). שיר אחר ששווה לשים אליו לב הוא היציאה המצחיקה "שדות של תירוצים" (מאור תיתון ואלעד טרבלסי) שכולו תירוצים והמצאות המסבירים סיטואציות עם פוטנציאל הבכה. אדם יוצא כאן גם קצת שחקן, וזה מחמיא לו לחלוטין. כמה חבל שהוא מתקזז עם "תענה לה" האווילי שמגיע מיד אחריו, אולי להיט מועדונים פוטנציאלי, אבל בעיקר בדיחה עם ניחוח שוביניסטי שיצאה משליטה. אבי אוחיון ואסף צרויה, שבדרך כלל לא יוצאים מהבית בשביל פחות משיר שהופך את המדינה, יצרו יחד כבר שירים יותר טובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש כאן עוד לא מעט שירים יפים שמסתתרים, אבל עומד לרשותם מרחב גדול להתחבא. באלבום שכולל 17 (!) שירים, יש גם המון המון המון פילרים. די מקובל באלבומים מהז'אנר להכניס כמה שיותר שירים, אבל נדמה לי שזה בכל זאת חריג יחסית (גם לאייל גולן היו כמה אלבומים עם 17 רצועות). הרציונל הוא להרוויח כמה שיותר להיטים פוטנציאליים, ואדם הוא זמר מספיק טוב בשביל שהאלבום לא ירגיש כמו נפילת מתח אחת גדולה בין להיט ללהיט. אבל נדמה לי שהוא מכוון יותר גבוה, ואם זה אמנם נכון, הוא צריך לשקול היטב סינון קפדני יותר של החומרים. השלב הבא שלו הוא לא עקיפה של עמיתיו לסגנון, אלא פילוס דרך לעצמו כאמן בכיר מרובם, וזה כולל אלבומים יותר מהודקים, ומחשבה מגובשת יותר על האמירה שלהם מעבר לשמח. זה יהיה השלב שבו יעבור מכוכב פופ לדמות משמעותית באמת. כמו שאני רואה את זה, ב"אחרי כל השנים" עומר אדם הוא זמר שהביא לשלמות את מגוון היכולות שלו בזירה הנחמדה של הפופ הישראלי. הייתי שמח לשמוע אותו מטפס יותר גבוה.

קרולינה - שלוש

עם קרולינה היה לי קצת יותר קשה עד היום: הנציגה הבכירה של הגרוב הישראלי אמנם תמיד הייתה זמרת ענקית, אבל אני אדם שמסרב להתלהב משורות כמו "יש הרבה דגים בים אבל כולם בים". לכו תאשימו אותי. "שלוש" הוא סיפור אחר, באמת. זה האלבום הטוב ביותר של קרולינה בקריירה, זה שמחבר את כל הכישרונות שלה לרצף שעובד מההתחלה ממש עד הסוף. ההפקה של סאבו יושבת נפלא, והיא מצליחה להישמע חדה בכל סגנון וסגנון.

הרבה מהשירים כאן סובבים סביב אמהות, וכמעט כל אחד ואחד מהשירים כאן מזכיר במשהו ילדים, אפילו ברמז (בולטים: "היהלום שבלב", "מלאך"). ברצועה הסוגרת שכוללת רק מילה אחת שחוזרת על עצמה - "לעולם" - אפשר לשמוע את בנה מאור שר יחד איתה. צפירת הרגעה לציניקנים: זה לא קרוב אפילו קצת למניפולציות הרגשיות האופייניות לאלבומי הורות. להפך: זה משתלב בנעימות ובטבעיות בגרוב האלקטרוני-אתני של קרולינה, וההנאה מובטחת לגם למי שאין לו צאצאים.

עוד דבר נחמד באלבום הוא שיתופי הפעולה הרבים של קרולינה עם חברים ושותפים משכבר. דנה עדיני ויעל דקלבאום, האחיות האחרות לבית נחמה, מגיעות לשיר קולות רקע בכמה שירים, שיר מוצלח אחד הגיע מיאיא כהן-אהרונוב, אחרים מאלרן דקל (פאנקנשטיין) ושיר אחד מדרור קרן – "היכנע", שהוא במקרה גם השיר העוצמתי ביותר באלבום (האזינו בסרטון למעלה): "לגדול ולמופלא ממך, לים, לשקט ולעץ שהיו לפניך ויהיו אחריך שנה אחר שנה // למזל, המאיר לך פנים, לגורל שמחשיך או להפך, לכל מה שחשבת בטוח – והשתנה, היכנע, היכנע". הנה כל הפילוסופיה של קרולינה בקליפה אחת, וגם אני נכנעתי ליופי הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully