וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור: "אני אליטה? מירי רגב שיא האליטה!"

10.3.2017 / 0:07

השרה רגב אמרה בריאיון לתוכנית וואלה! TALK כי גילה אלמגור היא "אליטה שלא מוכנה לקבל שיש אחרים לידה", והכעיסה את השחקנית. "אני אליטה? זו המצאה פופוליסטית. רגב היא שיא האליטה! היא רק משסה. זה פשוט מביך", והזמינה אותה לראות את הצגתה החדשה שכתב צ'כוב

מערכת וואלה!

סיבוב נוסף לעימות בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לשחקנית גילה אלמגור.

בריאיון שערכה אמש (חמישי) רגב לוואלה! TALK, תוכנית הריאיונות השבועית של יעקב אילון בוואלה! NEWS, השתתפה השרה במשחק אסוציאציות. כשנאמר לה שמה של השחקנית גילה אלמגור, שתקה וחשבה זמן לא קצר, ואז אמרה את שעלה בדעתה בהקשר לאלמגור: "אני מתלבטת מה להגיד כדי לא להביך אותה יותר מידי. אבל אה... האליטה במיטבה. האליטה שלא מוכנה לקבל באף שלב שיש אחרים גם לידה" (צפו בקטע זה מהתוכנית בווידאו מעל).

דבריה של השרה רגב הכעיסו את אלמגור. "מאיפה זה מצוץ?", היא אמרה אמש בתגובה לוואלה! תרבות, "מאיפה זה לקוח? מה זה אליטה? אני אליטה? מירי רגב היא שיא האליטה! גברת רגב באה מבית חם, טוב ומגן, עם השכלה ותיפקודים. אני, מה שהיה לי זה עשר אצבעות והמעט שאלוהים נתן לי, זה הכל. זה אליטה? היא רק משסה עוד פעם ועוד פעם. היא לא מקבלת את העובדה שיש פה אנשים שעשו הכל כדי ללמוד, כדי להשכיל. זה לא שייך למין, לא לעדה, לא לדת ולא לכלום, איזה בנאדם אתה רוצה להיות. רציתי להיות ברת דעת. הפסקתי את הלימודים הפורמליים בגיל 15 וחצי. הגברת רגב למדה כל כך הרבה. אבל כדי שאני אוכל לעמוד על הרגליים שלי ולהגיד הנה, אני בנאדם שיודע, שקורא ספר, שמבין מה הוא קורא, שיודע להתבטא. היו תקופות שלא ידעתי להרכיב משפט. איזה אליטה, על מה היא מדברת?"

"היא לא החליפה איתי מלה מעולם, היא לא יודעת מי אני", הוסיפה ואמרה לנו אלמגור. "זה הכל איזו המצאה פופוליסטית, להגיד אלה האליטות שלא רואים אף אחד. אני לא רואה אף אחד מסביבי? את רוצה לצאת איתי לתחרות, מי רואה יותר? מי עושה יותר למען הקהילה, עד שהפכת להיות חברת כנסת ושרה, כאזרחית? בואי נבדוק מי רואה יותר את הסביבה. אין, זה פשוט מביך. צר לי. צר לי על הראיה הצרה הזאת. זו ראיה פופוליסטית. אם זה נותן לה נקודות, לגברת רגב... זה פשוט מביך אותי... "אם אני 'אליטה במיטבה' במובן הזה שאני הגעתי לבד למשהו בחיים שלי, להשתכר בכבוד, להיות אכפתית, יקירת עיר, הקרן שהקמתי וכל מה שאני עושה – אם זאת אליטה, אז זה כבוד גדול להיות אליטה כזאת".

שרת התרבות והספורט מירי רגב והשחקנית גילה אלמגור. צילום: נמרוד סונדרס, מגד גוזני, נמרוד סונדרס
שרת התרבות והספורט מירי רגב והשחקנית גילה אלמגור/נמרוד סונדרס, צילום: נמרוד סונדרס, מגד גוזני

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתנגשות השרה והשחקנית. בטקס פרסי התיאטרון שהתקיים ביוני 2015 נאומה של השרה רגב הופרע בקריאות ביניים, גם על ידי אלמגור, שעזבה את האולם. רגב הסבירה אז מעל הבמה בין היתר את כוונתה להקפיא את התקצוב לתיאטרון אל-מידאן. "האם המדינה חייבת לממן הצגה על רוצח חייל צה"ל?", שאלה רגב, ואלמגור קראה לעברה: "הדברים שלך הם שנאה". רגב אמרה עוד כי "קומץ מדבר בשם חופש הביטוי כדי לסתום את הפה לקהלים שחושבים אחרת. הוא מעולם לא קם וזעק את זעקת החלשים ואנשי הפריפריה". אלמגור קראה לעברה: "אין לך מושג. שנים אנו מכתתים רגלינו לפריפריה ועושים כל מה שאפשר. את לא יודעת כלום על התרבות הישראלית, את בזה לנו", ואז אלמגור נטשה את האולם.

באותו יום, לאחר סיום הטקס, אמרה אלמגור לוואלה! תרבות בתגובה ראשונה לסערה כי השרה רגב "לא יודעת כמה התיאטרון נמצא בפריפריה. אנחנו מביאים את התרבות לפריפריה. אף אחד לא ילמד אותנו מה זה". יומיים לאחר מכן, טענה השרה רגב בסטטוס בפייסבוק שלה כי "אמירתה של גילה אלמגור שהיא 'מכתתת רגילה בפריפריה' היא אמירה מזלזלת ומתנשאת".

בימים אלה, אלמגור נמצאת בחזרות להצגה "שלוש אחות" שיעלה כהפקה משותפת לקאמרי ולהבימה, בעיבודו ובימויו של חנן שניר. לצדה של אלמגור ישחקו ליא קניג ויבגניה דודינה. זהו מחזהו של צ'כוב, "המחזאי הכי טוב, שרגב אמרה שהיא לא קראה, אז כדאי שהיא תבוא לראות", אמרה אמש אלמגור לוואלה! תרבות.

עוד באותו נושא

סערה בטקס פרסי התיאטרון: נאומה של השרה רגב נקטע בצעקות

לכתבה המלאה
גילה אלמגור. נמרוד סונדרס
גילה אלמגור/נמרוד סונדרס

גילה אלמגור אינה היחידה שספגה ביקורת מהשרה רגב בתוכנית וואלה! TALK, כך גם חברת הכנסת ציפי ליבני עליה אמרה: "היא לא הצליחה בשום תפקיד בחייה", שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אותו הגדירה כ"לא ראוי כמועמד לראשות הממשלה", והאמן יאיר גרבוז אותו כינתה "שונא ישראל".

רגב אמרה עוד בתוכניתו של יעקב אילון כי היא אינה מתחרטת על התנהגותה הפרובוקטיבית, על אף הביקורות שמעבירים עליה, ואף הוסיפה "אני חושבת שהתחלתי עם זה מאוחר מידי". "הייתי חיילת ממושמעת", אמרה, "לאורך שנים לא רציתי להתעסק בנושאים אמתיים שנוגעים בעצבים של החברה הישראלית. רציתי להיות מהמקובלים. למה להיות בעייתית כשאפשר שיהיה הכי נעים, הכי נוח?".

לצפייה בתוכנית המלאה של וואלה! TALK לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully