וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה בגללה נסיכות דיסני תמיד לבושות בכחול

15.3.2017 / 11:31

יש דמיון אחד ברור בין בל, יסמין ואלזה - כולן לובשות כחול. מדוע? מתברר שיש סיבה אסטרטגית לשימוש בצבע השמימי שמוכיחה שבדיסני באמת חשבו על הכל. וגם - איזו נסיכה היא הכי אהובה?

מגישה: מיכל רשף

בסרטון - כך אלזה מ"לשבור את הקרח" פוגעת בבנות שלכם

הנסיכות של דיסני אולי עברו שינויים קלים ברוח הפמיניסטית בעשור האחרון, והן כבר אינן חסרות אונים ותלויות בגברים כפי שהוצגו בתחילת דרכן. אולם, יש כמה דברים שממשיכים ללוות אותן בכל שלבי האבולוציה שלהן – כולן יפות, כולן אוהבות בעלי חיים וילדים וכולן יודעות לשיר – מה שהופך אותן למלכות תחרויות הקריוקי באשר הן. דבר נוסף שאולי לא שמתם לב אליו, זה שלכולן יש צבע מועדף – כחול. תחשבו על זה רגע: סינדרלה, אריאל, היפיפייה הנרדמת, בל, יסמין ואפילו אלזה – כולן לבושות בכחול (וכן, גם עליסה מארץ הפלאות ודורותי מ"הקוסם בארץ עוץ" שאינו נחשבות לנסיכות). גם אם לא לאורך כל הסרט, בשלבים הדרמטיים ביותר הן ילבשו כחול. כפי שכבר למדתם להכיר את דיסני - גם זה לא צירוף מקרים.

בעוד אופיו השטני של הרשעים בסרטי דיסני מוצג תמיד בגוונים כהים והצבע הלבן נועד לייצג טוהר, לכחול משמעות אחרת לגמרי. ליטריס אייזמן, מנכ"לית חב' פאנטון וממומחיות הצבע הבולטות בעולם, מסבירה את האסטרטגיה של דיסני להלביש את מרבית הגיבורות הסמליות ביותר שלה בכחול.

נסיכות דיסני לבושות כחול. דיסני, צילום מסך
נסיכות דיסני לבושות בכחול/צילום מסך, דיסני

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

כמו באגדות: הדירה של וולט דיסני הפכה למועדון יוקרתי

לכתבה המלאה

לדבריה, כחול משדר כוח, אמינות וביטחון, תכונות שניסתה דיסני להעצים אצל הנסיכות שלה. בדיסני התחשבו בנטייה ובאהבה האוניברסלית שלנו לצבע הכחול, או ליתר דיוק - לצבע "כחול שמיים". אייזמן אמרה ל-Allure: "זה משהו לצפות לו, לראות את השמיים הכחולים. זה משהו שאפשר לסמוך עליו. זה אמין. השמיים יכולים להתכסות בעננים אבל אנחנו יודעים שהם שם". האמינות עליה מדברת אייזמן מעניקה קונוטציות של כוח, נאמנות ועקביות, תכונות שבאופן מסורתי נקשרו למין הזכרי ואותם ניסתה דיסני להכיל על הנסיכות שלה. היא הוסיפה: "זו דרך מתוחכמת להגיד 'כן, גם נשים צעירות ונערות צעירות הן חזקות".

זמן להכריע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully