וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מתיאטרון בית ליסין: הסבירו כיצד ציפי פינס מועסקת אחרי גיל הפרישה

19.3.2017 / 16:00

בדיקה של התנועה לאיכות השלטון העלתה חשדות לאי סדרים בניהול התיאטרון. בין היתר באשר לשכרה והעסקתה של המנכ"לית, ציפי פינס. בית ליסין בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה שהתנועה לאיכות השלטון רצה לתקשורת באופן מגמתי"

הוא הלך בשדות. רפי דלויה
ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית לסין/רפי דלויה

התנועה לאיכות השלטון דורשת מתיאטרון בית ליסין תשוובות באשר לתלונה שהתקבלה לאחרונה, ועוסקת בניהול בלתי תקין של התיאטרון. הבדיקה שערכה התנועה לאיכות השלטון העלתה כי לתיאטרון חובות בתאגיד העירוני של תל אביב, וזאת על אף שאינו בשליטת הרשות המקומית ואינו כפוף לפקודת העיריות.

עוד העלתה הבדיקה כי נציגי הציבור מטעם עיריית תל אביב, אריאל קפון וניב אחיטוב, מכהנים ברצף בדירקטוריון התיאטרון מאז שנת 2004. כל זאת על אף שהתקנות העירוניות מתירות כהונה של שלוש שנים עם אפשרות הארכה לקדנציה אחת נוספת בלבד.

בדיקת התנועה לאיכות השלטון העלתה גם סימני שאלה באשר לתקינות העסקתה של מנכ"לית התיאטרון, ציפי פינס, המשמשת מעת לעת גם כמנהלת אמנותית ובמאית, ומשתכרת למעלה מחצי מיליון שקל לשנה. התנועה דרשה מהתיאטרון לחשוף את שכרה של פינס, וכן להציג את ההסדר ואת אישור משרד הפנים להעסקתה מעבר לגיל הפרישה.

מתיאטרון בית ליסין נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה שהתנועה לאיכות השלטון רצה לתקשורת עם ציטוט מגמתי וחד צדדי של פניה שלה, מבלי שניתן זמן מספק לענות על הפניה הזו. לגופם של דברים, התיאטרון מתנהל על פי כל דין, כפי שניתן ללמוד ממכתב משרד הפנים שצורף לפניית התנועה לאיכות השלטון, אך ככל הנראה מכתב זה לא הועבר לתקשורת. תיאטרון בית ליסין אינו תאגיד עירוני המצוי בשליטת הרשות המקומית, ולפיכך הכללים החלים על תאגידים עירוניים אינם חלים עליו. שכרה של ציפי פינס משולם על פי הוראות הדין לעניין שכר מנהלי מוסדות תרבות, כפי שמשולם שכרם של כל מנהלי מוסדות התרבות. מעבר לכך, תיאטרון בית ליסין ייתן מענה על השאלות של התנועה לאיכות השלטון בצורה מקצועית ולא דרך אמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully