וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דוקאביב 2017: המחאה החברתית, העלייה הצרפתית וההיסטוריה של עיירות הפיתוח

22.3.2017 / 8:04

אירוע הדגל של תעשיית הדוקו הישראלית חשף את התוכנית הישראלית שלו, ובהחלט יש מה לראות: 13 סרטים מרתקים יתמודדו בתחרות הרשמית, ועוד כמה תוצרים מעניינים יוקרנו מחוץ לה. הנה הצצה לתפריט

כחודש וחצי לפני פתיחת דוקאביב, הכריזו היום מנהלותיו על הסרטים הישראליים שישתתפו בפסטיבל – אירוע הדגל של תעשיית הדוקו בארץ, ואחד מפסטיבלי הקולנוע המצליחים במדינה.

התחרות הישראלית נראית מרתקת על פניו, ויתמודדו בה 13 סרטים תוצרת הארץ, שיערכו בפסטיבל את הקרנת הבכורה העולמית שלהם.

שניים מאלה יעסקו ביהדות צרפת – דניאל סיון, מי שהיה בשנים האחרונות ל"שיח לוחמים" ול"מוות בבאר שבע" עטורי הפרסים ואחראי בעבר גם ל"סיליקון ואדי" ו"המלחמה של גיורי המופתיים". הפעם, הוא מגיש את "הפטריוט", סיפורו של האקר צרפתי-יהודי היוצא למלחמת חורמה באנטישמיות. ענת שוורץ, מצדה, עוקבת ב"לה פרומיז" אחר עשרות אלפי היהודים שעלו לישראל מצרפת בשנים האחרונות, ולעתים קרובות גילו כי הארץ המובטחת אינה מה שציפו לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "לה פרומיז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סלאח, פה זה ארץ ישראל", לעומת זאת, הולך אחורה יותר, ועוסק בהיסטוריה של עיירות הפיתוח בישראל. את הסרט ביימו רותי יובל, דורון גלעזר ודוד דרעי, והוא לבטח יעורר הדים.

עוד סרטים בולטים: "הקיר" של מורן איפרגן, שביימה לאחרונה פרק בסדרה המדוברת "אכלו לי שתו לי", מוגדר כדיוקן כפול, של אשה ושל עזרת הנשים בכותל המערבי; "בחדר שלי" של האמנית איילת אלבנדה מורכב כולו מיומנים מצולמים של שישה בני נוער, וכמו כן יוקרנו שני מסמכים ביוגרפיים: "הטובים לסיף", על בני שבט חתואל, המשפחה הראשונה של עולם הסיף הישראלי; ו"מקווה שאני בפריים", על הבמאית מיכל בת אדם.

כמו כן, מחוץ למסגרת תחרותית יוצגו גם כאן כמה תוצרים מעניינים. בהם, "לפני שהרגלים נוגעות בקרקע", סרטה של דפני ליף המתעד את קורותיה במהלך המהפכה החברתית, וכן הפרק הראשון של "עוד סיפור אחד ודי", סדרת הדוקו של ענת זלצר ומודי בר-און על תולדות ספרות הילדים הישראלית.
הפסטיבל יתקיים בין ה-11 במאי לעשרים לחודש וייערך ברובו בסינמטק תל אביב ובחלקו במתחמים שונים ברחבי העיר, ובהם הנמל, גן הפסגה ביפו, התדר, גינת לוינסקי ועוד, ואנחנו כמובן נעדכן כאן על התוכנית הבינלאומית שלו ברגע שגם היא תתפרסם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "סאלח, פה זה ארץ ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "החדר שלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "הטובים לסיף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully