וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי שושן פוטר מגלגלצ: "זו הכרזת מלחמה ואצבע בעין"

21.3.2017 / 20:12

בתגובה לפיטורי העורך המוזיקלי אבי שושן מגלגלצ, אומרת שרת התרבות: "כך נוהגת אליטה מפוחדת". מקור בגלגלצ: "הפיטורים לא קשורים לטעם המוזיקלי שלו אלא להתנהלותו האישית והמקצועית"

שרת התרבות מירי רגב מעבירה ביקורת על השחקנית גילה אלמגור בתוכניתו של יעקב איילון "וואלה! TALK" בוואלה! NEWS. מערכת וואלה!
"אצבע בעין". מירי רגב/מערכת וואלה!

שרת התרבות והספורט מירי רגב זועמת על פיטוריו של אבי שושן מגלגלצ. "ההחלטה היא תקיעת אצבע והכרזת מלחמה על כל מה שנתפס בעיני גל"צ וגלגל"צ כתרבות האחרת. אבי שושן נכנס לרשימה ארוכה שהודחה מהפלייליסט, כמו דוד ד'אור, ארקדי דוכין, גידי גוב, מאיה בוסקילה, דודו אהרון ועוד רבים. היום אלה ואחרים צריכים להיות מודאגים. ההחלטה של מפקד גל"צ וגלגל"צ היא אצבע בעין והכרזת מלחמה על כל מה שנתפס בעיניהם כתרבות האחרת. כך נוהגת אליטה מפוחדת. אבי, אני מבטיחה, נשיב מלחמה".

שושן הצטרף לתחנה הצבאית כעורך מוזיקלי חיצוני לפני כשנה, ואולם בגלגלצ סברו כי הוא לא הצליח להשתלב בה כמצופה. בעבר שימש שושן כמבקר המוזיקה המזרחית של אתר ynet - וזו גם הייתה אחת מהסיבות שבגללן הוא נבחר לגלגלצ, במטרה לשלב עורכים בעלי זיקה לז'אנר. כאשר נכנס לתפקידו בגלגלצ אמר מנהל התחנה, נדב רביד: "התרשמתי מאוד מזווית הראייה המקורית והבלתי תלויה שלו, והמנעד המוזיקלי שלו".

בתגובה לעזיבתו, שושן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לדברי מנהל התחנה, 'לא התחברתי לקו ולאג'נדה שלה'. ואני מודה, הוא צודק. ברמה אישית, אני עוזב בהקלה גדולה. הגעתי עם תקוות רבות והבטחות לשינוי אבל לצערי, גיליתי תחנה אליטיסטית שאין לה רצון ואומץ להוביל לשינוי אמיתי - כזה שישקף את המוזיקה הישראלית בכללותה וייתן ביטוי ובמה לכולם. הם רצו שם מזרחי שיהיה 'עלה תאנה' אבל סירבו לשמוע את הקול המזרחי".

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
בית גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון

מקור בתחנת גלגלצ אמר לוואלה! תרבות בתגובה לפוסט של שושן: "הפיטורים של אבי שושן אינה קשורים לטעם המוזיקלי שלו אלא להתנהלות האישית והמקצועית שלו. לכל אורך התקופה הוא העמיד את האינטרסים האישיים מעל האינטרסים של הארגון שהזמין אותו לבוא ולעבוד. כל פעם מחדש עשו איתו שיחות ואמרו לו שההתנהלות הזאת לא מקובלת, וזה לא מקצועי. הוא קיבל הזדמנות מאוד מאוד גדולה, במטרה שיעשה בה שימוש בצורה נכונה ולא ישים את עצמו מעל הארגון שמעסיק אותו. זה נורא קל להיתלות בנסיבות חיצוניות ולא להאשים את ההתנהלות האישית שלך. לענייני המוזיקה לא היה חלק בהחלטה. בנוסף, להתייחס כאליטיסטית לתחנה שהיא הכי מואזנת בישראל, זה פרדוקס ישן. אתה לא יכול להגיד על התחנה שהיא הכי מואזנת בישראל שהיא אליטיסטית, כי אם היא הייתה אליטיסטית היא לא הייתה התחנה הכי מואזנת בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בוחן פתע, מרגלית צנעני. דייב שחר
"עגום". צנעני/דייב שחר

"זה עגום. אין לי מלים. נקעה נפשי", אמרה לוואלה! תרבות מרגלית צנעני בתגובה לפיטורי שושן. "אבי הוא בחור מוכשר מאוד. התחנה הזאת איבדה משקל טוב ואיזון פנטסטי שיכול היה להיות. הוא תרבותניק בנשמתו. גם בהווייתו גם בהליכתו. הוא לא חפיפניק. מעיפים? וכי למה? חבל לי מאוד. אם היה אבי שושן סתם עלה תאנה, אבל הוא לא עלה תאנה, הוא ידען, הוא מבין. לוותר על אושיית תרבות כזאת?!"

"מסתבר שלא די בשושן אחד כדי לבשם", הגיב הפיזמונאי יוסי גיספן לפוסט של שושן בפייסבוק. בשיחה עם וואלה! תרבות הוסיף גיספן: "העצוב ביותר בכל הסיפור הזה הוא ששום דבר ממה שאבי שושן כתב על גלגלצ אינו חדש. כל מה שהוא אמר בפוסט כבר נאמר לפניו על ידי אנשים שיש להם מה להפסיד, ושלא היו זקוקים לשנה של חברות בוועדת הפלייליסט כדי להגיד את הדברים האלה. הסיפור הזה היה נשמע הרבה יותר אמין אילו בעקבות טענותיו היה פורש ברצונו ולא מופרש. יחד עם זאת. אפשר להעיד שבשנתיים האחרונות יש בגלגלצ מגמה של שינוי ופתיחות. אף אחד לא מצפה שזה יהפוך לרדיו מזרחי או לרדיו דתי, אבל התהליך עצמו ייערך יותר זמן ממה שמצפים".

"אני מזדהה עם שושן באמירה שיש בעייתיות בשיטה של הפלייליסט", אומר ארקדי דוכין לוואלה! תרבות, שמתח באחרונה ביקורת על גלגלצ. "יש בעיה דיקטטורית בגלגלצ. הבעיה היא לא של מזרחים ואשכנזים אלא של הרבה מוזיקה טובה שלא מגיעה לפלייליסט. הבעיה עם השיטה. אני חושב שלא צריך להיות פלייליסט. צריך להיות חופש, שכל שדרן ועורך יהיו חופשיים, ולא רובוטים. אבל יש קטע דיקטטורי של שלטון הפלייליסט. משועבדים לשיטה מקולקלת".

תגובות

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "לאחר מספר פעמים בהן התקיימו שיחות הבהרה עם אבי שושן ולאחר לבטים, לא נותר לנו, אלא לסיים את ההתקשרות עמו בתום החוזה הנוכחי. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו. איך שלא ינסו להפוך ולהציג את הדברים, בסופו של דבר ההחלטה שהתקבלה הינה עניינית בלבד. לא מן הנמנע שבהצגת העובדות באופן שונה מכפי שהן, יש מי שמבקש להשיג עבור עצמו רווח אישי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully