וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2017: סרטים חדשים של גדולי הבמאים והבמאיות ו"טווין פיקס"

13.4.2017 / 11:39

אירוע הקולנוע היוקרתי באירופה חשף את התפריט האמנותי של מהדורתו ה-70, שתיפתח במאי הקרוב. ישראלים אין בתחרות הרשמית, אבל לא מעט דברים מעניינים אחרים דווקא כן

ההנהלה האמנותית של פסטיבל קאן הכריזה היום (חמישי) על שמות המשתתפים בתחרות הרשמית שלה, מתוך 1930 סרטים עלילתיים ארוכים שהגישו מועמדות.

את מהדורה זו של הפסטיבל, השבעים במספר, יפתח "הרוחות של ישמעאל", סרטו של הבמאי הצרפתי המהולל ארנו דפלשן בו משתתפות שתיים מן הכוכבות הגדולות במדינתו – מריון קוטיאר ושרלוט גינסבורג.

סופיה קופולה, אורחת קבועה על השטיחים האדומים בקאן, תחזור לפסטיבל עם "The Beguiled" דרמה תקופתית המתרחשת במהלך מלחמת האזרחים, בה מככבות ומככבים אל פאנינג, קירסטן דאנסט, קולין פארל וניקול קידמן. שני האחרונים יגיעו לריביירה גם עם "The Killing of a Sacred Deer" של היווני יורגוס לנטימוס.

עוד אורח רגיל בריביירה הוא מיכאל הנקה, מן הבמאים החיים היחידים שקטפו את דקל הזהב פעמיים – על "סרט לבן" ועל "אהבה". ב-2017 הוא ינסה לעשות זאת בשלישית עם "Happy End", דרמה על סוגיית ההגירה באירופה, בכיכובה של שותפתו המקצועית הקבועה איזבל הופר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרט הפתיחה. מתוך "הרוחות של ישמעאל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מישל הזנוויציוס מכיר היטב את חופי קאן והוא יטעם מהם שוב, והפעם עם "Redoutable" העוסק באפיזודה מחייו של הבמאי ז'אן-לוק גודאר.

עוד סרטים בולטים בתחרות: "סיפורי מאירוביץ'" של נוח באומבך ("פרנסס הא") עם דסטין הופמן ואדם סנדלר; "וונדסטרק" של טוד היינס ("קרול") עם ג'וליאן מור ועוד רבים וטובים. מחוץ לתחרות, יוצגו שני פרקים מן הגלגול המחודש של "טווין פיקס", וכן העונה השנייה של "קצה האגם" במלואה, וגם סרט VR קצר של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, זוכה האוסקר על "בירדמן" ועל "האיש שנולד מחדש".

נציגות ישראלית יחידה, בינתיים, תהיה בתחרות סרטי הסטודנטים, שם ישתתף "בן ממשיך" של יובל אהרוני מאוניברסיטת תל אביב, העוסק בצעיר המגלה כי לאביו המנוח היה מאהב נשוי. מככבים: דביר בנדק וחלי גולדנברג.

הפסטיבל ייפתח, תחת אבטחה כבדה כמובן, ב-17 במאי הקרוב, ובראש חבר השופטים שלו, כפי שכבר פורסם, יעמוד פדרו אלמודובר. בהמשך החודש יתפרסמו גם שמות המשתתפים במסגרות הצד שלו, שבוע המבקרים והשבועיים של הבמאים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופיה קופולה חוזרת. מתוך "The Beguiled"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנציגות הישראלית היחידה בינתיים. מתוך "בן ממשיך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully