וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוק, אמנות ומחול: מה צפוי לנו בפסטיבל ישראל השנה?

25.4.2017 / 14:00

פסטיבל ישראל ה-56 יתקיים השנה ב-1 ביוני ברחבי ירושלים. הפסטיבל יוקדש לזכרו של הבמאי ומנהלו האומנותי הקודם, מיכה לבינסון. בין האמנים: רוברט וילסון ולוסינדה צ'יילדס וכן מופע מחווה לציון ארבעים שנה למותה של תרצה אתר

פסטיבל ישראל כנסיית השכל. אלדד רפאלי,
יופיעו בפתיחת הפסטיבל. כנסיית השכל/אלדד רפאלי

כבר 56 שנים שפסטיבל ישראל תופס מקום של כבוד באירועי התרבות בארץ. בכל שנה אנחנו זוכים לביקורים בינלאומיים, עושר הצגות ואירועים בימתיים מתחום המחול, תיאטרון והמוזיקה. ליקטנו אירועים מרכזיים בין עשרות המופעים שיציגו בימי הפסטיבל.

יריית הפתיחה של הפסטיבל תתקיים ב-1 ביוני בבריכת סולטן יעקב, במעמד שרים, ראשי ערים, דיפלומטים ואורחים נוספים, שם יציינו חמישים שנה לאיחוד ירושלים. על במה יופיעו בזה אחר זה להקת כנסיית השכל, טיפקס, התזמורת פירקאת אל-נור שתארח את נסרין קדרי, ליאורה יצחק, A-WA ויאמן בלוז וקותימאן והאורקסטרה.

פסטיבל ישראל טיפקס. יואב איתיאל,
יריית הפתיחה. טיפקס/יואב איתיאל

לאורך ימי הפסטיבל יציגו אמנים מרחבי העולם את יצירותיהם. בין האורחים הבולטים: במאי התיאטרון האמריקאי רוברט וילסון עם המונודרמה של סמואל בקט "הטייפ האחרון של קראפ". וילסון ביים את המחזה, עיצב את התפאורה שלו ואף מגלם את קראפ, גיבור המחזה.

גם היוצרת הספרדיה אנג'ליקה לידל תבקר בפסטיבל עם היצירה החדשה שלה, "ומה אעשה בחרב הזאת?". היצירה הנפרשת על פני ארבע שעות וכוללת עירום, מחברת בין שתי טרגדיות חדשותיות - סטודנט יפני שרצח ואכל את חברתו ללימודים בשנת 1981, ופיגוע הטרור שהתרחש במועדון הבטקלן בנובמבר 2015 בפריז.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ומה אעשה בחרב הזאת. Luca del pia,
"ומה אעשה בחרב הזאת?" אנג'ליקה לידל/Luca del pia

גם מופע יפני יעלה על הבמות הירושלמיות, קבוצת מיס רבולושנרי איידול תגיע לכאן עם המופע "נערות מופרעות מצילות את העולם". הקבוצה, תחת ניהולה האומנותי של הבימאית והכוריאוגרפית טוקו ניקאידו תציג מופע פופ צבעוני ואינטנסיבי בהשתתפות עשרים פרפורמריות המספקות הצצה לעולמן של נערות יפניות החיות בעולם הטכנולוגי-דיגיטלי. המופע מכיל קטעי וידאו משולבים במוזיקת פופ-אנימה, קונפטי, מקלות זוהרים, דליים של מים ואצות. לחוששים להתלכלך, הסירו דאגה מליבכם, הקהל יצויד בכניסה במעילי גשם.

ובתחום התיאטרון המוזיקלי יעלה על במות הפסטיבל מופע שוויצרי, "כשאמות – סיפור רפאים מוזיקלי", עבודתו של הבמאי השווצרי טום לוזיציג. המחזה מבוסס על סיפורה האמיתי של רוזמרי בראון, אלמנה ואם לשתי בנות שהתגוררה בלונדון וטענה שבאופן קבוע נהתה מביקורי רוחות מלחינים. למרות היותה חסרת הכשרה מוזיקלית, כתבה סונטות, סימפוניות ופנטזיה שלדבריה הוכתבו לה על ידי המתים. זהו תיאטרון מוזיקלי לשלושה נגנים, שחקנית ושחקן.

הטייפ האחרון של קראפ. Lucia Jansch,
"הטייפ האחרון של קראפ". רוברט וילסון/Lucia Jansch

בתחום המחול, הפסטיבל יארח את לוסינדה צ'יילדס, רקדנית וכוריאוגרפית ניו-יורקית שהחלה את קריירת המחול שלה כרקדנית בקולקטיב הניו יורקי Judson Dance Theatre. והייתה שותפה ליצירת האופרה "איינשטיין על החוף" עם רוברט וילסון ופיליפ גלאס. בפסטיבל תציג צ'יילדס את "DANCE", יצירתה בת כמעט ארבעים שנה שנחשבת לאבן דרך בתולדות המחול הפוסט מודרני. צ'יילדס אף תקיים כיתת אומן במסגרת אירועי הפסטיבל.

ומי שביקש להנות מיצירה מקומית מוזמן לצפות בהצגה "איוב". תיאטרון האינקובטור מעלה מסע מוזיקלי-תיאטרלי בעקבות הטרגדיה התנ"כית של איוב, בבימויו של יוסי יזרעאלי וללחניו של יוסף ברנדשווילי. בהצגה משתתפים ששון גבאי בתפקד איוב, קרן הדר שתגלם את אשת איוב, אריק עשת בתפקיד אלוהים וכן שחקני תיאטרון האינקובטור.

נערות מופרעות מצילות את העולם. Cyclone A,
בכניסה יחולקו מעילי גשם. "נערות מופרעות מצילות את העולם"/Cyclone A

בספטמבר הקרוב ימלאו 40 למותה של המשוררת תרצה אתר. בנה, נתן סלור, יעלה במסגרת הפסטיבל מופע מקורי בשם "מערבה מכאן", פרי שיתוף פעולה עם המפיק האמנותי משה ברון והמוזיקאי ערן צור. במופע ישתתפו אפרת בן צור, דיקלה, יובל דיין, שלומי סרנגה וכן סלור וצור, שישירו משיריה המוכרים ואהובים של אתר בביצועים ים תיכוניים ואלקטרוניים, וכן שירים שיחשפו לראשונה ויולחנו במיוחד עבור האירוע.

גם ליוצרים העצמאיים מחכה בשורה: ארגון אי"ב (ארגון היוצרים העצמאיים בתיאטרון) מציע כנס מקצועי ליוצרים עצמאיים ובו ישתתפו אורחי הפסטיבל בהם הבמאי רוברט וילסון והיוצר טום לוז. על הפרק דיון ביצירה העצמאית בתחום התיאטרון ואמנות המופע והשאלה מהי יצירה עצמאית.

תרצה אתר. קרדיט: צילום רפרוקודציה: ראובן קסטרו, באדיבות המשפחה
40 למותה. תרצה אתר/באדיבות המשפחה, קרדיט: צילום רפרוקודציה: ראובן קסטרו

חובבי תיאטרון הרחוב מוזמנים לכיכר ציון, לכבוד שבוע פראג בישראל תהפוך הכיכר לזירת פעילות של קרקס לה פוטיקה, הרכב קרקס מודרני מצ'כיה שבוחן את תרבות הפאבים הצ'כית במופע שמשלב מחול, תיאטרון, אקרובטיקה, תיאטרון בובות ומוזיקה חיה.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 1-18 ביוני 2017, במתחם תיאטרון ירושלים והוא יוקדש לבמאי ואיש התיאטרון מיכה לבינסון. "מיכה שהיה מעמודי התווך של הפסטיבל בשנות התשעים", אמר מנכ"ל הפסטיבל איל שר, "בחזונו האמנותי, ובאנושיותו, התווה את ערכי היסוד של הפסטיבל ותרם רבות לביסוס מעמדו ויוקרתו בארץ ובעולם. אנחנו גאים להיות ממשיכי דרכו".

מנהל בית הספר בית צפי מיכה לבינסון. נמרוד סונדרס
לזיכרו. מיכה לבינסון/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully