וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת האמנים לרדיוהד להחרמת הופעתם בארץ תופסת כותרות בעולם

25.4.2017 / 15:27

קריאת 46 האמנים הבינלאומיים לרדיוהד לבטל את הופעתה בארץ תפסה כותרות רבות בתקשורת בעולם. חלק ציינו כי גיטריסט הלהקה ג'וני גרינווד נשוי לאמנית הישראלית שרונה קטן. נסרין קדרי, שחיממה את רדיוהד בארה"ב, אומרת לנו: "השיתוף שלנו בהופעות מוכיח שאנו בעד דו קיום"

טריילר רדיוהד, תום יורק, ג'וני גרינווד. אלכס לייק,
יעמדו בפני החרם? רדיוהד/אלכס לייק

קריאתם של 46 אמנים בינלאומיים ללהקת רדיוהד לבטל את הופעתה בישראל, שאמור להתקיים ב-19 ביולי בפארק הירקון, עוררה עניין רב בכלי התקשורת הזרים ותפסה כותרות רבות בעולם. בין האמנים שחתמו על המכתב, אותם תיארו בתקשורת העולמית כ"אמנים מובילים" ו"בעלי שם", חתומים רוג'ר ווטרס; ת'ורסטון מור, לשעבר זמר וגיטריסט סוניק יות'; הבמאי הבריטי קן לואץ'; טונדה אדבימפ מלהקת "TV on The Radio"; הקולנוען העצמאי המוביל ג'יימס שיימוס (שהיה שותף בין השאר בסרט "ג'נקשן 48"); הבמאי מייק לי ("סודות ושקרים", "מר טרנר"), המוזיקאי רוברט וויאט; השחקנית ג'ולי כריסטי; המוזיקאי ניק סיימור מקראודד האוס; הבמאי רוג'ר מיצ'ל ("נוטינג היל"); השחקנית מקסין פיק ולהקת ההיפ הופ Young Fathers. כמו כן חתום עליו הארכיבישוף דזמונד טוטו.

בנוסף לציטוט המכתב עצמו (ראו בהמשך) ציינו גם בגרדיאן וגם באינדיפנדנט הבריטיים כי גיטריסט רדיוהד, ג'וני גרינווד, נשוי לאמנית הישראלית שרונה קטן, ובאחרונה הוציא אלבום עם האמן הישראלי שי בן צור. הגרדיאן הבליט את האמירה של הבמאי והמפיק הבריטי פיטר קוסמינסקי, שנוספה למכתב, ובה נטען כי מצבם של הפלסטינים נעשה קשה יותר וכי רדיוהד צריכים לתמוך בקריאת הקמפיין לחרם תרבותי, בדיוק כפי שמוזיקאים נהגו כלפי דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. אולי לא מפתיע היה לראות את קוסמינסקי בין החותמים, בהתחשב בעובדה שבעבר ביים את הסדרה "ההבטחה" השנויה במחלוקת ששודרה ב-BBC, ומקשרת בין תלאות החיילים הבריטים בימי המרדף אחרי אצ"ל ולח"י, לבין הכיבוש הישראלי בשטחים. ב-CNN הבליטו יותר את דבריו של ת'ורסטון מור, שמסר לצד ההודעה: "זאת הקרבה קטנה כדי לכבד את אלה שנאבקים בפאשיזם בחסות המדינה".

רדיוהד. Jim Steinfeldt, GettyImages
רדיוהד/GettyImages, Jim Steinfeldt
נסרין קדרי לוואלה! תרבות: "מה שאירוני זה שרוג'ר ווטרס, שהיה בעד הפלת החומות, כעת תומך בהקמת חומה של חרם נגד ישראל"

בכלי התקשורת הזרים, ובהם CNN, צויין כי דובר רדיוהד סרב להגיב. ואילו כאן בארץ, ערן אריאלי, מפיק המופע של רדיוהד בישראל, הגיב אתמול בפייסבוק בעוקצנות לקריאות לחרם: "מאחל לתרסטון ורוג'ר בהצלחה עם האלבום החדש" - שני האמנים הוציאו לאחרונה סינגלים חדשים, כך שעיתוי פרסום הקריאה לחרם עשוי להיראות אופורטוניסטי.

הזמרת נסרין קדרי, שחיממה ביחד עם דודו טסה והכוויתים את סיבוב ההופעות של רדיוהד בארצות הברית ואף כתבה לוואלה! תרבות יומן מסע מרתק, אמרה לנו היום בתגובה ראשונה לקריאות האמנים לרדיוהד להחרים את הופעתה בישראל: "במהלך כל סיבוב ההופעות לא נשמעה אפילו מילה אחת פוליטית. הופענו במקומות כמו ברקלי, שידועה בדעותיה הפוליטיות, וגם שם לא נשמעה אפילו טענה אחת פוליטית כנגד כך שרדיוהד משתפת פעולה עם להקה ישראלית. המכתב הזה נשמע לי תלוש מהמציאות ושולי. רדיוהד בגישה שלה מוכיחה שהיא נגד חרמות ובעד דיאלוגים. עצם השיתוף שלנו בהופעות מוכיח שאנחנו בעד דו קיום ושיתוף פעולה. חרם כמובן לא יוביל לשום דבר. מה שאירוני זה שרוג'ר ווטרס, שהיה בעד הפלת החומות, כעת תומך בהקמת חומה של חרם נגד ישראל".

בתוך כך, התגלה אתמול באמזונס בונצואלה זן חדש של נמלים שהמדענים יקראו על שם רדיוהד: Sereomyrmex Radioheadi. מוקדם יותר החודש הוגדר זן חדש של חסילונים על שמם של הפינק פלויד, שאחד מחבריהם היה כידוע רוג'ר ווטרס, ממובילי תנועת החרם התרבותי כנגד ישראל. האם השרימפ יאכל את הנמלה? ימים יגידו.

במכתב שפורסם כתבו 46 האמנים: "אנחנו מבינים שכבר נתקלתם בקמפיינרים פלסטיניים. הם מבקשים מכם לכבד את הקריאה לחרם תרבותי על ישראל, ואתם דחיתם אותם. מאחר ורדיוהד עשתה קמפיין למען חופש לטיבט, אנחנו תוהים למה דחיתם בקשה לעמוד לצד עם אחר הנמצא תחת כיבוש זר. ומאחר ורדיוהד התייצבה בהופעה לציון 50 שנה להכרזה הבינלאומית על זכויות האדם, אנחנו תוהים למה אתם מתעלמים מקריאה להתייצב נגד שלילת הזכויות האלה כשזה נוגע לפלסטינים".

עוד באותו נושא

בלעדי: יומן המסע של נסרין קדרי מהחימום של רדיוהד בארה"ב

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully