וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונתן דמי ("שתיקת הכבשים") הלך לעולמו

26.4.2017 / 18:27

הבמאי המוערך, שהיה חתום על "שתיקת הכבשים" וגם על "פילדלפיה", "משהו פראי" וסרטים מוערכים אחרים, הלך לעולמו בגיל 73 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

אבל בהוליווד: הבמאי המוערך ג'ונתן דמי הלך היום (רביעי) לעולמו והוא בן 73, וזאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כך לפי פרסומים של התקשורת האמריקאית.

דמי רכש את תהילתו וזכור בעיקר בגלל "שתיקת הכבשים", המותחן שלו מ-1991 בכיכובם של ג'ודי פוסטר ואנתוני הופקינס, שזיכה אותו באוסקר לבמאי הטוב ביותר, שבר קופות, זכה לאינספור ציטוטים ומחוות ונחשב לאחד המותחנים הטובים אי פעם ולאחד הסרטים האמריקאים הגדולים של שנות התשעים.

בלתי נשכח: מתוך "שתיקת הכבשים"

עם זאת, הקריירה של דמי התחילה הרבה לפני "שתיקת הכבשים" ונמשכה גם אחריה. למעשה, דמי החל את דרכו כבר בתחילת שנות השבעים עת ביים סרטים סוג ב' תחת חסותו של המפיק האגדי רוג'ר קורמן. הוא פרץ לתודעה עשור לאחר מכן הודות לאהובי הביקורות "משהו פראי" ו"נשואה למאפיה", ואז הגיע המותחן על מעלליו של חניבעל לקטר, שהכניס אותו רשמית להיסטוריה.

לאחר "שתיקת הכבשים", ביים דמי ב-1993 את "פילדלפיה" שזכה אף הוא להצלחה ממסדית וכלכלית, אך המשך הקריירה הקולנועית שלו היה מעט פחות מוצלח. העיבוד שלו מ-1998 ל"חמדת", ספרה של טוני מוריסון, היה כישלון, כמו גם המותחן "הכל אודות צ'רלי" מ-2002 שאף הוא היה אדפטציה כושלת, לסרט הקלאסי "חידון בחרוזים" במקרה זה. שנתיים לאחר מכן הגיע רימייק פושר נוסף, ל"המועמד ממנצ'וריה", ובשלהי העשור הקודם ביים דמי את סרטו האחרון, "רייצ'ל מתחתנת", שזכה להערכה ביקורתית רבה.

דמי גם היה ידוע כבמאי וידיאו-קליפים נערץ ועבד בין השאר עם ברוס ספרינגסטין, ניו אורדר ואחרים. כמו כן, ביים את
"Stop Making Sense" סרט ההופעה של הטוקינג הדז ואת
"Heart of Gold", סרט ההופעה של ניל יאנג. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully