וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל ל-3000 איש חתמו על עצומה כנגד הופעת אייל גולן בחיפה ביום העצמאות

26.4.2017 / 20:57

"ניצול מיני - לא מכספי הארנונה שלי!", נכתב בעצומה הפונה לראש עיריית חיפה, יונה יהב, בקריאה לבטל את הופעתו של אייל גולן ביום העצמאות בעיר. בתוך כך התקיימה הפגנה בעיר כנגד ההופעה. ליאם הפקות: "אייל גולן חף מפשע ומעולם לא הואשם"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

מעל ל-3000 אנשים חתמו על עצומה הפונה לראש עיריית חיפה, יונה יהב, ולחברי מועצת העיר, בקריאה לבטל את הופעתו של הזמר אייל גולן ביום העצמאות בעיר. זאת על רקע פרשת הקטינות ומסיבות המין שבה היה מעורב. על פי פרסומים בתקשורת גולן יקבל כ-340 אלף ש"ח עבור שתי הופעותיו בעיר. בשנת 2014, לאחר סגירת התיק במשטרה כנגד גולן בעילה של חוסר ראיות מספיקות, ובעקבות מחאת ארגוני הנשים והציבור, הודיעה עיריית חיפה כי גולן לא יופיע באירועי יום העצמאות בעיר. בעירייה נוהלו מגעים באותה שנה עם גולן, אולם לבסוף לא נחתם חוזה רשמי.

בעצומה, המופיעה באתר ארגון "אנו", נכתב: "רשימת ההופעות על במות הבידור בחיפה ביום העצמאות הותירה אותנו המומים וכועסים! 989 אלף שקלים תוציא העירייה על שכר אמנים - 340,000 ש"ח מתוכם עבור שתי הופעות של אייל גולן על במות הבידור בחיפה ובקריית חיים. הבחירות של עיריית חיפה להזמין לחגיגות יום העצמאות אמנים בסכומים אדירים וכאשר היקר שביניהם הוא אמן שנוי במחלוקת, השאירו אותנו תושבי חיפה פעורי פה. 989 אלף שקלים שיכולים לשרת את תושבי חיפה למשימות ציבוריות חשובות שיתרמו לרווחת התושבים יותר מהופעות חולפות בערב אחד."

"אנו מצפים מהעירייה לשיקול דעת ורגישות ציבורית באירוע מרכזי הממומן מכספי הציבור - הארנונה שלי ושלך/ אייל גולן הוא אמן אהוד - אך שנוי מאד במחלוקת. ישנם אמנים ואמניות רבים, ברמה הארצית והמקומית, שלא עשו כל שימוש לרעה במעמדם ובכוח הנלווה לו ושמם לא נקשר בניצול נערות אוהדות על רקע מיני. בחגיגה ציבורית חשובה ומרכזית כזו אנו מצפים גם לראות אמניות רבות יותר, ולא רק אמנים גברים. ניצול מיני - לא מכספי הארנונה שלי!"

אייל גולן. אינסטגרם, צילום מסך
אייל גולן/צילום מסך, אינסטגרם

בנוסף לעצומה, באחרונה הופיעה מחאה ברשתות החברתיות כנגד הופעתו של גולן בעיר. בין השאר, פורסמו תחת ההאשטאג #עצמאות_מניצול_מיני הופיעו פוסטים רבים, שזהו הנוסח שלהם: "עיריית חיפה, ביום העצמאות הזה במקום 340,000 שקלים לאייל גולן, עדיף שתתני 340,000 שקלים ל...", וכאן הוסיפו כותבי הפוסטים שמות של עמותות, ארגונים ויעדים שראוי יותר להעביר אליהם את הסכום הנכבד, כמו למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון, לחינוך מיני מונע בבתי ספר, לארגון "אופק נשי" שמטרתו להעניק עזרה לנשים הלכודות במעגל הזנות והסמים ולסייע בשיקומן, לסיוע לקשישים חסרי חימום ומזון בחג. הפוסט הסתיים באמירה: "נשים לזה סוף!".

בתוך כך, הערב (רביעי) התקיימה הפגנה בחיפה, אליה הגיעו מעל ל-20 אנשים, כנגד הופעת גולן בעיר ביום העצמאות. בין השלטים שנישאו בהפגנה: "מי שניצל נשים שיופיע בבית שלו", "פותמוביל – לא מהארנונה שלי", "חיפה 2017 - אוויר מזוהם, אווירה מזוהמת" ו"עצמאות מניצול מיני". המפגינים צעדו מצומת דניה עד למול ביתו של ראש העיר, יונה יהב.

"נחרדנו לגלות שאייל גולן יקבל 340 אלף שקל", אומרת לוואלה! תרבות הפעילה החברתית ותושבת העיר נעמה לזימי, ממארגנות העצומה וההפגנה, "זה לא רק הבזבזנות של כספי ציבור והנהנתנות להשתמש בכאלה סכומים, זה גם לתת אותם לאמן מאוד מפוקפק, שאפילו לא לקח אחריות על פרשה מאוד מאוד קשה. הרשות מסירה אחריות ואומרת, זה מה שהקהל רוצה. חיפה, העיר השלישית בגודלה בארץ, צריכה למתוח גבול אדום, מתוקף תפקידה החינוכי כרשות, ולהגיד: עד כאן. לא אייל גולן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיפה, הפגנה נגד הופעתו של איל גולן ביום העצמאות. ערן גילווארג
ההפגנה בחיפה כנגד הופעת אייל גולן בעיר ביום העצמאות/ערן גילווארג

יש לציין כי התיק של גולן במשטרה נסגר מחוסר ראיות.

"נכון, אבל צריך להכיר את הפרשה כדי להבין מה קרה כאן בעצם. אייל גולן, דמות מצליחה, בעצמי הייתי שומעת את השירים שלו בלי סוף, תחת מעטה התעשיה שלו, חברים ואבא שלו, ניצלו נערות. נערות בסיכון. ועשו את הלא ייעשה בעצם. אייל גולן, במקום לעשות איזה חשבון נפש, הבנאדם עוד הפך את עצמו לקורבן, והאשים את כל המערכת, חוץ מאשר את עצמו. דבר שני, עצם ההמצאות במקום עם אבא שלו בסיטואציה מינית מפוקפקת כזו, אני מתחלחלת רק מלחשוב על זה".

"אייל גולן, תקח אחריות. ובטח הרשות. בחיפה יש עשרות אלפי בני נוער. איזה מסר אנחנו נותנים להם? מה אנחנו אומרים להם – שהכל עובר? שלא משנה מה יהיה, הגבר החזק בסופו של דבר ימשיך כדרכו, ועוד יקפיץ מחירים? זה לא נתפס".

seperator

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "אייל גולן נבחר לזמר השנה במצעד השנתי של ישראל ושל תחנות הרדיו האזוריות, היחיד שהוציא אלבום שזכה להצלחה מסחררת בזמן כה קצר ומעמד של פלטינה כפולה של האלבום הכפול החדש תוך שבוע ימים בלבד. בנוסף, סגר את השנה האחרונה עם למעלה מחצי מיליון צופים בסיבוב ההופעות בכל רחבי הארץ. אייל גולן יופיע ביום העצמאות בכמה ערים מרכזיות, אנו בטוחים שרבבות מתושבי העיר יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה מדהימה של אייל גולן עם הלהיטים של כל הזמנים ומאחלים יום עצמאות שמח".

"אנו רק מבקשים להזכיר לכמה יפי נפש שלפני כ-4 שנים אייל גולן יצא חף מפשע ומעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך 3 חודשיים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. אנו מדגישים שמי שמעלה את הסיפור מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע".

טרם התקבלה תגובת עיריית חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully