וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטרות גורפת בקאמרי: "התיאטרון חייב לנו עשרות אלפי שקלים"

27.4.2017 / 13:42

פרסום ראשון: כל ששת מנהלי האולמות בתיאטרון הקאמרי הגישו התפטרות יחדיו לאחר שלטענתם הופרו זכויותיהם. כעת הם מגבשים תביעה נגד הקאמרי וטוענים: "חייבים לנו עשרות אלפי שקלים". התיאטרון בתגובה: "אנו מקיימים עימם הסכמי עבודה על פי חוק"

התיאטרון הקאמרי. שרון בוקוב
תביעה בגין הפרת זכויות עובדים לאורך שנים. תיאטרון הקאמרי/שרון בוקוב

סערה בתיאטרון הקאמרי: כל ששת מנהלי האולמות הגישו את התפטרותם ופתחו בהליך משפטי מול ההנהלה. לדבריהם, במשך יותר מעשר שנים הקאמרי הפר חוקי עבודה וכעת הם טוענים שהתיאטרון חייב להם עשרות אלפי שקלים - כך נודע לוואלה! תרבות.

הפרשה החלה לפני כשנה וחצי כשמנהל מחלקת הסדרנים עזב באופן פתאומי את משרתו בשל סיבות בריאותיות. מנהלי האולמות שעבדו תחתיו לקחו על עצמם למלא את תפקידיו הרבים בניהול המחלקה, בהתנדבות וללא בקשת תמורה במשך יותר משנה. המטרה, כך הסבירו, "לשמור על פעילות תקינה של המחלקה בהיעדרו".

הם בנו סידורי עבודה ל-50 הסדרנים במחלקה, דאגו לקלוט עובדים חדשים, הגישו דוחות נוכחות, שלחו ציוד לתיקון, ניהלו צוות גדול ומתחלף של עובדים, תפעלו לוגיסטית את חמשת האולמות בזמן ההצגות וטיפלו בקהל הרב לפני תחילת ההצגות ובמהלכן, כאלפיים איש מדי ערב.

לטענתם, התפקיד הניהולי לא זכה לתגמול מהתיאטרון ואף לא להכרת תודה. יתרה מזו, מהתיאטרון ביקשו לקצץ להם במשמרות הניהול הסדירות. מדובר בשישה מנהלי אולם, עובדים ותיקים ומוערכים שמרוויחים שכר מינימום לשעה, חלקם אף קיבלו בעבר את פרס העובד המצטיין מטעם התיאטרון. לאחר דין ודברים עם ההנהלה שלא עלה יפה, הם החלו לבדוק את התנאים בהם הם מועסקים וגילו ששנים ארוכות התיאטרון מנע מהם לכאורה כספים: תוספת שכר על עבודה בערבי שבת וחג, ימי חופש, שעות נוספות, פגיעה בתשלומי הפנסיה ועוד שורה ארוכה של סעיפים. חלק מהמנהלים אף גילו שלא הוחתמו על חוזה ניהול.

"ניסינו לפנות אל ההנהלה במטרה לבטל את השינוי בכח האדם ולקבל את המגיע לנו על פי חוק", מספר מנהל אולם לשעבר שביקש להישאר בעילום שם. "התקיימה פגישה יחידה ולא רק שלא קיבלנו את המגיע לנו, אז גם ננזפנו בגסות על שביקשנו להימנע מהקיצוץ"

נעם סמל. אביב חופי
"הכל כדי להשחיר את פני התיאטרון" סמל/אביב חופי

"מיעוט מיליטנטי"

לאחר שלא הצליחו להגיע לפתרון, פנו למישור המשפטי. בתיווכה של עורכת הדין אורית ליפשיץ דרשו מהנהלת התיאטרון פיצוי. "על פניו, לטענת העובדים, התיאטרון נהג במשך שנים ארוכות בעובדיו שלא ביושר, הפר תנאי עבודה בסיסיים ובכדי להוסיף חטא על פשע, ניצל את טוב ליבם ורצונם הכן והתם לסייע לבוס שחלה. זו אינה התנהלות המצופה ממקום עבודה, בטח שלא מקום בעל פרופיל ציבורי", אמרה.

הנהלת התיאטרון שלחה מכתב חריף לעובדים עליו חתומים מנכ"ל התיאטרון נעם סמל, יו"ר הוועד המנהל עופר שחל וסמנכ"לית הכספים חביבה הדר: "הנהלת התיאטרון רואה בצער רב וגם בחומרה רבה את הניסיונות האחרונים מצד מיעוט מיליטנטי מקרב מנהלי האולמות להסית את כל היתר", נכתב לעובדים. "הכל כדי להשחיר את פני התיאטרון, לשבש את העבודה ולפגוע בקהל". עוד הם הואשמו בהסתה ברשתות החברתיות, בשירות לקוי ובסירוב להיפגש עם ההנהלה.

מנהלי האולמות זעמו. "לא מספיק שהתנדבתי להוסיף שעות עבודה ארוכות ללא תמורה, אז משמיצים אותי ובאים אליי פתאום בטענות ללא בסיס?", אומר מנהל אולם. "במקום שהקאמרי יתייחס עניינית לדרישות שלנו הם בחרו להעליל עלינו עלילות שווא". מנהלת אולם אחרת הוסיפה "אם באמת השירות שלנו היה כל כך רע, לא היינו זוכים בפרס העובד המצטיין ולא היו מחזיקים אותנו כל כך הרבה שנים בעבודה הזו. יתרה מזו, ימים ספורים לפני שהכול התפוצץ, הציעו לכל אחד מאתנו את תפקיד מנהל המחלקה. העובדה היא שעד שלא גילינו שהתאטרון העלים מאתנו כספים, לא הועלתה אף טענה כלפינו".

כל השישה החליטו להתפטר ולדרוש פיצויים בגין הרעה בתנאי העבודה שלהם. עד לכתיבת שורות אלה, התיאטרון לא הגיב לדרישה לפיצויים או לפניות עורכת הדין. התפטרותם חוללה סערה בקרב העובדים: "קיווינו לקבל את המגיע לנו ולהימנע מצעדים דרסטיים. קיווינו שאכן דברים יסתדרו ונוכל להישאר במקום שהיה לנו בית שני במשך שנים ארוכות. הנהלת התיאטרון לא השאירה לנו ברירה אלא להתפטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תגובת הקאמרי:

"הנהלת התיאטרון הקאמרי מצרה על העובדים כי הם בוחרים לנהל את ענייניהם המשפטיים בתקשורת. התיאטרון הקאמרי מכבד את עובדיו, ומקיים עימם הסכמי עבודה על פי חוק. הקאמרי אינו מנהל את ענייניו המשפטיים בתקשורת, הנהלת התיאטרון תגיש את תגובתה ותפעל ככל שתידרש בהליכים המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully