וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידות, טוויסטים ותככים: המשימה החדשה של סוכן המוסד המפורסם בעולם

30.5.2017 / 0:01

גיבור ספריו של דניאל סילבה חוזר, והפעם הוא פועל בתוך העלילה המרתקת של "הבחורה האנגלייה", שנעה בין לונדון למוסקבה ומכניסה את הקורא למעין מבוך של חידות שעליו לפתור. ומה מייחד את הספר הזה לעומת שאר ספרי הז'אנר הבלשי?

אדם רץ החוצה מתוך מנהרה. ShutterStock
דניאל סילבה מכניס את הקורא למעין מבוך של חידות שעליו לפתור יחד עם גבריאל אלון/ShutterStock

מה הסיפור?

מדובר בספר ה-13 בסדרת "גבריאל אלון" של דניאל סילבה - דמות בלשית/ביטחונית מעוגלת להפליא שמוצאת את עצמה, בכל ספר מחדש, בהתנגשות חזיתית עם גורמי טרור, לרוב איסלאמיים. כל 17 ספרי המתח, הריגול והפעולה שכתב סילבה, סופר יהודי-אמריקאי, הפכו במהרה לרבי מכר בארצות הברית ומחוצה לה, תורגמו ל-25 שפות ומיצבו אותו כאחד מסופרי הז'אנר החשובים והמוערכים בדורנו. "הבחורה האנגלייה" שלו נעלמה יום אחד בחופי קורסיקה - מה שמעמיד במבחן את ראש הממשלה, שהמשך הקריירה שלו תלוי ביכולתו לפתור את התעלומה ולמצוא את ה"בחורה". לצורך העניין, הוא מגייס את גבריאל אלון (זהו שמו של הגיבור, כמובן), שנאלץ הפעם להתמודד עם דד ליין צפוף במיוחד: בתוך שבוע בלבד עליו לבצע את המשימה, אחרת… טוב, לא נגלה, כי בכל זאת, כל פרט קטן שנחשף מבעוד מועד עשוי להרוס ספר מתח טוב - ו"הבחורה האנגלייה" הוא בהחלט אחד כזה.

העלילה, רצופת הטוויסטים והתככים הביטחוניים-פוליטיים, נעה בין לונדון למוסקבה, ומכניסה את הקורא למעין מבוך של חידות שעליו לפתור יחד עם גבריאל, ובסופו של דבר לצאת ממנו בנזק מינימלי. האם גם הפעם, אחרי 12 משימות מוצלחות, יצליח גיבורו הקבוע של סילבה להדהים את העולם? תכל'ס, אין סיבה שלא, אבל זה עדיין מרתק לגמרי.

למי מיועד?

נהוג לחשוב שספרות בלשית מהסוג הזה מתאימה יותר לגברים, אבל ספריו של סילבה, וזה בתוכם, שונים למדי מהמקובל בז'אנר ומכילים מינונים לא מבוטלים של רגש, חמלה ודרמה אנושית. העניין הטכני לכאורה של החידה הבלשית ופתרונה מלווה בשלל תיאורים אמנותיים רכים ומלאי רבדים - מה שהופך את "הבחורה האנגלייה" לספר שאינו רק מעניין, אלא גם מרגש. אמנם לא מדובר ברומן "נשי" פר אקסלנס, אבל שפתו המיוחדת של סילבה, כמו גם עצם העובדה שמדובר בסיפור על אישה שנעלמה, הופכת אותו ליוניסקסי במיוחד.

איפה הכי כדאי לקרוא?

בגדול, מדובר בספר מושלם לטיסות, אבל לא בדיוק מהסוג הקלאסי. כלומר, יש בו הרבה יותר מאשר מתח שהולך ומתגבר, שתפקידו להשאיר את העיניים של הקורא/ת דבוקות לספר. יש בו גם הומניות, הומור ורוח. טוסו לקרוא.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

למה כדאי לקרוא?

היכולת של דניאל סילבה לרתק את הקורא לעלילותיו החל מהפסקה הראשונה ועד למשפט האחרון היא סוג של כוח על. ברגע שהעין מתחילה לרוץ עם השורות הראשונות, מוטב לבטל מראש את כל התכניות לאותו יום, כי את הקריאה בספר הזה אי אפשר להפסיק. מוכרחים להמשיך לקרוא, עד שגבריאל פותר (או לא פותר) את התעלומה. העובדה שמשולבים בעלילה גורמי טרור אסלאמיים גם הופכת אותה לרלוונטית במיוחד לקהל ישראלי, שמכיר את הגורמים האלה מקרוב. גם הפתרונות המוצעים בספר דרך שיטות הריגול של גבריאל, עשויים לעניין ישראלים מסוימים, כאלה שקשורים לכוחות הביטחון.

משפט שעשה לנו את זה

"היה זה משונה במיוחד שמדליין הארט בת העשרים ושבע לא הייתה כלל במערכת יחסים רומנטית. כשהתבקשה להסביר את היעדר חיי האהבה שלה, היא נהגה להכריז שאין לה זמן לגברים".

מי יכול לגלם את הגיבור?

למרות היותו גשש-בלש, לא היינו מפקידים בידי חנן גולדבלט משימה כה רגישה, שנוגעת לבחורות. אורי פפר, לעומת זאת, יתאים בדיוק לתפקיד של גבריאל: הוא גם חריף, גם יהודי, גם חתיך ובטח גם יידע לתקשר יפה עם הבחורה האנגלייה, כי הוא חי ועובד באל.איי והאנגלית שלו סבבה לגמרי.

עטיפת הספר "הבחורה האנגלייה" מאת דניאל סילבה.
עטיפת הספר "הבחורה האנגלייה" מאת דניאל סילבה
וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי
  • עוד באותו נושא:
  • ספר
  • קריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully