וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורים, אתם לא מגניבים. תוותרו": הציטוטים הגדולים של ג'ים גפיגן

4.5.2017 / 0:38

הסטנדאפיסט המצליח יגיע ביוני להופעה בישראל, ולכבודה צללנו לשני רבי המכר שכתב כדי להיזכר בציטוטים הטובים ביותר שלו. בלי עלבונות ובלי נאצות, ההומור שלו מצליח לדבר לכל אחד מאיתנו ולגעת בנקודות הנכונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ים גפיגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבול הקומיקאים ששוטף את ישראל מביא לארץ הקיץ את אחד השמות המובילים, ג'ים גפיגן שידוע בעיקר כסטנדאפיסט וכשחקן. אתם תזהו אותו מתפקידי אורח בסדרות כמו "פארגו", "חוק וסדר", "טיסת הקונקורד" ואינספור תפקידים נוספים שגורמים לו להיות הבחור שמוכר לכם, אבל לא ברור מאיפה. הוא עוף מוזר במונחים של סצנת הסטנד-אפ העולמית עם סגנון קומדיה שנחשב "נקי", הוא מסוגל לגרום לאנשים לצחוק ולהרגיש רע בו זמנית בלי לקלל פעם אחת. הנושאים העיקריים שמעסיקים אותו כאבא לחמישה ילדים וגבר ממוצע, הם הורות ואוכל. העובדה שגם גרף מועמדויות לאמי ולגראמי ובשני ספרים רבי מכר מעידה שזה גם מה שמעניין את רובנו.

יכול להיות שדווקא העיסוק בנושאים יומיומיים הוא מה שהופך את גפיגן לאחד הקומיקאים המצליחים היום, אחד שיכול להופיע מול כל סוג של קהל וחתך אוכלוסייה, כי מי לא מת על בייקון? אולי הנרטיב הזה עובד פחות בישראל אבל הבנתם את הרעיון, גפיגן מצטיין בלגרום לקהל שלו להזדהות איתו. שני ספריו מספקים הצצה לעולמו של אב לחמישה שגר בדירה קטנה במנהטן, שאינה עיר סטנדרטית למשפחות מרובות ילדים, אבל בהחלט מספקת הרבה חומר לכתוב עליו. אלו הם החומרים מהם קורצו מערכוני הסטנד-אפ המצליחים שלו שנאספו לאוסף של חיבורים, שנכתבו יחד עם אישתו מנקודת מבטו כהורה וכגרגרן מקצועי.

אחרי קריאה מדוקדקת וכמה משלוחי טייק אווי שלפנו כמה מהציטוטים הנבחרים משני הספרים "Dad is Fat" ו-"Food: a Love Story", שהיו ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס בשנת 2013 ו-2014 בהתאמה, וכל זאת לקראת הופעתו הקרובה בישראל.

Dad is Fat

"החיבה שלי לסוכריות על מקל הן לא כי אוכלים אותן אלא בגלל שהן כמו מחסום פה בטעמים לילדים".

"יש לי חמישה ילדים, ולא אני לא חוואי. היום משפחות מרובות ילדים הן כמו חנויות של מיטות מים. פעם זה היה בכל מקום ועכשיו זה סתם מוזר. תודו שכשאתם רואים חנות למיטות מים אתם חושבים שזה מסווה למשהו לא חוקי".

"אסיפות הורים הן תמיד חוויה מוזרה. זה אמור להיות על הילד אבל איכשהו אתה תמיד מרגיש שאתה מקבל תעודת ציונים שלילית מהמורה על תפקודך כהורה. איכשהו הכל חוזר להיות אשמתי, אם הילד שלי דרמטי ואוהב לדבר אז זה ברור שזה בגלל שאני סטנדאפיסט. אני לא נפגע אבל ההנחה שההתנהגות של הילד היא אשמת המקצוע של ההורה שלו היא די מגוחכת. כאילו שאם בן חמש שאמא שלו ספרנית לא עושה ששש לכולם, אז משהו לא בסדר איתו והוא צריך ריטלין".

"הורים שמנסים להיות מגניבים, תוותרו. כולנו יודעים שפולטים עליכם ואתם מנגבים חרא כל היום כמו כולנו".

"שעת השינה של הילד שלך גורמת לך להבין כמה אתה כישלון בלהיות אחראי על בן אנוש אחר"

"אני בטח לא ההורה הכי טוב, אבל אני מנסה. כל הורה יודע שזו משימה הרואית ואין ברירה אלא לצחוק על זה. אחרי הכל, התאבדות היא כבר לא אופציה".

"רוצים לדעת איך זה מרגיש להיות אבא לארבעה ילדים? דמיינו שאתם טובעים ואז מישהו נותן לך תינוק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

Food: a love story

"מה מכשיר אותי בעצם לכתוב את הספר הזה? כלום בתכלס. אז למה שתקראו אותו? כי אני שמן. אם אדם רזה היה כותב על אהבה לאוכל ואכילה, הייתי ממליץ לכם שלא לקרוא את הספר הזה".

"זה יהיה ממש מביך לנסות להסביר מה זה מנה ראשונה למישהו ממדינת עולם שלישי מורעבת, 'מנה ראשונה זה האוכל שאנחנו מזמינים לפני שאנחנו אוכלים. לא, לא, אתה מתבלבל עם קינוח, שזה האוכל שאנחנו אוכלים אחרי שאכלנו. לפעמים אנחנו אוכלים כל כך הרבה שאנחנו שמים בשקית ,לוקחים הביתה ואז זורקים או נותנים לכלב".

"יש משהו מאוד מנוגד להיגיון באופן שבו אמורים לאכול צדפות. סוחטים קצת לימון, טיפה של רוטב חריף שופכים את הצדפה לקצה הגרון, מורידים שוט של וודקה ומנסים לשכוח שהרגע בלעת נזלת של סלע. ככה לא אוכלים משהו, ככה מקבלים מנת יתר מכדורי שינה".

"כשאני שומע את המילים 'בישול ביתי', אני תמיד חושב על בחור בתחתונים שעומד ליד המיקרו ושואל: לחמם לך נקניקיה? יש לי גם אוכל סיני ישן במקרר אבל יש מצב שזה של שותף שלי".

"אם חייזרים היו חוקרים את כדור הארץ הם היו חייבים להגיע למסקנה שאיכשהו ארה"ב צורכת מזון גם עבור שאר המדינות".

"נקניקיות הן כמו חשפניות. אף אחד לא רוצה לדעת באמת מה העבר שלהן. אנחנו לא רוצים לחשוב איך הן הגיעו למקצוע הזה , רק לשים על זה חרדל ולשכוח".

"נראה לי שכולם מודעים לזה שחלזונות זה מאכל דוחה ובגלל זה מגישים את זה בקערה עם יין וחמאה וקוראים לזה אסקרגו - המילה בצרפתית להכחשה".

"אם אתה מעל גיל 18, אין שום דרך לאכול בקומת אוכל בקניון לבד בלי להראות כמו רוצח סדרתי".

seperator

ג'ים גפיגן יופיע ב-30 ביוני בהיכל התרבות. לכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully