וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצור" בכיכובם של גילה אלמגור ויהורם גאון יוקרן במסגרת הקלאסיקות של פסטיבל קאן

3.5.2017 / 14:11

כבוד גדול לסרט הישראלי "מצור" מ-1969, שיוצג בריביירה הצרפתית כ"יצירת מופת שעשתה היסטוריה" בצד קלאסיקות ענק כמו "יצרים", "אימפריית החושים" ו"כל הג'אז הזה"

לאחר שהכריזו בשבועות האחרונים על הסרטים הטריים שיוצגו בו בהקרנות בכורה בינלאומיות, הודיעו היום מנהלי פסטיבל קאן גם על התפריט האמנותי של תכנית הקלאסיקות, והתברר כי במסגרת הזו יוקרן גם סרט תוצרת הארץ: "מצור" מ-1969 בכיכובם של גילה אלמגור ויהורם גאון.

את הדרמה הזו כתבה אלמגור יחד עם דן בן אמוץ, המשתתף בו אף הוא וביים האיטלקי ג'ילברטו טופאנו. הכוכבת, שהיתה אז כמובן בתחילת דרכה, מגלמת בו אלמנה טרייה שבעלה המנוח נפל במלחמת ששת הימים, וכיאה לשם הסרט, חבריו צרים עליה, חונקים אותה נפשית ומקשים עליה להתאושש ולצאת לדרך חדשה.

מצור. דוד גורפינקל,
קודם הדליק משואה, אחר כך ידליק את הריביירה. מתוך "מצור"/דוד גורפינקל

הסרט הוקרן בפסטיבל קאן כבר בזמן אמת וזכה להצלחה ביקורתית וכלכלית בישראל, אך מעולם לא נכנס לקאנון המקומי והוא כמעט ולא מוקרן ומשודר. עם זאת, בשנים האחרונות הוא זוכה לפריחה מחודשת – כדוגמה לכך, הן אורי קליין והן יאיר רוה הציבו אותו לאחרונה בצמרת רשימות הסרטים הישראלים הכי לא מוערכים דיו. כעת, גם לבאי הריביירה תהיה הזדמנות להעריך אותו מחדש, כמעט חמישים שנה לאחר שיצא לראשונה.

את "מצור" מגדיר הפסטיבל כ"יצירת מופת שעשתה היסטוריה", ובצדו יוצגו עוד 15 סרטים שלדבריו ראויים להגדרה דומה. בין השאר, מדובר בקלאסיקות ענק כמו "יצרים", "אימפריית החושים", "כל הג'אז הזה", וכולם, כמו גם הסרט הישראלי, יוקרנו בנוכחות יוצריהם וכוכבים שעדיין עימנו.

"מצור" יוקרן בעותק משוחזר, שהפיק הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים, ומי שיפספסו אותו בקאן יוכלו לראותו כבר בחודש יולי הקרוב במסגרת פסטיבל הקולנוע בעיר הבירה.

מצור. דוד גורפינקל,
שוב פעם גילה אלמגור ומירי רגב יהיו באותו מקום. מתוך "מצור"/דוד גורפינקל
מצור. דוד גורפינקל,
כמעט חמישים שנה לאחר שנעשה, הסרט מוערך מתמיד. מתוך "מצור"/דוד גורפינקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully