וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולדות האדם בציטוטים

12.5.2017 / 1:23

ליקטנו מהספר "תולדות האדם בציטוטים" עשרים ציטוטים בלתי נשכחים - וכעת תורכם לנסות ולנחש מי אמר את הציטוט - ובאיזה הקשר. האם תצליחו? צאו לדרך

מה אמר נשיא גרמניה ארבעה ימים לפני שמינה את היטלר לראש ממשלה? מה אמר אוסמה בן לאדן לאנשיו לאחר ששמעו את הדיווח שלפיו מטוס התרסק על אחד המגדלים במרכז הסחר העולמי בניו יורק? איך הסביר נפוליאון את תבוסתו ברוסיה? מהן שלוש המילים שבהן סיכם בודהא את תורתו? כיצד הסביר האר"י את סירובו להעלות את חוכמתו על הכתב? מהן המילים שגרמו לבני אירופה לצאת למסע הצלב הראשון?

ההיסטוריה שלנו מורכבת מאינספור משפטים שבני אדם אמרו או כתבו. בספר "תולדות האדם בציטוטים" (הוצאת כנרת זמורה-ביתן, 447 עמודים) מתמצת יובל אלעזרי את ההיסטוריה של האנושות תוך שהוא מתבסס על מאות משפטים - חלקם מוכרים מאוד, חלקם בכלל לא מוכרים: מסיפורי הבריאה והמצאת הכתב ועד אינתיפאדת אל?אקצא ופיגועי ספטמבר 2001; ומאירועים גדולים כמו מלחמות העולם והשואה ועד אירועים "קטנים" כמו מודעת השידוכים הראשונה בהיסטוריה.

ליקטנו מהספר עשרים ציטוטים חשובים, מעניינים ובלתי נשכחים - וכעת תורכם לנסות ולנחש מי אמר את הציטוט - ובאיזה הקשר. האם תצליחו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully