וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים עומדים בתור: כותבי הלהיטים הכי גדולים בישראל

9.5.2017 / 6:08

הם כתבו את השיר שייצג אותו באירוויזיון, עדן בן זקן הפכה כוכבת בזכות "מלכת השושנים" שכתבו לה, וכוכבים אחרים רק מחכים לשירים שלהם. הצמד פן חזות ודולב רם מצליחים לשמור על אנונימיות עמוק בתוך אבק הכוכבים. ריאיון עם כותבי הלהיטים הכי עסוקים בארץ

צילום: יותם רונן | עריכה: נועה לוי

דולב רם ופן חזות אמנם רק בתחילת שנות העשרים לחייהם, אבל הרזומה שלהם בהחלט יכול לפאר קריירה של אדם מבוגר. בזמן קצר יחסית הם הצליחו למצב את עצמם ככותבי הלהיטים הבולטים בפופ הים-תיכוני בארץ: אייל גולן, עדן בן זקן, איתי לוי, שרית חדד, ליאור נרקיס - רשימה חלקית בלבד -קיבלו מהם שירים שהפכו ללהיטים וכיום הם עומדים בתור כדי לקבל מהצמד המוכשר כמה להיטים נוספים. לכל זמר נכתב להיט התפור למידותיו - וכל להיט צובר מיליוני צפיות ביוטיוב.

אם לא די בכך, השבוע השיר שלהם יככב גם בקייב. נציג ישראל לאירוויזיון, אימרי זיו, יבצע את השיר שכתבו עבורו - I FEEL ALIVE - בחצי הגמר ביום חמישי. "אחד הטלפונים המרגשים שאי-פעם קיבלתי היה כשהודיעו לנו שזכינו והשיר שלנו נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון", אמר לוואלה! תרבות פן חזות. "לא ציפינו לזה, וכשהודיעו לנו היינו בשוק. באותה התקופה תכננו לעבוד על דברים אחרים, אבל חבר אמר לנו שיש אירוויזיון ושכדאי לשלוח שיר. אמרתי לו שאנחנו עסוקים עכשיו. באינסטינקט של רגע החלטנו לעשות את זה, ויום למחרת העמדנו סקיצה, והנה אנחנו בקייב".

עדן בן זקן דולב רם פן חזות. יותם רונן, מערכת וואלה!
"הם הביאו משהו חדש". עדן בן זקן/מערכת וואלה!, יותם רונן

עד לא מזמן הם עוד עבדו מהבית של ההורים: בנו שם אולפן הקלטות מאולתר, הזמינו לשם אמנים, וכתבו שירים ללא תמורה. הזוגיות המקצועית שלהם התחילה בכלל ברשת החברתית. פן היה אז די-ג'יי, דולב התגורר בבנגקוק בשליחות עם הוריו. לאחר שחזר לארץ, התנדב דולב לשירות צבאי שבמהלכו נוצר הקשר עם פן. הם גרו אחד אצל השני, התערבבו זה בחייו של זה, עבדו מסביב לשעון ופנו לעשרות אמנים. "היינו שולחים מיילים ומתפללים שמישהו באמת קיבל את המייל. היו זמרים שהשגנו 6-7 כתובות מייל שונות שלהם בלי לדעת אם משהו מזה אמיתי. לאייל גולן למשל יש כמה מיילים, הוא היה מחליף כתובות כל הזמן כי הוא מקבל כמויות גדולות של שירים".

הלהיט הראשון שכתבו יחד היה עבור הזמר איתי לוי, בן טיפוחיו של גולן:"אני זוכר את הרגע", מזכר פן. "דולב שלח את הטקסט של השיר. שיחקתי עם זה קצת, ואז עלה לי הלחן של הפזמון. אני מרים טלפון ואומר לו 'תגיע לפה דחוף'. אני פותח לו את הדלת עם הגיטרה עלי ושר לו: 'יש בך מה שאין לאף אחד אחרת, מודה שבלילות כשאת לא נשארת'". דולב קוטע את פן ומוסיף בהתלהבות: "אמרתי לו שזכינו בלוטו, שיש לנו להיט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דולב רם ופן חזות. יותם רונן, מערכת וואלה!
"הפכנו להיות חברים". דולב ופן/מערכת וואלה!, יותם רונן
שידכו בינינו, ולאט לאט הפכנו להיות חברים. זה לא היה בקטע של מוזיקה, זה היה ישיבות בבית, כותבים יחד וגם סתם עם הגיטרה, ואז – הגיע הברקה שלי ושלהם ביחד ועשינו את 'מלכת השושנים'. עשיתי לזה סקיצה, התלהבנו מאוד והוצאנו את זה, והלך ממש יפה

נהנים מהצלחת הלהיט, הם המשיכו להסתער על הזירה כשפניהם ללהיט הבא - "מלכת השושנים" של עדן בן זקן. עד כה צפו בלהיט הענק למעלה מ-27 מיליון איש ביוטיוב ובזכותו הפכה בן זקן לכוכבת בקרב הקהל הישראלי ובת בית אצל פן ודולב. באחד הערבים בשבוע שעבר היא קפצה לביקור באולפן של השניים ועל הדרך פרגנה להם. "הכרנו לפני שלוש שנים, בתחילת הדרך שלי ובתחילת הדרך שלהם", סיפרה לוואלה! תרבות. "שידכו בינינו, ולאט לאט הפכנו להיות חברים. זה לא היה בקטע של מוזיקה, זה היה ישיבות בבית, כותבים יחד וגם סתם עם הגיטרה, ואז – הגיע הברקה שלי ושלהם ביחד ועשינו את 'מלכת השושנים'. עשיתי לזה סקיצה, התלהבנו מאוד והוצאנו את זה, והלך ממש יפה".

זה לא הימור גדול מדי לעבוד עם יוצרים מתחילים?

"להפך, כשזה בוסר וצעיר ושונה, אז זה קולע, לדעתי. זה משהו שאין אותו עדיין, הם הביאו משהו חדש, וזו ברכה להיות איתם באותו שלב בחיים. זה מזל של שנינו. כולנו קפצנו מלא מדרגות בעקבות זה".

איך מתבצעת העבודה שלכם יחד?

"בהתחלה כשעובדים על חומר חדש יש לי מלא הערות, אבל הם מרגישים דברים, ויודעים להגיד שזה להיט, ושזה יתפוס ושצריך להאמין בהם. אני תמיד אומרת להם שהם אלופים, שאני אוהבת אותם ושיש להם כישרון מטורף ואני מאוד אוהבת אותם".

אמרי זיו. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
ישיר דולב ופן על הבמה בקייב. אימרי זיו/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש
בתחילת הדרך כסף לא היה העניין ולא תכננו להתפרנס מזה באמת. עשינו את זה כתחביב. שלחנו שירים וקיווינו שמישהו ירצה אותם. התחלנו נטולי אגו, והכסף לא היה ערך עליון, התחלנו מתוך האהבה שלנו למוזיקה

מאז הלהיטים הראשונים, הגיעה ההצלחה ובעקבותיה העתיקו פן ודולב את האולפן לסטודיו חדש בדרום תל אביב, שדרגו את הציוד המקצועי והפכו למפיקים מוזיקליים פופולריים ועסוקים.

לא מוזר לשמוע את השירים שכתבתם בכל מקום?

דולב: "לשמוע את כל קיסריה שרים שיר שכתבת, זו תחושה שאין שנייה לה. קורה לנו גם שאנחנו הולכים לחתונות, או אירועים ויש את השירים שלנו כמעט בכל מקום".

גורם למבוכה קלה?

פן: "בתחילת הדרך הובכתי, אבל עם הזמן אתה לומד להיות גאה, ופחות מובך".

איך בעצם מייצרים יחד מוזיקה?

פן: "החלוקה בינינו עובדת באופן שווה. אנחנו משתדלים לעשות הכול כמה שאפשר ביחד. אני למשל יכול לחשוב על לחן ודולב יציע לחן אחר. בסוף אנחנו עושים את הכול יחד, אז החלוקה היא באמת שווה".

דולב: "הסיבה שהתבלטנו היא כי הצלחנו להגיע למצב שאנחנו לוקחים את הפלוסים והמינוסים אחד של השני והופכים אותם לסינרגיה מטורפת, למשהו אחד גדול, זה מה שמדהים".

האמנים בעצם קונים מכם שיר?

פן: "בתחילת הדרך כסף לא היה העניין ולא תכננו להתפרנס מזה באמת. עשינו את זה כתחביב. שלחנו שירים וקיווינו שמישהו ירצה אותם. התחלנו נטולי אגו, והכסף לא היה ערך עליון, התחלנו מתוך האהבה שלנו למוזיקה. גם כשהכסף נכנס לתמונה הוא נכס כאמצעי להתקדם, היום אנחנו במקום שאנחנו יכולים להתפרנס מזה וזה מבורך".

דולב רם ופן חזות. יותם רונן, מערכת וואלה!
"מרגישים את הבוקס בבטן". דולב ופן/מערכת וואלה!, יותם רונן

איך יודעים שיש להיט ביד?

דולב: "קשה לזהות להיט, ובתחום הזה אי אפשר אף פעם לדעת. המזל הוא חלק גדול מהמשחק, אתה צריך להיות עם השיר הנכון במקום הנכון, החיבור צריכה להיות מטורף. מצד שני, יש רגעים שאנחנו מרגישים את הבוקס בבטן ואנחנו אומרים: וואו עשינו משהו מיוחד".

כתבתם בעצם לכל האמנים הכי גדולים. יש עוד חלום שלא הגשמתם?

פן: "דולב בטח יגיד שהוא היה רוצה לכתוב לשלמה ארצי" .

דולב: "האמת שהייתי רוצה לכתוב לעמיר בניון" .

פן: "אני הייתי רוצה לכתוב לאביב גפן. גדלתי עליו, הייתי הולך לכל ההופעות ושומע את כל השירים בלופ, בלופ. הוא אחד האמנים הכי טובים שיש".

דולב: (צוחק) "ככה הכרתי את פן! ממש ככה. מישהו שהיה כל כך בנישה שלו וזה יפה שהוא הסכים לטעום דברים אחרים".

אתם לא אוהבים שמקטלגים אותם ככותבים של הזמר המזרחי, ובכל זאת נדמה שקשה לברוח מההגדרה הזו.

"אנחנו כותבים מוזיקת מיינסטרים וכמו שהרגאטון זה המיינסטרים בדרום אמריקה, כאן המיינסטרים הוא ים תיכוני. אבל אנחנו באמת נוגעים בכל סוגי הסגנונות, אנחנו רב גוניים, גם עבור הזמרים הים תיכוניים שאנחנו עובדים איתם. אם זה נניח השיר של האירוויזיון שעשינו עכשיו, או אם זה נשיר לנדב גדג' או לנועה קירל שעשינו לה שירי פופ. אנחנו בעצם כותבים את השירים שהיינו רוצים לשמוע. אם הייתי במועדון הייתי רוצה לפתוח את הערב עם השירים שאני כותב".

פרומו הופעה באולפן אביב גפן. שלומי פינטו,
יכתבו לו מילים? אביב גפן/שלומי פינטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully