וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאלין אבו-חנא: "הגיע הזמן שיראו יותר טרנסג'נדריות על המסך"

10.5.2017 / 3:00

תאלין אבו-חנא, פליטת "האח הגדול" וזוכת תחרות מיס טרנס, תשחק בהצגה "לזאת יקרא אישה", שתתארח בתיאטרון הבימה בפסטיבל תרבות גאה ב-1 ביוני. ההצגה מבוססת על סיפור חייה של אפרת טילמה, מראשונות הטרנסג'נדריות בישראל ואחת הפעילות הבולטות בתחום

תאלין אבו חנא. עידו שחם
תאלין אבו חנא/עידו שחם

תאלין אבו-חנא, שהשתתפה בעונה האחרונה של "האח הגדול", זכתה בתואר מיס טרנס ישראל ובמקום השני בתחרות המקבילה העולמית, לוהקה כשחקנית בהצגה "לזאת יקרא אישה". ההצגה מבוססת על סיפור חייה של אפרת טילמה, מראשונות הטרנסג'נדריות בישראל ואחת הפעילות הבולטות בתחום, שמתנדבת כיום במשטרת תל אביב.

אבו חנא תגלם את טילמה באחד השלבים בתהליך שעברה. יוצרי ההצגה הם הבמאית רקפת בנימין והמחזאי יונתן קלדרון, שכתב אותה על פי הביוגרפיה של טילמה. בנוסף לאבו-חנא משחקים בה חברי "האנסמבל הגאה", קבוצת תיאטרון השייכת למרכז הגאה בתל אביב. ההצגה, שעלתה בבכורה לפני מספר שבועות, הוזמנה להתארח בהבימה לשתי הצגות ב-1 ביוני, בשעות 19:30 וב-21:30, במסגרת פסטיבל תרבות גאה.

במחזה מתוארים רגעים שונים מחייה של טילמה: עלייתה לתורה כנער, קשייה כטרנסית בשנותיה הראשונות של המדינה, המעבר שלה לחו"ל שם עבדה במועדון הופעות, הניתוח שעברה בחו"ל, ההיתקלויות והאלימות של משטרת ישראל כנגד הקהילה. כיום, כאמור, טילמה מתנדבת בגוף שרדף אותה. גם לאבו חנא יש סיפור חיים לא פשוט, בשל היותה בת למשפחה ערבית שחלקה לא קיבלה את הבחירה שלה. עוד לפני ההצגה נוצר קשר בינה לבין האשה שעליה מבוססת דמותה: טילמה הייתה השופטת בתחרות מיס טרנס ישראל, בה זכתה אבו-חנא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאלין אבו חנא בחזרות להצגה "לזאת יקרא אישה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו חנא אומרת כי סיפורה של טילמה מילאה אותה בהשראה. "קיבלתי הראה מהאומץ שלה להגשים את עצמה, להיות מי שהיא, לא לתת לשום דבר לשבור אותה, לחיות בשלום עם הגוף ועם הנפש ולא לחיות בשקר. הסיפור של הטרנסיות די דומה, בגלל הפרימיטיביות של העולם שזו אנחנו חיות, אי הקבלה, מעגל הדחיה. התחברתי לנושא כי מדובר בסיפור של טרנסית כמוני, רק שהיא היום מבוגרת, ועברה את כל התהליך שאני עבורת בתקופה אחרת.

"זה מזכיר לי את דנה אינטרנשיונל ואת כל המבוגרות האלה, שעברו על הבשר שלהן את כל הקשיים, ואנחנו כאילו קיבלנו את זה על מגש של זהב. זה נורא חיבר אותי, נתן לי להרגיש כאילו שהיא עשתה את כל התהליך הזה כדי שלי יהיה יותר קל לעבור את התהליך שלי. אני משחקת את התפקיד שלה כשהיא היתה צעירה, היא ברחה לחו"ל כי התנכלו לה. גם אני במעמד שלי מביאה השראה להרבה טרנסיות צעירות, הן מקבלות אומץ אחרי שהם רואות את ההצלחות שלי".

מה יותר קשה: לקבל הכרה בזהות פלסטינית מהציבור היהודי, או לקבל הכרה בזהות הטרנסג'נדרית מהציבור הערבי?

"אני באתי מהמגזר הערבי שבו קשה לקבל הכרה כטרנסג'נדרית. כמו שבמגזר החרדי-היהודי קשה לקבל בן שיצא מהארון או טרנסג'נדר. אני לא ויתרתי. הייתי צריכה לאבד את המשפחה, את הבית שגדלתי בו. לגבי השאלה השניה, אני כולה בת 22 ולא מבינה בפוליטיקה. אני בעד שלום. אני מאמינה באהבה. שנאה מובילה למוות, ואהבה מובילה לחיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תאלין אבו חנא. מתוך האתר הרשמי של דיסגוול, אתר רשמי
תאלין אבו חנא/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של דיסגוול

האם אביך עדיין מסרב לקבל את היותך טרנסג'נדרית?

"אבא... לאט לאט, אתה יודע... הוא חי את המגזר. הוא צריך זמן וסבלנות. לאמא היה בעבר מאוד קשה לקבל אותי, אבל היא היתה מאוד מרוצה אחרי שהיא ראתה אותי מצליחה, ומזה שאני כל הזמן בכותרות, שנהייתי דוגמנית בינלאומית ושאפילו הצטלמתי עם הנשיא ריבלין".

הופעת ב"האח הגדול", וסביר שליהקו אותך על תקן הטרנסג'נדרית. למרבה הצער לא רואים מספיק טרנסג'נדריות על המסך, ובוודאי שנדיר לראות טרנסג'נדרית ללא הקשר לכך שהיא טרנסג'נדרית.

"נכון, לא רואים מספיק, והגיע הזמן שיראו יותר. אני אני חושבת שלהרבה אנשים יש דעות קדומות רעות על טרנסיות. אני באה להראות שאנחנו יפות, אנחנו מחבקים כל בנאדם באשר הוא. תנו לנו מקום. אנחנו חלק מהחברה".

ההצגה "לזאת יקרא אישה" תעלה ב-1 ביוני, בשעות 19:30 וב-21:30, בתיאטרון הבימה, במסגרת פסטיבל תרבות גאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully