וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש במסכת הסוס ינצח: אלה זוכי חצי גמר האירוויזיון הראשון

יניב דורנבוש, קייב

10.5.2017 / 0:10

שבדיה, בלגיה ואוסטרליה הן בין העולות לגמר האירוויזיון בתום חצי גמר מהחלשים והגרועים שידענו. אם אימרי זיו יעלה בחצי הגמר השני, הוא יתמודד מולן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיחות שלא נפלו ברמתם מפסטיבל שירי ילדים. שניים ממנחי הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוויזיון שנערך בשנה שעברה בסטוקהולם היה אירוע היסטורי שעבר מתחת לרדאר: אין יותר קונפטי בשירים. גם השנה בקייב אף מדינה לא הורשתה להשתמש בקונפטי, שמקשה על ניקיון הבמה ב-40 השניות שיש בין שיר לשיר. למרות זאת, התחרות מצליחה לשמור על התואר שאנחנו כל כך אוהבים לתת: "במת המוזיקה הנוצצת ביותר באירופה". אז השנה היא הייתה פחות נוצצת, אחרי שרוב הצוות האוקראיני התפטר או פוטר והשבדים השתלטו על האירוויזיון והצליחו להרים את ההפקה.

אדם שלוש במסיכת סוס, הגרסה המונטנגרית של אליעד מלכי וחתנים וכלות שמחליפות חליפות במהלך השיר, הופיעו הערב בחצי הגמר הראשון ללא ישראל. בסיומו נקבעו עשר המדינות שעלו לתחרות, באחד מחצאי הגמר החלשים והגרועים שידענו. לא היה קל לצלוח ערב של שירים כל כך חלשים, אבל הנה המדינות שאימרי זיו עשוי להתמודד מולן אם יעמוד במשימה ויעלה לגמר: מולדובה, אזרבייג'ן, יוון, שבדיה, פורטוגל, פולין, ארמניה, אוסטרליה, קפריסין ובלגיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרדים אבל עובר. נציג פורטוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

המופע החל כמו תמיד במופע אמנותי נוצץ, ואחריו לראשונה בהיסטוריה של התחרות עלו שלושה מנחים גברים. הבדיחות שלהם לא נפלו ברמתם מפסטיבל שירי הילדים של פעם, עם שילובם של שמות השירים בקטעי הקישור. את החלק המוזיקלי פתחנו הכי טוב שאפשר עם רובין בנגטסון השבדי והשיר "I Can't Go On". זהו אחד מהשירים המועמדים לזכייה, ואם כך אכן יקרה, זו תהיה הפעם השביעית ששבדיה תנצח באירוויזיון ותשווה את השיא הלא ייאמן של אירלנד. לאחר מכן עלתה גיאורגיה עם השיר "Keep the Faith", שלא עזר לה להעפיל.

אייזיאה פיירברייס הוא המתמודד השלישי בסדר השירים וגם השלישי שאוסטרליה שולחת לתחרות. אחרי המקום השני בשנה שעברה, אף אחד לא ציפה לפחות מאשר העפלה נוספת לגמר, מה שאכן קרה. אחרי לינדיטה מאלבניה עלתה לשיר בלאנש - היהודיה הבלגית דוברת העברית, שלפני החזרות נחשבה כפייבוריטית לזכייה, אך חזרות לא חזקות במיוחד הורידו אותה בדירוג. עדיין, היא עלתה אל השלב הבא בסוף הערב.

סלבקו קלזיץ' ממונטנגרו הפך לאוהד ישראל גדול לאחר ביקורו בתל אביב, ואם רק היה יודע לשיר - מונטנגרו היתה יכולה לככב בצמרת. הוא אפילו לא צלח את חצי הגמר. הצמד נורמה וג'ון מפינלנד היה הבא בתור לעלות, והבלדה החדשה זכתה לתשואות מהקהל בעקבות ביצוע נקי מטעויות, אך לא סייעה לו לעבור הלאה. את הגימיק השנתי סיפקה אזרבייג'ן, כשאחד הזמרים המלווים עמד על סולם לאורך כל השיר כשפניו מכוסות במסיכת סוס. אולי זה עזר - היא המשיכה אל הגמר.

עוד באותו נושא

"השירים של ישראל הכי טובים": המסיבה הישראלית בקייב כבשה את האירוויזיון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחוץ לפריים: איש עם ראש סוס. אזרבייג'ן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם הייתי מתבקש לתת את תואר ה-WTF של השנה, פורטוגל היתה מקבלת אותו ממני. סלבדור סובראל אמנם זכה בקול טהור, אך מדובר בשיר משעמם שלא הולך לשום מקום, מה שחובבים מבלבלים בטעות עם המילה "איכותי". סובראל זכה לתשואות רמות מהקהל ששאג "בראבו", וכמעט הרים את תקרת האולם לשמיים. בסיכויי הזכייה פורטוגל מדורגת במקום השני. נזכיר כי המדינה שהחלה להשתתף בשנת 1964 ומאז נעדרה ארבע פעמים בלבד, לא רק שמעולם לא זכתה - המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום השישי בשנת 1996. מאז הכנסת שלב חצאי הגמר הגיעו הפורטוגלים רק שלוש פעמים לגמר.

לאחר מכן עלתה דמי היווניה, אחרי שבשנה שעברה יוון עשתה היסטוריה שהייתה מעדיפה לשכוח, כשלראשונה מאז שיטת חצאי הגמר ראתה את הגמר מהבית. קאשה מוש מפולין שעממה אותנו למרות העובדה שעברה לשלב הבא, ומולדובה תיקנה את מצב הרוח עם הופעה לא פחות ממצוינת לשיר בינוני, שזיכה גם אותה בכרטיס לגמר. אחרי שנתיים רצופות מחוץ לגמר, איסלנד המשיכה את רצף הכישלונות. הבאות בתור היו צ'כיה וקפריסין, ואז עלתה ארמניה האהובה במיוחד על חובבי האירוויזיון. הפעם בחרו הארמנים באישה צורחת משהו שהוא לחלוטין לא שיר, אין לו מבנה של שיר, ובסך הכול מדובר בהעמדה עם גרפיקה מעולה על המסכים. שום דבר מעבר לזה. סלובניה ולטביה סגרו את חצי הגמר הראשון, ואירופה התפנתה להצביע. איך זה נגמר - אתם כבר יודעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצוע נקי, אבל לא עזר לה לעבור. פינלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ציפינו לפחות מעלייה לגמר. אוסטרליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי הגמר השני, בהשתתפות אימרי זיו שמייצג את ישראל, ייערך ביום חמישי הקרוב ב-22:00, ואילו האירוויזיון עצמו יתקיים במוצ"ש באותה שעה. כולם ישודרו בערוץ הראשון הי"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully