וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: מהדורת "מבט" האחרונה

10.5.2017 / 0:25

הערב שודרה מהדורת מבט האחרונה בערוץ הראשון - זאת בהמשך להודעה מפתיעה של כונס הנכסים של הרשות דוד האן. גורם ברשות אמר לוואלה! ברנז'ה: "חצי שעה לפני השידור מודיעים שזו מהדורה אחרונה - איפה נשמע דבר כזה?". חיים יבין: "הלב שלי נשבר"

הערוץ הראשון

אמש (שלישי) תשודר מהדורת מבט האחרונה בערוץ הראשון, כך הודיע כונס הנכסים של הרשות דוד האן. האן התייחס בוועדת הכלכלה של הכנסת לסגירת הרשות ואמר: "מכיוון שהפור נפל שב-15 בחודש התאגיד מתחיל לשדר, הגיעה השעה לעזור לו להתחיל לשדר, לכן העובדים שמיועדים לעבור לתאגיד יכולים לעבור".

לדבריו, "מדובר בעובדי טלוויזיה, 200 איש, מתוכם אני מבקש להחריג 20 איש בלבד על מנת לאפשר בסוף השבוע הזה שידור ראוי של האירוויזיון. לגבי הרדיו מדברים על 160 איש שיעברו, שידורים בערבית 87 איש. ממחר העובדים עומדים לרשות התאגיד. המשמעות שברדיו תושמע מוזיקה ובטלוויזיה תשודר היום מהדורת מבט לחדשות האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגיש המיתולוגי. חיים יבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

האן התייחס לסוגיה רצינית שהעיבה על הליך ההקמה של התאגיד כאשר הרשות סירבה לשחרר עובדים. בפברואר פורסם בוואלה! ברנז'ה כי בתאגיד מעוניינים שכ-60 עובדים מהרשות יעברו אליהם בדחיפות מיידית ושיתר העובדים (כ-450) יעברו בתחילת אפריל ולא בסוף החודש.

ואולם ברשות סירבו לשחרר אותם בטענה שגם ככה הם נמצאים במצוקת כוח אדם. משמעות ההחלטה היא ככל הנראה שגם תוכניות חדשות נוספות ישדרו היום בפעם האחרונה, ביניהן "המוסף" עם גאולה אבן.

מיד לאחר ההודעה, החלה מהדורת מבט האחרונה, שמרביתה הופקעה לטובת משדר מיוחד בהשתתפות עובדי הרשות לאורך השנים, שהביעו את תסכולם מהאופן בו נסגרה רשות השידור והאשימו את ראשי התאגיד בהתנשאות ואת ראש הממשלה בדרך בה נעשו הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היסטוריה של מגישים. ינון מגל ומרב מילר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ברשות אמר לוואלה! ברנז'ה: "חצי שעה לפני שידור מבט מודיעים שזו מהדורה אחרונה - איפה נשמע דבר כזה? זה מגעיל. כך התייחסו אלינו כל הזמן. זו זילות וזלזול בבני אדם". לטענתו, העובדים בערוץ 1 חשים תדהמה, זעם והשפלה.

בהודעה ששלח אחד מעובדי המערכת לעובדים בשעה האחרונה הוא כתב: "חברים, לאור המצב אני מציעה שכמה שיותר אנשים יצטרפו אלי לתחזית. נעמוד על הבמה ונפרד מהצופים בדקת דומיה, אבל על סגירתנו".

מהדורת מבט משודרת משנת 1968 בערוץ הראשון. המגיש המזוהה ביותר עימה הוא חיים יבין - שהגיש אותה במשך כ-40 שנה. מלבדו הגישו את מבט גם דניאל פאר, רם עברון, מירב מילר וינון מגל, עודד שחר, יעקב אחימאיר, יעקב אילון ובחודשים האחרונים הגישו את המהדורה אמיר בר שלום ומיכל רבינוביץ'.

גאולה אבן קיבלה את ההודעה, ופרצה בבכי

חיים יבין: "זו איוולת. זו שטות"

גם חיים יבין התייחס לסגירה המוקדמת של מבט אותה הגיש שנים ארוכות, ואמר בשידור המיוחד בערוץ 1 כי "זו טרגדיה. זו איוולת. זו שטות. סגירה זה פשע. מבט רשם ימים מפוארים בתולדות העיתונות בישראל. עכשיו בהינף חרב קוטעים אותו. מה יוצרים במקומו. לאן זה מוביל אותנו. גחמה של ראש הממשלה. עכשיו במישור האישי. הלב שלי נשבר. יחד רצנו מרחקים ארוכים. זה גובל בבכי כל הדבר הזה. לא היה צריך לקרות. אני עצוב".

יעקב אילון, כיום מגיש המהדורה בוואלה! NEWS ולשעבר מגיש "מבט" אמר "עצוב כל כך. אזכור את השנתיים כאן תמיד לטוב. מצטער שהגענו עד למקום הזה. צריך היה לעשות את זה לגמרי אחרת. אני עוד לא יודע לאן זה ילך בסופו של דבר. אני רוצה לומר לכל האנשים הטובים האלה בשם הרבה אנשי טלוויזיה, אנחנו איתכם, צריך היה לעשות אחרת. צריך היה להגמר אחרת. מהדורת מבט הייתה צריכה להמשיך עוד 50 שנה".

חזאית הערוץ שרון וקסלר פרצה אף היא בדמעות במהלך השידור המיוחד, ואמרה "מאוד קשה לכולנו. מה שאנחנו עברנו בהחלטה באמת תמוהה של לפתוח ולסגור. עברנו כל העובדים התעללות נפשית. גם עכשיו חלק גדול מאיתנו לא יודע מה יקרה איתו ביום שני". את השידור סיימה המגישה מיכל רבינוביץ', שאמרה "תמו שידורינו זו הייתה מהדורת מבט האחרונה בהחלט. חשבנו להפרד אחרת. גם היום אנחנו מופתעים. אנחנו מעבירים את הלפיד בכאב לתאגיד. תודה ליורם כהן (מנהל החדשות ברשות נ.פ) שעשה את הבלתי יאמן מדי ערב". מיד לאחר מכן שרו העובדים את התקווה.

המהדורה האחרונה של יעקב אילון. סיוון פרג',
יעקב אילון במהדורת מבט האחרונה, ארכיון/סיוון פרג'

ריבלין: "עמוד האש של שידור ציבורי ראוי ומעמיק"

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס גם הוא לדברים ומסר: "זהו עידן שנחתם ובעת הזו, אפופת אי הוודאות והספק, אני מבקש להודות לכם אנשי רשות השידור, מעומק הלב. לכם, האנשים שהביאו את החדשות אל בתי ישראל ערב ערב מצעדיה הראשונים של המדינה שלנו. לכם, שהייתם עבורנו עמוד האש של שידור ציבורי ראוי ומעמיק. חדשות מתפרצות וסדרות מופת, דיווחים מידיים וסרטים דוקומנטריים שימשיכו להיות עבור כולנו ספר דברי החיים שלנו כאן במדינת ישראל".

עוד הוסיף הנשיא, "כמשרת ציבור אני מבקש להודות לכם על העבודה המסורה שלכם בליווי העשיה המדינית, הפוליטית, החברתית על כל אלפי פניה, במרחב האינסופי של גווני העם בישראל. אני מקווה כל כך שלכל אחד ואחת מכם יימצא השביל הנכון לו ושתשאו אתכם את שנות העשיה המכובדת והראויה שהובלתם לעד. בשמי, ובשמם של הצופים בכם שנות דור, תודה ובהצלחה".

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully