וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BDS נגד אימרי זיו: פעילים פרו-פלסטינים יצאו בקריאה "אפס נקודות לשיר האפרטהייד הישראלי באירוויזיון"

יניב דורנבוש, קייב

10.5.2017 / 19:28

"אפילו אם יגיע מישראל שיר יפהפה, אל תתפתו לתת לו אפילו נקודה אחת" קראו הפעילים. עיתונאי גרמני בתגובה: "אם אירופה תהיה כנה - אתם תהיו בגמר, מגיע לכם"

צילום:יניב דורנבוש עריכת וידאו:ניר חן

אימרי זיו עלה הערב (רביעי) פעם נוספת לבמת האירוויזיון בקייב בירת אוקראינה, ונתן את הביצוע הטוב ביותר שלו עד כה. כמה חבל שלחזרה הזו אין שום משמעות, מכיוון שאם לשפוט לפיה - מקומו בגמר מובטח. בשעה 22:00 הלילה הוא יעלה לבמה פעם נוספת לחזרה הגנרלית השנייה, הפעם מדובר בחזרה גורלית, מכיוון שצוותי השיפוט ב-17 המדינות הנוספות שמשתתפות בחצי הגמר השני צופים בה, ומנקדים את השירים כבר הלילה. אליהם מצטרפים צוותי השיפוט של אוקראינה המארחת, צרפת וגרמניה שמשתתפות בגמר אוטומטית, כך שמחצית מהניקוד נקבע 24 שעות לפני השידור מחר.

בינתיים, משהו אחד מעיב על האווירה הטובה לקראת חצי הגמר: שפעילים פרו-פלסטינים החברים בתנועת ה-BDS מנהלים מסע נגד ישראל בקריאה "אפס נקודות לשיר האפרטהייד הישראלי באירוויזיון". הפעילים קוראים לאזרחים במדינות כמו בריטניה, אירלנד, הולנד, ספרד והמדינות הסקנדינביות להשתתף בהצבעה באירוויזיון ולהקפיד שלא להצביע עבור ישראל.

עמוד הפייסבוק של פעילי ה-BDS

חברי ה-BDS פועלים בניגוד לרוח האירוויזיון שמבקשת להצביע עבור השירים לפי טעמם של הצופים וללא קשר לפוליטיקה, "אפילו אם יגיע מישראל שיר יפהפה, אל תתפתו לתת לו אפילו נקודה אחת – היופי הזה נועד להסתיר כיעור מתועב, את הכיעור של האפרטהייד הישראלי שמדכא ורומס את הפלסטינים", כך הם כותבים בדף פייסבוק מיוחד שנפתח לצורך תעמולה נגד ישראל באירוויזיון.

עוד נכתב: "באמצעות ההצבעה באירוויזיון, האירופאים צריכים לתת לאפרטהייד הישראלי סטירת לחי מצלצלת ולהעביר מסר ברור שאנחנו לא רוצים את האפרטהייד הנבזה הזה בתחרות שלנו. ישראל היא לא מדינה באירופה ובכל זאת כבר הרבה שנים היא משתתפת בתחרות האירוויזיון, בעוד שאת הפלסטינים ויתר הערבים לא מזמינים להשתתף, זאת גזענות".

יש לציין כי פותחי הדף אינם מכירים את התנאים להשתתפות באירוויזיון, לפיהם אין שום קשר להימצאותה של מדינה באירופה. נזכיר כי בעבר מרוקו השתתפה באירוויזיון, וכי בעבר לבנון פרשה מהשתתפות ברגע האחרון וכך גם טוניסיה, אף אחת מהמדינות הללו אינן באירופה. גם אזרבייג'ן שמעפילה לגמר מדי שנה לא ממש מופיעה בחוברות הטיולים של אירופה הקלאסית, וגם ארמניה אינה חלק מהיבשת, וזה עוד מבלי שמתייחסים להשתתפותה של אוסטרליה.

בנוגע לתלונתם על כך שהפלסטינים ויתר המדינות הערביות אינן מוזמנות להשתתף, מדובר בעובדה לא נכונה. לבנון הרי פרשה ב-2005 לאחר שסירבה לשדר את השיר הישראלי ולפתוח עבורו קו הצבעה. מצרים וירדן יכולות לשלוח שירים אם רק ירצו. כך גם קטאר שניסתה להצטרף ב-2011 אך בסופו של דבר ויתרה. הפלסטינים אכן לא מוזמנים להשתתף בתחרות מכיוון שפלסטין אינה חברה באיגוד הטלקומוניקציה הבין-לאומי, תנאי בסיס לחברות באיגוד השידור האירופי, שבלעדיו אי אפשר להשתתף באירוויזיון.

עוד באותו נושא

האיש במסכת הסוס ינצח: אלה זוכי חצי גמר האירוויזיון הראשון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לתת לאפטרהייד סטירת לחי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתונאי מגרמניה אמר לנו בחדר העיתונאים בקייב: "מדובר בשטות מוחלטת, חבל שדבר כזה קיים בכלל. אני מקווה שהמשלחת הישראלית לא תתייחס לכך בכלל, השיר שלכם טוב ואם אירופה תהיה כנה עם עצמה - ישראל תגיע לגמר בשבת בלילה". בסוכנויות ההימורים נכון להערב ישראל מדורגת במקום השביעי בסיכויי ההעפלה לגמר. חצי הגמר ייערך מחר בשעה 22:00 וישודר בערוץ הראשון הי"ד.

אמרי זיו. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
ישפטו אותו לפי המוזיקה או לפי הפוליטיקה? אמרי זיו/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש
אמרי זיו. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה. אימרי זיו/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully