וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר אימרי זיו עלה לגמר האירוויזיון 2017

12.5.2017 / 0:11

הזמר אימרי זיו העפיל לגמר אירוויזיון 2017 בתחרות המתקיימת בקייב, אוקראינה. זו שנה שלישית ברציפות של אימרי בגמר, אחרי שהיה זמר הליווי של נדב גדג' ב-2015 ושל חובי סטאר ב-2016. הגמר יתקיים במוצאי שבת

צילום מסך
אימרי זיו בחצי הגמר של אירוויזיון 2017. צילום מסך
אימרי זיו בחצי הגמר של האירוויזיון/צילום מסך

ישראל חוזרת למעמדה כמעצמת אירוויזיון, אחרי שאימרי זיו עושה את זה עם שירו "I Feel Alive", ועולה לגמר זו השנה השלישית ברציפות. זו גם השנה השלישית ברציפות של אימרי עצמו בגמר, אחרי שהיה זמר הליווי של נדב גדג' ב-2015 ושל חובי סטאר ב-2016. בשבועיים האחרונים הצוות הישראלי ערך חזרות ממושכות ואימרי נראה צובר ביטחון מחזרה לחזרה, והערב במאני טיים הוא עשה את זה.

"אני נרגש ושמח שהצלחתי לייצג את ישראל בכבוד, להעפיל לגמר ולהגשים את החלום הגדול שלי", מסר אימרי, "אני רוצה להודות לכל הצופים מהארץ שתמכו בי והעבירו לי אנרגיות מחזרות על הבמה".

התוצאות המלאות של חצי הגמר, שהתקיים בקייב בירת אוקראינה, עדיין לא ידועות ורק לאחר שיסתיים הגמר הגדול במוצ"ש לקראת השעה 2:00 לפנות בוקר, נדע מאיזה מקום העפילה ישראל וכמה נקודות נתנו השופטים והטלווטינג. זיו לא יזכה למנוחה ארוכה, כשכבר בשעה 16:00 הוא יעלה לבמה פעם נוספת, לחזרה הגנרלית הראשונה של הגמר. בשעה 22:00 תתקיים החזרה הגנרלית שבה צופים ומנקדים השופטים, ולאחר שבשבת אחר הצהריים תיערך חזרה שלישית ואחרונה, יגיע הרגע הגדול באמת - הגמר. שיבוץ השיר ייקבע במהלך הלילה.

אבל אימרי לא העפיל לבד, הצטרפו אליו עוד תשע מדינות, ואלו הן על פי סדר הקראתן: בולגריה, בלרוס, קרואטיה, הונגריה, דנמרק, רומניה, נורווגיה, הולנד ואוסטריה. הן הצטרפו למולדובה, אזרבייג'ן, יוון, שבדיה, פורטוגל, פולין, ארמניה, אוסטרליה, קפריסין ובלגיה שהעפילו לגמר כבר ביום שלישי, ולאוקראינה המארחת, איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת שמשתתפות אוטומטית בגמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימרי זיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב התחיל במופע מרהיב של שירי אירוויזיון פופולאריים בגרסה אוקראינית. המחרוזת נפתחה עם אופוריה והסתיימה עם מחווה ל-"Rise Like a Phoenix" של קונצ'יטה וורסט. בחלק האמנותי הוקרן סרטון ההמשך של סיפורה של ורקה סרדוצ'קה, ואם בחצי הראשון זכינו לראות מחווה להללויה, הפעם קיבלנו מחווה לדיווה של דנה אינטרנשיונל.

בחלק התחרותי עלתה לבמה סרביה, כשהזמרת טיאנה בוגיצ'ביץ' לבושה בשמלת כלה. בחצי הגמר הראשון ראינו כבר שמלות כאלה, ובהמשך חצי הגמר השני יגיעו עוד. אחריה הופיע נתן טרנט מאוסטריה, שחגג את יום הולדתו באירוע "יזראל קולינג" שנערך באפריל השנה בתל אביב. בימוי מוצלח מאד לשיר והופעה טובה הפכו את השיר לפייבוריט להעפלה.

רק פעם אחת עלתה מקדוניה לגמר מאז שיטת שני החצאים, ויאנה בורצ'סקה רצתה להיות השנייה שעושה זאת, עם השיר המקפיץ "Dance Alone" - אך נכשלה. אחריה עלתה קלודיה פניאלו ממלטה שנתנה ביצוע קולי מצוין לשיר שמגדיר מחדש את המילה שעמום. אחרי הערב הזה אם ישאלו אתכם "מה מקור היודל" התשובה הראשונה שתקפוץ לכם היא רומניה. הצמד אילינקה ואלכס פלוריי הקפיצו את הקהל שהניף ידיים לאוויר עם "Yodel It". את היכולות הווקאליות המרשימות של הערב הציגו בנות שלישיית O'G3NE, בשיר שכתב אביהן. אם דיסני היה מדינה, השיר הזה היה מייצג אותה, אך הן מגיעות דווקא מהולנד.

אימרי זיו באירוויזיון. סיון יאנג, מערכת וואלה! NEWS
אימרי זיו/מערכת וואלה! NEWS, סיון יאנג

את תקציב הלהביורים הערב כילתה כליל הונגריה בשיר אתני שמושר בהונגרית ורומאני. השיר התחבב במיוחד על חובבי האירוויזיון שמתעבים את השימוש הנרחב באנגלית. דנמרק היתה הבאה לעלות לבמה עם שיר שנורווגיה ביצעה הרבה יותר טוב כבר ב-2013, ומיד אחריה הילד הכי חמוד באירלנד עלה על כדור פורח במרכז הבמה. את המופע הפתטי של הערב סיפקה סן מרינו, שמתעקשת לשלוח בפעם הרביעית את ולנטינה מונטה בשיר שקטן על מידותיה, עם לחן מיושן מבית היוצר של ראלף זיגל, אושיית אירוויזיון שכוכבו דעך והוא מסרב להבין זאת.

את המופע הקריפי של הערב סיפקה לנו קרואטיה, עם זמר גדל גוף ששר דואט של איש אחד באנגלית ובאיטלקית, ולמרות זאת העפיל לגמר. הגרפיקה על המסכים, הבימוי, הלחן והביצוע היו בופה של קלישאות, כשעל השולחן הונחו כל מרכיבי הנוסחה אך במינונים מוגזמים במיוחד. נורווגיה הבאה בתור קיבלה אישור מאיגוד השידור האירופי לשלב קולות אנושיים מוקלטים מראש, דבר שאסור על פי התקנון הרשמי ונתנה הופעה מוצלחת. גם השוויצרית סיפקה את העבודה בבימוי שעושה חשק לחזור לשנות השמונים, לפתוח את הפריזר ולהוציא משם גלידת פונטש-בננה של סנוקרסט.

בלרוס לקחו אותנו לשיט עם סירה שהונחה על הבמה, אבל הקסם האמיתי של הערב הגיע מבולגריה. כריסטיאן קוסטוב רק בן 17, אבל הוא הצליח לרגש את הקהל באולם עם ביצוע חזק לבלדה "Beautiful Mess" שמועמדת לזכייה בתחרות כולה. אחרי השיר המחריד של ליטא שלא רק שאינו ראוי לגמר - הוא אינו ראוי לכל השמעה שהיא, הגיעו האסטונים עם שיר אייטיז שסחף את החובבים, אך זכה להעמדה ובימוי פתטיים במיוחד. בסופו של הערב עלה אימרי זיו שלנו, איך זה נגמר - אתם כבר יודעים.

רגע בולט נוסף היה הצעת הנישואין שקיבלה הזמרת ממקדוניה מבן זוגה, בשידור חי, והיא נענתה לו בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully