וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרות החדשות של NBC: "וויל וגרייס" חוזרת, שידורי קשת מככבים

רשת NBC מנסה להתניע מחדש את ימי חמישי שלה, שבימי הזוהר כללו סדרות כמו "חברים", "סיינפלד" ו-"E.R", ובצעד נועז מעבירה לשם את הסדרה המצליחה ביותר שלה: "החיים עצמם". סקירת הלוח החדש של NBC

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובן של ימי הזוהר? "וויל וגרייס" חוזרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמת, התלבטנו אם לפרסם השנה סקירה מקיפה על ה-Upfronts, מצגות רשתות הברודקאסט בארה"ב - NBC, FOX, ABC, CBS וה-CW. פעם הן היו הכוח המשמעותי בטלוויזיה האמריקאית, ועל כן בשאר העולם, אבל כבר שנים שהרלוונטיות שלהן נשחקת. שפע של ערוצים ופלטפורמות דיגיטליות מספקים בימינו תוכן מקורי רענן ומעניין בהרבה מהן, והרשתות הללו מתקשות להציע תכנים חדשים שיש להם אימפקט כלשהו, למרות שהן עדיין פלטפורמות התוכן הגדולות והנפוצות ביותר בארה"ב, שבמשולב משדרות עשרות סדרות חדשות מדי שנה. ולמרות הכל, לא תש כוחן. זאת הסיבה שגם השנה תמצאו בוואלה! תרבות סקירה מקיפה על ה-Upfronts, שורת האירועים שבמסגרתם מציגות הרשתות את מרכולתן בפני המפרסמים ויתר העולם.

אחת הדרכים שבהן הרשתות מתמודדות עם השחיקה ברייטינג היא להזמין (או לשמר) סדרות שמופקות על ידי האולפנים השייכים לאותו קונצרן. במקרה של NBC מדובר ביוניברסל, רשת FOX עושה דבר דומה עם אולפני FOX המאה ה-20, ל-ABC ו-CBS יש אולפנים תחת שמן והן מבכרות את התוצרת שלהן. בכך הן ממזערות את הנזק האפשרי וסוחטות את מה שאפשר מהתועלת - אם התכנים מופקים באותו בית, אפשר להרוויח מהם גם במכירות לשווקים בחו"ל, שידורים חוזרים או זכויות סטרימינג. ואכן, כל שמונה הסדרות המתוסרטות החדשות שהזמינה NBC מופקות על ידי יוניברסל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחירה נועזת. "החיים עצמם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי לסבר את האוזן, רשת NBC היא המצליחה ביותר בעונה החולפת לעומת שאר הרשתות: היא רשמה את הירידה הקטנה מכולן ביחס לעונת 2015-2016: חמישה אחוז בלבד. בימינו זו נחשבת להצלחה ברשתות הברודקאסט. חלק ניכר מהסיבה לחוזקה היחסי של NBC הוא משחקי הפוטבול שיש לה את הזכויות להם, אבל גם הסדרה החדשה היחידה שהותירה חותם בעונה החולפת - "החיים עצמם". הדרמה סוחטת הדמעות וחוצת הדורות הפכה ללהיט גדול, והייתה לראשונה אי פעם ששובצה במשבצת שאחרי "דה וויס" המצליחה, מקפצת רייטינג מזה שנים, וגרפה יותר צופים ממנה.

על כן לקראת העונה החדשה ניצבה NBC בפני דילמה של ממש: האם להזיז את "החיים עצמם" מהמשבצת המצליחה שלה, על מנת לנצל בנפרד הן את הכוח שלה והן את הכוח של "דה וויס" לטובת השקת סדרות אחרות, או שמא לא לגעת במה שעובד כל כך טוב. הבחירה שלה היא הבחירה הנועזת: "החיים עצמם" עוברת לימי חמישי כדי להוות שם עוגן חדש שינסה להחזיר את ימי הזוהר של NBC ביום הזה. "התקווה שלנו היא ליצור את שובו של 'Must-See TV' בימי חמישי", אמר נשיא הרשת רוברט גרינבלט בשיחה אתמול (ראשון) עם עיתונאים. "רצינו מאוד להתמקד בימי חמישי בענק".

עוד באותו נושא

ג'ינג'ית עם אופי: "אן" לוקחת את הקסם של "האסופית" אל המאה ה-21

לכתבה המלאה
האחים מננדז. AP
הסיפור שלהם יסופר בסדרה מיוחדת של "חוק וסדר". האחים מננדז/AP

במשך שני עשורים, מאז ש"משפחת קוסבי" עלתה ב-1984 ועד ש"חברים" ירדה ב-2004, NBC הייתה בלתי מנוצחת בימי חמישי. עם סדרות כמו שתי אלה וכמו "E.R", "בלוז לכחולי המדים", "פרקליטי אל איי", "סיינפלד", "חופשי על הבר", "בית דין לילי", "קשרי משפחה", "פרייז'ר", וכן "וויל וגרייס", שחוזרת השנה לחיים - ולימי חמישי - 11 שנה אחרי שירדה מהמסך. היא צפויה להגיע בסתיו הקרוב עם הקאסט המוכר לעונת איחוד בת תריסר פרקים. כמובן, אם היא תצליח, לא מן הנמנע שתהיה לה עונה נוספת, הרשת אפילו לא מסתירה את רצונה בכך במקרה של הצלחה. בין "וויל וגרייס" ל"החיים עצמם" תשובץ "חדשות מעולות", הסדרה הקומית בהפקת טינה פיי שעלתה שם לאחרונה עם נתוני רייטינג בינוניים מאוד, ותגיע גם לתאגיד 'כאן' ביום שישי הקרוב.

נדבך נוסף בהצלחה היחסית של NBC הוא לוח השידורים הסולידי והיציב שלה. בראשן הדרמות של דיק וולף - "חוק וסדר: מדור מיוחד" וסדרות "שיקגו" ("Chicago Fire", "Chicago P.D.", "Chicago Med" ו"שיקגו חוק וצדק" שבשלב זה טרם חודשה לעונה שנייה, ובלי קשר נרכשה אף היא ותעלה לשידור ב'כאן' בשישי הקרוב). הרשת מתכוונת להמשיך עם כל אלה ואף להוסיף להן סדרה נוספת במסגרת "חוק וסדר" - "Law & Order: True Crime - The Menendez Murder", שכמשתמע משמה רוכבת על טרנדי האנתולוגיות והפשע האמיתי, בלי לוותר על המותג החזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הסדרות המסקרנות. ג'וש רדנור ורוזי פרז, "Rise"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישנה רק עוד סדרה חדשה אחת שצפויה להגיע ל-NBC בסתיו הקרוב: הדרמה הצבאית "The Brave" בהפקת הזרוע הבינלאומית של שידורי קשת. היא צפויה לתפוס את המשבצת שאחרי "דה וויס" - כאמור, מקפצת רייטינג נחשקת. מעבר לאלה יש ל-NBC כמה סדרות נוספות בקנה, אבל הלוח שלה צפוף מפאת תוכניות שעובדות, שידורי הפוטבול ואולימפיאדת החורף הצפויה להגיע בינואר. גם ככה לא מדובר בהרבה, בפרט בהשוואה לשנים קודמות. רק שתי קומדיות וארבע דרמות. המדוברת והמסקרנת ביותר מתוכן היא הדרמה "Rise" של ג'ייסון קייטימס, יוצר "אורות ליל שישי" ו"הורים במשרה מלאה" בכיכובו של ג'וש רדנור, כוכב "איך פגשתי את אמא".

אחד מהרגעים יוצאי הדופן בשבוע האחרון, כש-NBC הייתה בישורת האחרונה של הכנת הלוח החדש שלה, היה כאשר הרשת ביטלה את דרמת המסע בזמן "טיימלס" ביום רביעי שעבר, ואז החזירה אותה לחיים בשבת בבוקר. לדברי גרינבלט, זה מקרה מובהק (ונדיר) של תרעומת מעריצים וקמפיין רשת ששינה את גורל הסדרה. רוב הסיכויים שהיא לא תשוב לפני קיץ 2018.

לפני סקירת הסדרות המתוסרטות החדשות של NBC, הנה אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

פרומו Timeless, NBC.
חזרו בזמן והצילו את הסדרה שלהם. "טיימלס"

ממשיכות הלאה

בליינדספוט (משודרת בסלקום TV)
גוונים של כחול (משודרת בסלקום TV)
החיים עצמם (משודרת ב-yes)
המקום הטוב (משודרת בכאן 11)
הרשימה השחורה (משודרת ב-yes, סלקום TV ונטפליקס ישראל)
חדשות מעולות (משודרת בכאן 11)
חוק וסדר: מדור מיוחד (שודרה בערוץ הראשון)
חטופה (Taken - משודרת באמזון פריים ישראל)
טיימלס (משודרת ב-HOT, סלקום TV ונטפליקס ישראל)
Chicago Fire
Chicago Med
Chicago PD
Superstore
The Voice

עוד לא הוחלט

שיקגו חוק וצדק (משודרת בכאן 11)
Trial & Error

אינן עמנו עוד

גרים (שודרה ב-HOT)
הרשימה השחורה: גאולה (שודרה ב-HOT, yes וסלקום TV)
Emerald City
Powerless

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully