וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס קורנל מת: "אף אחד לא שר כמוך יותר"

18.5.2017 / 14:35

שמש שחורה שקעה על לבבות אמני ישראל. "כריס קורנל היה אבן דרך ב'מפלצות התהילה' של משינה", אומר יובל בנאי. "קורנל הוא דוגמא מפוארת לאדם שהשביח עם גילו", אומר אורן ברזילי. "שילוב אדיר של עצמה עם עומקים מוזיקליים", סופד שחר אבן צור. נפרדים מכריס קורנל

כריס קורנל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
"לא קל לבנאדם במעמדו לעבור מעמדת אחד מדגלי הז'אנר של הגראנג' לקבלה כסינגר סונגרייטר". כריס קורנל/נמרוד סונדרס

יובל בנאי: "אחרי כריס קורנל, משינה לא נשמעה אותו דבר"

"תמיד עצוב לשמוע כזה דבר. כריס קורנל הוא באמת היה ממש גדול, גאון ואהוב מאוד בדבר שהוא עשה", סופד יובל בנאי בשיחה עם וואלה! תרבות. "אנחנו מאוד מאוד אהבנו אותו. לשמחתי יצא לי אפילו להכיר אותו אישית. משינה הופיעה איתו בפארק הירקון. היתה הופעה מדהימה. עשינו את 'מפלצות התהילה', ואחרי זה הייתה הופעה שלו. כריס קורנל זה ז'אנר שלם במוזיקה, סיאטל סאונד, גראנג', זה דבר שלפחות על שלומי ועליי השפיע בצורה כזאת שמאז כבר לא חזרנו להיות אותה משינה שהיינו לפני זה. קורנל הוא אבן דרך ב'מפלצות התהילה'. מאז כבר עשינו מוזיקה אחרת. הוא גם היה פה מלא פעמים. אנחנו מכירים אותו. הוא לא בנאדם זר. והוא מוזיקאי נהדר. שמע, עכשיו יישאר רק 'Black Hole Sun', ומלא שירים גדולים שהוא כתב".

כריס קורנל. : ג'ף ליפסקי,
"קול ייחודי שכאילו נכנס אליך וקיים בך". כריס קורנל/: ג'ף ליפסקי

אורן ברזילי: "אני אוהב את תקליטי הסולו שלו יותר מאשר את סאונדגרדן"

"אני בהלם ממותו", אומר אורן ברזילי לוואלה! תרבות, ממופע הארנבות של ד"ר קספר. "כריס קורנל השפיע עליי הרבה יותר ככותב שירים בקריירת הסולו שלו מאשר בסאונדגרדן. הוא אחת הדוגמאות היפות יותר והמפוארות יותר לבנאדם שהשביח עם גילו. השיר הכי אהוב עליי שלו זה השיר האחרון שלו, 'Nearly Forgot My Broken Heart'. הכי טוב שהוא עשה אי פעם. הוא הוכיח לי את מה שתמיד חשבתי – שז'אנרים באים והולכים, אבל שירים טובים נשארים לנצח. זה לא קל לבנאדם במעמדו לעבור מעמדת אחד מדגלי הז'אנר של הגראנג' לקבלה כסינגר סונגרייטר. אני לא מאמין שהוא מת, זו נראתה לי תחילת דרכו. זה בערך ברמה הלא הגיונית של חמשת התקליטים שעשה ג'וני קש לפני מותו, שהם תקליטים הכי טובים שלו. כשזה מגיע לכריס קורנל אני אוהב את תקליטי הסולו שלו הרבה יותר. אבל לסאונדגרדן יש משפט אחד אגדי, 'No one sings like you anymore'. אני חושב שזה נכתב ללנון. יהי זכרו ברוך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שחר אבן צור: "הרגשת שהוא שלם עם ההתבגרות שלו"

"בסאונדגרדן, באודיוסלייב ובכל להקה שהוא היה בא, הוא היה קול ייחודי שכאילו נכנס אליך וקיים בך", אומר לנו שחר אבן צור ממוניקה סקס. "וזה לא רק הקול. זה בכלל כל ההוויה של הבנאדם. היה בו שילוב אדיר של עצמה ועם זאת עומקים מוזיקליים מאוד חזקים. בסוף היום, למעריצים, 'בלאק הול סאן' זה כמו המנון של תקופה. הוא יוצר אדיר, מיוחד שהתבגר בכבוד. ברמה המוזיקלית, הרגשת שהוא מבין איפה הוא נמצא, שלם עם ההתבגרות שלו, ובעיקר עם ההווה. אני מתבייש להגיד שלא ראיתי הופעות שלו בארץ. ראיתי קטעי וידאו מההופעות האלה, ואתה מרגיש שקורנל הוא אחד. אחד ומיוחד. ועולם ומלואו".

מאיה איזקוביץ: "לחמם את קורנל היתה הגשמת חלום מטורפת"

"הקול של כריס קורנל זה קול שאין דבר כזה. הרגש שלו, הגבהים המטורפים שלו שמרסקים לך את הלב. בגיל ההתבגרות זה היה לי עולם כל כך חדש. אני זוכרת איך בהתפתחות שלי כזמרת, במקומות שהופעתי בהם בצפון, היה לי שלב שניסיתי לחקות אותו. עד היום אני עושה בהופעות קאבר ל-'Like a Stone' של אודיוסלייב. זו היתה בשבילי הגשמת חלום מטורפת לחמם את הופעתו בארץ באמפי שוני. חלום ילדות. הופעת הסולו היתה סופר חזקה ומיוחדת. פעם ראושנה שראיתי אותו בלייב. הרגשתי את האנרגיות שלו.

"הופעת החימום קרתה שנתיים אחרי שממש נכנסתי לעולם המוזיקה וההופעות. הושפעתי מקורנל כבר כשהתחלתי לנגן בגיל 14. הוא היה אחד האמנים הראשונים שנחשפתי אליהם בכלל, שאב אותי לתוך עולם של המוזיקה ועזר לי לבטא את עצמי. האלבום של טמפל אוף דה דוג הוא אחד האלבומים שעד היום חקוקים בי. 'Call Me a Dog' זה שיר שאני ממש אוהבת. גדלתי איתו, הוא חלק מהיסודות שלי ומהטבע שלי. אני לא יודעת מה היתה סיבת המוות, אבל אני חושבת שזה שהופיע כמה שעות לפני מותו, זה דבר מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully