וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב בן משיח: "זמרת ליווי היא כמו ספר תורה במועדון לילה"

30.5.2017 / 0:02

כשהמגזר החרדי החרים אותו, השירים שלו הפכו ללהיטים עוד יותר גדולים. כשהמגזר החילוני רתח עליו, האולמות התמלאו יותר ויותר. הזמר החרדי יניב בן משיח משיק אלבום חדש ואין לו שום כוונה לחלוק במה עם נשים. ריאיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי זמרות ליווי. יניב בן משיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני ארבעה חודשים מצא את עצמו הזמר הדתי יניב בן משיח בלב סערה. תוכן שירו "הראש בעננים", המדבר על שתיית משקאות אלכוהוליים, ביחד עם סגנונו הוויזואלי המתירני והתסרוקת המודרנית, עוררו את זעמן של תחנות הרדיו במגזר הדתי והחרדי, כאלו שבן משיח הפך בן בית אצלם. הן החליטו להחרים את השיר, לתקוף את בן משיח ולטעון נגדו שהוא כלל איננו דתי.

זו לא הפעם הראשונה שבן משיח מחולל מהומה. לפני 6 שנים הוא עורר את חמתו של השמאל החילוני, לאחר שהנשים והגברים בהופעתו בהיכל התרבות בתל אביב התבקשו לשבת בנפרד. למרות הכול, בן משיח אופטימי. דווקא הסערות האלה, כך הוא למד, מצליחות למשוך עוד קהל ולקדם את השירים שלו. כעת הוא משיק אלבום חדש, "השגחה משמיים" שמו, והוא מצהיר: מי שזה לא מוצא חן בעיניו, לא חייב להאזין.

למרות התכנים הדתיים, בקהל שלו אפשר למצוא גם חילוניים רבים. "המוזיקה שלי לא באה להחזיר בתשובה", הוא אומר לוואלה! תרבות. "היא באה לקדש שמיים ברבים, לדעת שיש בורא עולם ולעשות טוב ושמח לאנשים בתוך הלב. אני מרגיש שזו שליחות. אני ברוך השם מופיע כל יום, אני מקבל את אהבה מהציבור, תמיד יהיו את המבקרים ואני מברך על כך, סימן שאני שווה משהו".

ובכל זאת השיר שלך "הראש בעננים" לא גרם לשמחה אצל חלק מהקהלים.

"השיר דווקא עשה לי אחלה פרסום. מניסיון העבר שלי, דווקא כשחרגתי מהדרך כביכול, כמו בסיפור בהיכל התרבות, זה עבד לטובה. רק בגלל זה מילאתי את ההיכל שבועיים מראש במופע סולד אאוט. אז היו שניים-שלושה אנשים שלא מתאים להם, אני בשלי. אני עושה מוזיקה, אני גורם לאנשים לשמוח, לרקוד ולאהוב, מי שרוצה, ישמע - ומי שלא מתאים לו, אני לא מכריח אף אחד. ובכל זאת הקהל בא ברגליים".

"הראש בעננים" יניב בן משיח

"אני שר שירי קודש ושירים של תורה, אז אישה לא צריכה להיות ליד הגבר. כמו שיש בבית הכנסת עזרת גברים ונשים, לא חלילה בשביל להוריד מעצמתה של האישה, אבל כשיש תורה צריך להפריד.

את שיר הנושא מהאלבום החדש כתבו דולב רם ופן חזות, צמד תמלילנים שאחראים על להיטים רבים, בהם "מלכת השושנים" של עדן בן זקן, "I Feel Alive", שייצג אותנו באירוויזיון בביצוע אימרי זיו. הם אלו שגם כתבו לו את השיר שחולל מהומה "הראש בעננים".

אולי הם לא מתאימים לסגנון שלך? בכל זאת הם באים מהמגזר החילוני. תמשיך לעבוד איתם?

"יומיים אחרי שהוצאנו את "הראש בעננים" כבר הקלטתי איתם עוד שני שירים. קיבלתי את אהבת הקהל שחיזק אותי ואמר שאוהבים את השירים. מצד אחד אני שר פיוטי, שירים שקטים ושירים עצובים ומצד שני אני גם שר שירים שמחים, כאלה של רחבת הריקודים, ואין בזה שום בעיה".

תשיר גם שירי אהבה?

"לא, בחיים לא. גדלתי בבית תורני ודתי, של בית הכנסת, ומאז שאני זוכר את עצמי הייתי מחזן בכל בתי כנסת בארץ ובעולם, אני שר שירי דת, כאלה שמחברים בין חילונים ודתיים. המטרה שלי רק לעשות טוב לאנשים וזו בעצם הדרך שלי ואני לא זז ממנה. אני שר שירים אך ורק לשם יתברך. כמו שאצל החילונים יש שירים בינו לבינה, האהבה שלי היא לבורא עולם, ואהבת לרעך כמוך ובינו לבינו".

בינו לבינו?

"בינו לבין השם יתברך. ואם אני שר על בינו ובינה, זה יהיה שיר לחתונה, כזה שהחתן צריך לכבד את הכלה כל החיים, לפנק אותה, להציג את האישה באופן מכובד, במילים מכובדות לפי ספר תהילים וספר התורה. אבל לא בקטע של "הלכתי איתך לבית קפה, תאספי אותי מתחנת האוטובוס". אני לא יכול לשיר שיר כזה".

ומה לגבי שיתוף פעולה עם אישה?

"אף פעם לא. אנחנו הולכים לפי דרך התורה ובתורה כתוב שאסור לשמוע קול אישה, אז בטח שאני לא יכול לשיר עם אישה, זה לפי ההלכה".

באלבום האחרון מארח בן משיח את ליאור נרקיס, עמו הוא שר את "השגחה משמיים". בעבר הוא שיתף פעולה עם משה פרץ, יוני רועה ואמנים נוספים.

לחלק מהאמנים ששיתפת איתם פעולה יש זמרות ליווי. לקובי פרץ למשל. אם הוא ירצה להופיע איתך, תסרב?

"בדרך כלל כשאני מתארח, מבקשים להוריד את זמרות הליווי. זה כמו להכניס ספר תורה למועדון לילה. אני שר שירי קודש ושירים של תורה, אז אישה לא צריכה להיות ליד הגבר.
כמו שיש בבית הכנסת עזרת גברים ונשים, לא חלילה בשביל להוריד מעוצמתה של האישה, אבל כשיש תורה צריך להפריד".

ומה לגבי הקהל?

"בהופעה האחרונה שלי ישבו גברים ונשים, אמנם הם לא רוקדים מעורב, אבל ישבו ושמחו יחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליאור נרקיס. ניר פקין
שיתפו פעולה. ליאור נרקיס/ניר פקין

עם אתה חולם לשתף פעולה?

"הייתי רוצה לשיר עם אברהם פריד. לשלב שיר אשכנזי. אני מאוד אוהב אותו".

ומה ההשראה שלך?

"מוזיקה יוונית וטורקית. בכל דור ותקופה יש טרנד מסוים, אבל אני לא הולך אחרי הטרנדים, אני נשאר איפה שאני, זמר מזרחי. אני גאה להיות זמר מזרחי שלא הולך אחרי כל מיני אופנות. אני תמיד יכול לעשות כל מיני שירים שמחים, לשיר יותר דאנס, אבל המוזיקה שלי היא מזרחית הארד קור, ממש ככה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"משמח חתנים וכלות, משמח בבר מצוות, מופיע מול ועדי עובדים. מה שאני עושה היום, ככה אני רואה את עצמי. אני שואף להישאר איפה שאני. אם הקדוש ברוך הוא ייתן לי זכות להופיע במקום בו לא הייתי, נניח בקיסריה, אגיד תודה רבה, אבל אני לא חותר לזה. דווקא המעריצים שלי מעודדים אותי לכיוון ואם זה יקרה, זה בונוס, אבל אני לא מכוון לשם. אני מעדיף לשמח אנשים חולים, לראות אנשים שמתחזקים מהשירים שלי, להרגיש שאני יכול לרפא אותם לכמה שניות ולעלות חיוך על הפנים שלהם, זה שווה לפחות מיליון קיסריות. זה שכר גדול מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפחות כמו מיליון קיסריות". בן משיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully