וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: "וונדר וומן" יוחרם בלבנון

31.5.2017 / 20:04

כמה שעות בלבד לפני עלייתו הרשמית לאקרנים בלבנון, החליטה הממשלה המקומית למנוע בשלב זה את הפצת "וונדר וומן" במדינה. "מה הצעד הבא, להחרים גם את פייסבוק?" הגיב בלוגר לבנוני

יח"צ - חד פעמי

דרמה: כמה שעות בלבד לפני הפצתו המסחרית הרחבה של "וונדר וומן" בלבנון, ולאחר שנראה היה כי הסרט יוצג שם כמתוכנן, הוחלט רשמית להחרים אותו במדינה. כך, לפי ציוץ רשמי של רשת בתי הקולנוע שהיתה אמורה להציג את הפקת הענק ההוליוודית, וכן לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית. סיבת החרם, כמובן: העובדה כי גל גדות, כוכבת פנטזיית הקומיקס, היא ישראלית.

את תנועת החרם הוביל בימים האחרונים ארגון בשם Campaign to Boycott Supporters of Israel. אף ש"וונדר וומן" הוא הפקה הוליוודית לחלוטין, בלי שום מעורבות של גוף ישראלי רשמי כמובן, הפעילים קראו להדיר אותו מן המסכים בלבנון בשל העובדה שגדות שירתה בצבא והביעה בעבר תמיכה בפעולות צה"ל.

את ההחלטה על החרם קיבלה ועדה מיוחדת של משרד הכלכלה, שבעבר אישרה את הקרנת "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" למרות השתתפותה של גדות ולמרות מחאות דומות. כמו כן, הם אישרו גם הקרנת טרום-בכורה מיוחדת של "וונדר וומן" בשלישי בערב, אך בסופו של דבר החליטו לבטל את ההפצה הרחבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרגע, ההפצה של הסרט במדינות המפרץ ובמצרים עומדת בעינה. מתוך "וונדר וומן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינת אולפני וורנר, אין מדובר במכה קופתית אנושה, שכן הסרט היה אמור לעלות אך ורק ב-15 אולמות בלבנון. כמו כן, נכון לרגע, הוא אמור לעלות כמתוכנן במדינות המפרץ ובמצרים. אך גם אם מבחינה כלכלית החרם הלבנוני אינו מהותי במיוחד, הוא מתריס מבחינה עקרונית. "מה הצעד הבא? להחרים את פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, סטארבקס, את כל הסמרטפונים ואת כל המחשבים הניידים?" צייץ הבלוגר עלי פארס. "מה ההיגיון להחרים סרט על גיבורת-על איקונית שהיתה חלק מתרבות הפופ שלנו במשך שבעים שנה רק כי במקרה השחקנית הראשית היא ישראלית?" הוסיף.

כך או כך, הסרט עלה לאקרנים הערב (רביעי) בישראל ובמהלך סוף השבוע יעלה גם בארצות הברית ובמדינות רבות בעולם, והמבקרים בינתיים מפרגנים: לפי אגרגטור הביקורות המוביל רוטן טומטוז, 96 אחוז מחוות הדעת עליו חיוביות – הישג כמעט חסר תקדים בז'אנר.

עוד באותו נושא

הביקורת שלנו על הסרט

לכתבה המלאה

הציוץ על החרמת הסרט

והציוצים נגד ההחלטה

גל גדות בפרימיירה של וונדרוומן בהוליווד מאי 2017. GettyImages
מוחרמת רק כי שירתה בצה"ל. גל גדות/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו טריילרים, לא יהיה סרט. שלטי החוצות לקראת "וונדר וומן" ברחובת ביירות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אכזבה למעריצים שכבר היו עם הכרטיסים ביד. אולם לבנוני בו "וונדר וומן" עמד להיות מוקרן/מערכת וואלה!, צילום מסך
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק.
עם הסרט הזה לממשלת לבנון לא היתה בעיה. מתוך "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully