וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'סטין ביבר ועד חברת דיסני: המריבות הגדולות של דדמאוס

4.6.2017 / 0:00

הדי ג'יי שמגיע השבוע לישראל מרים לא רק את הרחבות אלא גם האגרופים. ידו הקלה על המקלדת והחיבה שלו להתכסחויות הניבו כמה מרגעי הרשת הגדולים בשנים האחרונות. הנה כמה כאלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מהסס להדליק שריפות. דדמאוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשקט בשקט ומחוץ לאפלת המועדונים הסטנדרטית, ישראל צומחת למעצמת מוזיקה אלקטרונית שמייצאת לחו"ל יותר דיג'יים מאשר תפוזים ומנחיתה פה הפקות בבי.פי.אם גבוה. עוד רגע נוחת כאן האלקטרונאי התורן, deadmau5, אחד השמות המובילים ופורצי הדרך של סצינת ה-EDM. ניסינו לפצח איך הצליח יואל זימרמן, די ג'יי קנדי, להפוך לאחד המפיקים המוזיקליים המוכרים בעולם ושנוי במחלוקת אפילו בקרב עמיתיו הדיג'יים. הוא התפרסם תחת שם הבמה deadmau5 ונוהג להופיע עם מסכת עכבר שהפכה לסימן ההיכר שלו. בסצנה מוזיקלית עמוסת מפיקים הצליח לבלוט לא רק כמפיק, אלא כאושייה סלבריטאית מן המניין, ובין היחידים שהצליחו לחצות את הקווים מהנישה למיינסטרים. התשובה, מסתמן, נמצאת בין חדשנות מוזיקלית בלתי מתפשרת שמיצבה אותו בשורה הראשונה של עולם המוזיקה, גאונות שיווקית עם אצבעות קלות על המקלדת, ופה גדול שלא עובר סינון יח"צ. דדמאוס מספק כותרות כמו שהוא משחרר טראקים לעולם, הנה כמה מהן.

נגד סקרילקס וג'סטין ביבר

עם חשבון טוויטר של למעלה מ-15 מיליון עוקבים, כל ציוץ של דדמאוס הופך למגיפה ויראלית והוא לא מתבייש בדעותיו, בלשון המעטה. הוא האשים לא מעט מוזיקאים ומפיקים בגניבה, זיופים ולקיחת קרדיט לא שלהם. על ספסל הנאשמים ישבו קניה ווסט בשרשור חילופי מהלומות ברשת (על כך בהמשך), מארקייד פייר הוא לא חסך את מילותיו וכתב שאם היה רוצה לראות אמנים מנגנים בכלים "אמיתיים" היה הולך לאופרה לפני שיבזבז זמן עליהם. עוד ועוד אמנים נפלו למלכודת העכבר שלו, מפיקים שונים ושותפים מוזיקליים לשעבר ואחת בשם ליידי גאגא. אבל כנראה שהמרחיק לכת מכולם הוא הדיס עם ג'סטין ביבר ועמיתו לשעבר סקרילקס. דדמאוס משתלח בעמיתו הקנדי בכל הזדמנות, עד שהגיע לשיא ושחרר סרטון שבו תקף את הפרויקט המשותף של סקרילקס, ביבר ודיפלו, "Where Are U Now". במסגרת השתלחות חסרת מעצורים באינטרנט כינה את ביבר דיקהד חסר כישרון, האשים את סקרילקס שנתן לביבר לשים את השם שלו על תקליט שיצר, ושמכר את היושרה המוזיקלית שלו עבור בצע כסף. יש לציין שסקרילקס היה בן טיפוחיו לשעבר של דדמאוס ואף הוציא אלבום מצליח בחברת ההפקות שלו mau5trap.

נגד קניה ווסט

ואם כבר בשותפויות עסקינן, אחת ההוכחות למעמדו של דדמאוס בעולם המוזיקה היא השותפות במיזם המוזיקה TIDAL של ג'יי זי יחד עם ענקים כמו ביונסה, ריהאנה ,קניה ווסט, מדונה, ליידי גאגא, אלישיה קיז ועוד. בסרטון ממסיבת העיתונאים המצורף ניתן לראות את דדמאוס וקנייה עומדים זה לצד זה כמו חברים טובים בגן החול, מה שלא עצר אותו מלתקוף את מלך הגיגי הרשת בסיפור הבא.

בצעד לא אופייני החליט קניה לפרגן לשיר של סופיאן סטיבנס והעלה צילום מהמחשב שלו. אמממה, חדי העין קלטו חלוניות פתוחות של פיירט ביי, אתר ההורדות הפיראטיות המפורסם, שבו מוריד קניה את תוכנת המוזיקה Serum. בלי להתבייש יצא דדמאוס והאשים את קניה המולטי-מיליונר בשימוש בתוכנות פיראטיות, והזמין את הגולשים לפתוח קיקסטארטר כדי לעזור לקניה לרכוש את התוכנה, במה שהפך לקרב ציוצים אינסופי בין השניים.

נגד חברת דיסני

אם כל הנ"ל עד כה לא הוכיחו שלדדמאוס יש ביצים גדולות יותר מהאוזניים, המאבק עם הקונצרן הענק של וולט דיסני מוכיח שדדמאוס לא רואה בעיניים אף אחד. אחד הדיג'יים הרווחיים בעולם, עם הכנסות של למעלה מ-11 מיליון דולר בשנה, לא הניד עפעף כשדיסני תבעה אותו על שימוש בטריידמארק של מיקי מאוס ודרשה ממנו להסיר כל שימוש בצללית העכבר המפורסם בארה"ב.

דדמאוס הגיב בתביעה משלו, מגובה כמובן בציוץ, "תשיג עורך דין מיקי". התביעה שהתפרשה על פני עשרות עמודים הציגה הוכחות לשימוש במוזיקה של דדמאוס ללא מתן קרדיט בפרויקטים שונים של דיסני מה שאילץ את הקונצרן הבינלאומי הענק, שתבע פעם אפילו גן ילדים על שימוש בלוגו שלו, לקפל את הזנב בין הרגליים ולהגיע להסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. מי אמר מייטי מאוס.

נגד חברת פרארי

בין הופעות דדמאוס הסתובב ברחובות קנדה בפרארי שלו שהוזמנה והוכנה במיוחד עבורו שנקראת Purrary, נצבעה בתכלת ומתנוססים עליה ציורים של החתול שלו Nyan Cat. במכונית הוא אירח כל מיני חברים ידועים כמו פארל וסקרליקס (בימים טובים יותר שלהם) בסדרת רשת שנקראת "Coffee Run". כל זה עד שפרארי תבעו אותו (!) על שינוי של הלוגו שלה, בתגובה דדמאוס צבע את המכונית לצבע המקורי, מכר אותה, קנה בכסף למבורגיני, צבע אותה בדיוק באותו עיצוב וקרא לה "Purracan". בקטע המצורף מסתובב דדמאוס במכונית עם לא אחר מאשר הודור מ"משחקי הכס", שמחלטר גם כדי ג'יי בנוסף לקריירת המשחק המאופקת שלו.

בעד "Stranger Things"

וסתם כי ממש הגניב אותנו, דדמאוס שיחזר את נעימת הפתיחה של הסדרה "Stranger Things", שהשתלטה על העולם וגם עלינו, באמצעות כלים אנלוגיים בלבד, בסרטון שנמשך שעתיים וארבעים וארבע דקות! הנה קטע מתוכה, כאן תוכלו לצפות בה במלואה.

ביום חמישי הקרוב תוכלו להחליט בעצמכם מה הופך את דדמאוס לאחד הדיג'יים המבוקשים בעולם, כאשר יגיע להופעה בישראל במסגרת רייב אלקטרוני שיימשך עד הבוקר. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • דדמאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully