וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "עינת ויצמן מוזמנת להציג את היצירה שלה ברמאללה"

6.6.2017 / 15:11

לאחר סערת פסילת המופע של ויצמן בפסטיבל עכו והתפטרות המנהל האמנותי של הפסטיבל אמרה שרת התרבות: "אסור לתת לקבוצות רדיקליות להכתיב נרטיב החותר נגד המדינה". עינת ויצמן: "מאחלת לעכו ולראש העיר שלה רק שגשוג ופריחה"

שרת התרבות מירי רגב והשחקנית, הבמאית והיוצרת עינת ויצמן. ראובן קסטרו,
שרת התרבות מירי רגב והשחקנית והבמאית עינת ויצמן/ראובן קסטרו

"אם עינת ויצמן רוצה להציג את היצירה שלה היא מוזמנת לעשות זאת ברמאללה", כך אמרה היום (שלישי) שרת התרבות מירי רגב במהלך סיור שקיימה בעיר עכו. רגב אמרה את הדברים בעקבות הסערה שנוצרה לאחר שפסטיבל עכו פסל את המופע "אסירי הכיבוש" בבימויה של השחקנית והיוצרת עינת ויצמן, המבוסס על מכתבים וסיפורים של אסירים פלסטינים.

בעת ביקורה של רגב בעיר עכו הבוקר, היא אמרה לראש העיר שמעון לנקרי: "אל תיבהל מאלו שמהלכים עליך אימים. אף אחד לא יסתום את הפה בדמוקרטיה לנבחר ציבור. אסור לנו לתת לקבוצות רדיקליות להכתיב נרטיב החותר נגד מדינת ישראל. חופש הביטוי לא יהפוך לחופש ההסתה. מי שהתפטר שיתפטר, אני לא אתן יד לפגיעה בפסטיבל החשוב הזה והוא ימשיך ויתקיים בעיר עכו עם אומנים אחרים שירצו ליצור באופן חופשי מבלי לפגוע במדינה ובערכיה. אם עינת ויצמן רוצה להציג את היצירה שלה היא מוזמנת לעשות זאת ברמאללה ונראה האם הרשות הפלסטינית תממן את הנרטיב הפלסטיני אותו היא דואגת להבליט". רגב קראה ליוצרים צעירים לבוא ולהציג את יצירותיהם בפסטיבל. "נלחמתי על תקציב התרבות בשביל לאפשר לכם חופש פעולה", אמרה.

לאחר שהמנהל האמנותי של הפסטיבל, אבי גיבסון בר-אל, המליץ על ההצגה של ויצמן, ועדת ההיגוי בראשותו של שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, לא אישרה אותה. בנוסף, שישה מתוך שמונה קבוצות היוצרים שנבחרו להתחרות בפסטיבל הודיעו בשבוע שעבר לראש עיריית עכו ולהנהלת הפסטיבל שלא ישתתפו בו אם היצירה של ויצמן לא תשוב לרפרטואר. לדבריהם, פסילת המופע של ויצמן היא הפרה של התקנון שפוגעת בחופש היצירה. בעקבות כך, התפטר גיבסון מתפקידו. במכתב ההתפטרות ששלח שלשום (ראשון) לאלברט בן שלוש, מנכ"ל פסטיבל עכו, שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הוא כתב בין השאר כי פסילת הצגתה של ויצמן היתה "פעולה קנטרנית בעליל", ו"התערבות פוליטית בתכני הפסטיבל".

עינת ויצמן. ראובן קסטרו
עינת ויצמן/ראובן קסטרו

עינת ויצמן התייחסה לסערה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "יותר מעשרים שנה אני מגיעה לפסטיבל עכו. כואב לי בעיקר על היוצרות הצעירות שקיבלו הזדמנות ראשונה בפסטיבל. אני לא ביקשתי מהיוצרים דבר, להיפך, הייתי שמחה אם הפסטיבל היה מתקיים כסדרו ואני הייתי מוצאת את הדרך להעלות את ההצגה במקום אחר. לא ביקשתי, אבל הם פעלו. הפעולה שלהם, הסולידריות הכל כך נדירה הזאת, נגעה בי ברמה הכי עמוקה באופן אישי ובאופן פוליטי. אני לא הקרבתי דבר, אתם הם אלה שהקרבתם את ההזדמנות שלכם עבור דעותיכם. אתם הגיבורים של הסיפור הזה. בואו נמצא מקום אחר ונדאג שכל אמן שפרש - צעיר וותיק יקבל את ההזדמנות להעלות את עבודתו על הבמה. כחיפאית לשעבר, עכו הקרובה היתה כבית ותשאר כבית עבורי, אני מאחלת לעכו וגם לראש העיר שלה, שמעון לנקרי, רק שגשוג ופריחה בעיר המעורבת והייחודית הזאת. לפעמים משהו צריך להסתיים כדי שמשהו אחר טוב יותר יתחיל".

עוד באותו נושא

"פסילת הצגת עינת ויצמן היא התערבות פוליטית": מכתב ההתפטרות של אבי גיבסון בר-אל

לכתבה המלאה
אבי גיבסון. רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
התפטר במחאה. גיבסון/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully