וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירה עווד תשיר שיר של מחמוד דרוויש, מירי רגב תעזוב את הטקס

11.6.2017 / 11:19

מחר בערב יתקיים טקס חלוקת פרסי אקו"ם בתחום הזמר עברי. במסגרת הטקס תבצע המוזיקאית והשחקנית מירה עווד את שירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. בסביבתה של רגב זועמים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגב נוטשת את טקס פרסי אופיר בזמן שירו של דרוויש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת התרבות מירי רגב במרכזה של סערה נוספת סביב כוונה לבצע שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש בטקס פרסי אקו"ם שיתקיים מחר. השחקנית והיוצרת מירה עווד, אשר צפויה לקבל פרס במהלך הטקס, ביקשה לבצע את שירו של דרוויש "חשוב על זולתך". רגב, שאמורה לקחת חלק בטקס, הגיבה בכעס: "הייתי אמורה להעניק את פרס מפעל חיים ולשמוע את מירה עווד מקריאה, החלטתי לא להעניק את הפרס, החלטתי לא להיות תפאורה של אף אחד. אגיע לתחילת האירוע, אגיד את דברי, ואצא".

בראיון לוואלה! תרבות, אמרה מירה עווד שאין לה כוונה לשנות את תוכניותיה: "מדובר בעוד ספין, הטעיה של הציבור, קשקוש בלבוש ואנחנו נעבור את זה. רגב בוחרת במכוון סמנטיקה שמלהיטה. בתי ספר של החמאס לא מצטטים את דרוויש, יש פה הטעיה על חשבוני וחשבוננו כאזרחים ערבים שחיים פה בשלום במדינה הזו. חוץ מזה אני פתאום מבינה את המקום שלי, באמצעות ספין פוליטי שיש לו מטרות מסוימות. אני אמשיך ברפרטואר שלי והיא בשלה".

פנו אליך מאקו"ם?

"מאקו"ם אני מקבלת את מלוא התמיכה. השרה מצהירה שהיא תקום ותלך אם אעשה את השיר. חבל, זו הזדמנות שלה להכיר את השיר, אולי הייתי יכולה לפקוח לה את העיניים. מסתבר שאני עדיין צריכה להוכיח שאני לא לוקחת טקסט של משורר מסית נגד עם ומכליל בשנאה. אין דבר כזה, היא לא מכירה אותי ולא נותנת לי קרדיט, היא בוחרת לקום וללכת, אין לי מה לעשות נגד זה, שתעשן סיגריה, תנוח ותחזור".

מירה עוואד. אביב חופי
עווד. "קשקוש בלבוש"/אביב חופי

מירי רגב מסרה: "אין מקום להביא לידי ביטוי את המשורר הפלסטיני שמתנגד לנרטיב של הקיום של מדינת ישראל ולהביא אותו לידי ביטוי באירועים מהסוג הזה. עם כל הכבוד, הפרס של אקו"ם אמור לתת ביטוי לזמרים, לזמר עברי, למוזיקה עברית, לזמרים ותיקים וצעירים, יש מקום בוודאי למשוררים ערביים בכל מקום, אבל לא לדרוויש. לא יכול להיות מצב שמביאים את דרוויש לטקס מהסוג הזה, אותו דרוויש שהיה חלק מאש"ף, אותו דרוויש שבעצם שולל את הקיום של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הגיע הזמן להגיד די, אי אפשר כל הזמן לבוא ולהכניס אצבע לעין באירועים מהסוג הזה. דרוויש אין לו מקום באירועים מהסוג הזה".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שרגב פותחת חזית נגד שיריו של דרוויש. בטקס פרסי אופיר בשנה שעברה יצאה בהפגנתיות מהאולם בעת ביצוע קטע אמנותי של המוזיקאים תאמר נפאר ויוסי צברי. השניים ביצעו משירו של דרוויש "רשום, אני ערבי", רגב בתגובה עזבה את האולם ומסרה: "לא אהיה קהל לשיריו של מחמוד דרוויש".

באקו"ם בחרו שלא להתייחס לדברי השרה, ולהמשיך כמתוכנן: "מחר זהו יום חג ליוצרים, שכן מדובר בטקס פרסי המוסיקה הרשמי והיחיד בישראל. אקו"ם מברכת בחום את כל הזוכים המכובדים ומאחלת להם שימשיכו ליצור ולהעשיר את חיינו. אקו"ם היא בית ליוצרים ומתמקדת בדאגה לרווחתם, תמלוגיהם ובשמירה על זכויותיהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של מירה עווד/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזינו לעווד מבצעת את שירו של דרוויש "חשוב על זולתך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully