וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב תקפה את דרוויש, התקבלה בתשואות - ועזבה

12.6.2017 / 20:28

בצל הסערה סביב ההחלטה לאפשר לזמרת מירה עווד לשיר שיר של מחמוד דרוויש, מתקיים הערב טקס פרסי אקו"ם. השרה מירי רגב: "חבל שמכל השירה הערבית, החליטה הוועדה לבחור דווקא את הפרובוקציה הזו ולא לכבד את רגשות הציבור". הקהל הגיב במחיאות כפיים, לאחר מכן עזבה את האולם

ניב אהרונסון

סערת דרוויש בטקס פרסי אקו"ם: שרת התרבות מירי רגב תקפה (שני) את ההחלטה לאפשר לזמרת מירה עווד לשיר שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. היא זכתה למחיאות כפיים מהקהל - ונטשה את הטקס במחאה. המוזיקאים אלון אוליארצ'יק ושלמה בר קיבלו בטקס פרס על מפעל חיים.

בנאומה בטקס אמרה רגב כי ההחלטה לאפשר לעווד לשיר שיר של דרוויש היא החלטה פוליטית ולא אמנותית. "מותר לומר ואני אומרת כאן: שירה ערבית אהלן וסהלן, דרוויש - לא. משורר פלסטיני - שקיווה בשירים ובכתבים שלו למותה של המדינה היהודית, רצה לאכול את בשרו של "הכובש" ואף יצא ממחברת שיריו והפך את המילה למעשה כשהצטרף לאש"ף – זה לא. לכן גם הערב אינני מתכוונת להיות קהל לשיריו. חבל שמכל השירה הערבית, החליטה הוועדה לבחור דווקא את הפרובוקציה הזו ולא לכבד את רגשות הציבור, לא לכבד את אקו"ם".

"רוצים שירה ערבית? בבקשה. אני זו שהגדלתי את התקציב של היוצרים הערביים, כפי שלא היה מעולם. יש למוסיקה הערבית מה להציע לתרבות הישראלית והיא אכן מציעה: מגמות ושילובים מעניינים, מנסרין קדרי, לינא מח'ול ועד זמרים יהודים, החולקים כבוד למדינות המוצא של בית אבא".

מירי רגב בטקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
"לא אהיה קהל לשיריו". רגב/ניב אהרונסון

"העיקר בעיני בערב הזה, זה השילוב על במה אחת של אומנים ותיקים וצעירים, של ז'אנרים שונים, של יצירה ישראלית עשירה ומגוונת - לכן קבעתי מדיניות לפיה באירועי המשרד ישולבו אמנים ותיקים לצדם של צעירים, הקמתי במשרד מדור לריקודי עם וזמר עברי, תמכתי בפרס לאומנים ותיקים על שם אריק איינשטיין ובשנה הקרובה אני עומדת להשיק שני מיזמים גדולים, שיתנו במה לאומנים ותיקים", הוסיפה רגב.

כזכור לפני ימים אחדים רגב חוללה סערה כאשר הודיעה שתצא באמצע הטקסט מאחר ויושמע שירו של דרוויש. הזמרת מירה עווד, ששרה את השיר בטקס, אמרה לוואלה! תרבות: "חבל, זו הזדמנות שלה להכיר את השיר, אולי הייתי יכולה לפקוח לה את העיניים. מסתבר שאני עדיין צריכה להוכיח שאני לא לוקחת טקסט של משורר מסית נגד עם ומכליל בשנאה. אין דבר כזה, היא לא מכירה אותי ולא נותנת לי קרדיט, היא בוחרת לקום וללכת, אין לי מה לעשות נגד זה, שתעשן סיגריה, תנוח ותחזור".

אך היו גם פרסים בטקס אקו"ם. מירה עווד קיבלה פרס מיוחד על תרומתה להעצמת היצירה הערבית ושילובה בתרבות וביצירה הישראלית, דודו טסה - פרס הישג השנה למלחין, אביב גדג' - פרס הישג השנה לאלבום, עומר אדם - פרס הישג השנה לשיר השנה. גם סטטיק, בן אל תבורי וג'ורדי קיבלו פרס הישג השנה ומי שקיבל את הפרס בשם שלושתם הוא ג'ורדי, המפיק המוזיקלי של הצמד הלוהט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
ג'ורדי, המפיק המוזיקלי של סטטיק ובן אל/ניב אהרונסון

רשימת הזוכים המלאה:

שלמה בר - פרס על מפעל חיים

אלון אולארצ'יק - פרס על מפעל חיים

מתי כספי - פרס הישג מיוחד ליוצר בתחום המוסיקה לילדים

מירה עווד - פרס מיוחד מטעם הדירקטוריון על תרומתה להעצמת היצירה הערבית ושילובה בתרבות וביצירה הישראלית

דוד טסה - פרס הישג השנה על שם סשה ארגוב למלחין על האלבום "הגולה"

אביב גדג' - פרס הישג השנה לאלבום - "שרף אורנים"

עומר אדם - פרס הישג השנה לשיר השנה - "אחרי כל השנים"

סטטיק, בן אל תבורי וג'ורדי - פרס הישג השנה

איה כורם - פרס הישג השנה למחברת

גיא מזיג - פרס על הישג השנה למעבד

איתי פרל - פרס לעידוד פרסום היצירה למחבר

אילת דוניבסקי - פרס לעידוד פרסום היצירה למלחינה

נטע אלקיים - פרס בית היוצר להפקת אלבום

קפה שחור חזק - פרס הדירקטוריון על פריצת דרך במוסיקה הישראלית

השירים המושמעים ביותר לשנת 2016

שרוטים, סאבלימינל ועדן גבאי - השיר הישראלי המושמע ביותר

Cake by the ocean ,DNCE - השיר הלועזי המושמע ביותר

טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
דודו טסה/ניב אהרונסון
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
מפעל חיים. אולארצ'יק/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully