וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גרוסמן או עמוס עוז? הלילה יוכרז הזוכה בפרס "מאן בוקר" היוקרתי

14.6.2017 / 10:29

הערב ב-23:20 (שעון ישראל) יוכרזו הזוכים בפרס "מאן בוקר" היוקרתי הבינלאומי. בין המועמדים הסופיים לקבלת הפרס: הסופרים עמוס עוז ודויד גרוסמן. הזוכה יקבל כ-220 אלף שקלים שיתחלקו בינו לבין המתרגם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המועמדים הסופיים לזכייה בפרס הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב בשעה 23:20 (שעון ישראל) יוכרז בלונדון הזוכה בפרס "מאן בוקר" היוקרתי. בין המועמדים הסופיים - דויד גרוסמן על ספרו "סוס אחד נכנס לבר" ועמוס עוז על ספרו "הבשורה על פי יהודה". לצד גרוסמן ועוז, מועמדים גם הסופר הצרפתי מתיאס א?נאר, הסופר הנורבגי רוי ג'קובסון, הסופרת הארגנטינאית סמנתה שווילין והסופרת הדנית דורותיה נוס. מי שיזכה לבסוף בפרס יקבל 50 אלף לירות שטרלינג שיתחלקו בינו לבין מתרגם הספר.

פרס "מאן בוקר" קיים מאז שנת 2005, ומהווה מקביל כלל עולמי לפרס המאן בוקר הבריטי שנחשב לאחד מהפרסים הספרותיים היוקרתיים והחשובים בעולם. הפרס הבינלאומי מוענק לסופר שספריו תורגמו לאנגלית, ועד 2012 ניתן גם לסופרים שכתבו באנגלית אבל לא היו בריטים. בעבר זכו בפרס אליס מונרו הקנדית, פיליפ רות' האמריקאי, וכן איסמעיל קאדרה האלבני, שהיה הראשון לזכות בפרס הבינלאומי ומועמד גם השנה.

"עוז מציג את שברון הלב והאנושיות של הספר באופן מושלם מהדף הראשון ועד לאחרון", נכתב בניו יורק טיימס על הספר, שתורגם לאנגלית על ידי ניקולס דה לאנג'. ואילו בביקורת בגארדיאן נכתב כי "הבשורה על פי יהודה" הוא "ספר רב-שכבות, מעורר מחשבה ובסיפור האהבה שלו עדין כגולם". "גרוסמן כבר לא כותב את מה שאנחנו מכנים באופן מסורתי רומן", נכתב בגרדיאן, "הוא התעלה מעל הסוגה, או יותר נכון חתר תחתיה למעמקים". בביקורת של הניו יורק טיימס על הספר נכתב כי גרוסמן "משאיר שובל של דם וזיעה על הדף שרק רב אומן אמיתי - כמו קפקא או לני ברוס - יכול לחלום לשחזר אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרוסמן או עוז? הערב נדע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully