וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שונאת את העם": קרב ההכפשות בין ג'ודי מוזס לאחינועם ניני

14.6.2017 / 11:12

לקראת הענקת אות הוקרה לניני על תרומתה במאבק למען חופש הביטוי מצד מכון הערבה, טענה מוזס כי ניני "בנתה קריירה בינלאומית רק מהכפשה וטינוף עלינו בעולם". ניני לא נשארה חייבת - ועקצה את מוזס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרב ציוצים. ג'ודי שלום ניר מוזס שלום ואחינועם ניני/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרב הכפשות בטוויטר בין אשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס למוזיקאית אחינועם ניני בעקבות ההחלטה של מכון הערבה ללימודי הסביבה להעניק אות הוקרה לניני על תרומתה במאבק למען חופש הביטוי. האות יוענק לניני במסגרת אירוע שיתקיים הערב (רביעי) במועדון צוותא בתל אביב, המציין 20 שנה למכון הערבה.

"מכון הערבה ללימודי הסביבה, שחוגג מחר 20, החליט לתת פרס לאחינועם ניני שונאת עמה, אשר בנתה קריירה בינלאומית רק מהכפשה וטינוף עלינו בעולם. תתביישו", צייצה אתמול מוזס.

בתגובה לכך צייצה היום ניני: "ג'ודי, לפעמים אני תוהה מה היה קורה אם הייתי מביאה לישראל כבוד בדרך שלך, ולא באמצעות קריירה בינלאומית?".

לצד דבריה, צרפה ניני צילום מסך של כתבה מעיתון הגרדיאן, שכותרתה "אשת פוליטיקאי ישראלי צייצה בדיחה גזענית על אובמה – והרשת החברתית הגיבה". הכותרת בגרדיאן התייחסה לסערה אחרת, מלפני שנתיים, סביב ציוצה של מוזס באנגלית: "מה זה קפה אובמה? שחור וחלש". הבדיחה צוטטה בכותרות נוספות בעולם.

לאחר שנודע על הענקת הפרס לניני, התקבלו תגובות זועמות רבות ברשת, שלוו בקללות וגינויים. מנגד, ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, הגיבה לסערה בעמוד הפייסבוק שלה: "להסתכל על הקלות שבה הפכו כאן אמנית מדהימה לאויבת העם ולרעוד (...) זה קורה כי לאחינועם ניני יש עקרונות והיא אדם אמיץ ונחוש מכדי לוותר עליהם. היא לא מתכוונת להפסיק להיות קול ברור וצלול למען השלום, והיא משלמת על זה מחיר".

יו"ר המועצה הציבורית של מכון הערבה, דניאל שק, מסר: "אחינועם ניני מייצגת את ערכי היסוד שמקדם המכון בעשרים השנים האחרונות, דיאלוג ושיתוף פעולה בין העמים. דווקא בימים בהם הופך השיח הציבורי לאלים ומתלהם, חשוב לתת רוח גבית לחופש הביטוי, ועל כן אנו גאים במיוחד להעניק את אות ההוקרה לאחינועם, ומזמינים את הציבור הרחב להגיע לאירוע. מניסיון אישי, תרומתה של אחינועם לתדמית הישראלית בעולם בוודאי אינה נופלת מזו של הגב' מוזס שלום".

עוד באותו נושא

"הרגשה של שמחה וקבלה": תמונות מהפגישה של אחינועם ניני עם האפיפיור פרנציסקוס

לכתבה המלאה
ג'ודי ניר מוזס שלום מצייצת בטוויטר ציוץ פוגע בנשיא אובמה, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
ג'ודי שלום ניר מוזס שלום בציוץ נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully