וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלי עזה בתוך תל אביב: הכירו את "חדר הבריחה - פאודה"

26.6.2017 / 0:46

חדר בריחה חדש נפתח בתל אביב - חדר בריחה "פאודה". YES נתנה את חסותה לחדר, יוצרי הסדרה ביקרו ונתנו כמה טיפים, ואנחנו ביקרנו בו. אז איך היה?

פאודה. אוהד רומנו,
פאודה/אוהד רומנו

לפני שנה וחצי החליטו אריק טורקניץ וצדוק יצחק להוסיף חדר בריחה למתחם רחב הידיים שלהם ברחוב אלנבי 119. חדר אחד כבר היה להם - "שר הטבעות", שמקבל דירוג גבוה ביותר בפורומים של חדרי הבריחה בישראל. "חשבנו על מסתערבים ופעילות בעזה", מספר טורקניץ, "ואז אשתי אמרה 'פאודה'. זה בדיוק 'פאודה'".

טורקניץ ויצחק זרמו עם השם, אבל הייתה להם בעיה. יש בישראל חדרי בריחה רבים שמתבססים על שמות של סדרות או של סרטים (בעצם, למה ללכת רחוק מדי? רק אצלם כבר פועל אחד כזה), אבל לתת לחדר שם של סדרה ישראלית? כאן כבר יש סיכון אמיתי של הפרת זכויות יוצרים. אז השניים החליטו לעשות את מה שנראה הכי מופרך והכי מתבקש בעת ובעונה: הם פנו ל-YES. זה נראה כמו לונג-שוט, אבל אחרי מספר התכתבויות פרשה חברת הטלוויזיה את חסותה על המיזם. כך נוצרה קופרודוקציה מגניבה, הראשונה מסוגה בישראל: לא מוצר שהוקם תחת השראה של קלאסיקה טלוויזיונית או קולנועית, אלא חדר בריחה רשמי עם חיבוק עז מצד חברת התקשורת שיצרה אותה.

חדר בריחה פאודה. דביר טורקביץ', מערכת וואלה! NEWS
טיפים ותיקונים. חדר הבריחה/מערכת וואלה! NEWS, דביר טורקביץ'

המשמעות של שיתוף הפעולה הזה הייתה מרחיקת לכת, מאחר שהוא כולל הרבה יותר ממתן רשות ואישור שימוש בזכויות יוצרים. יוצרי הסדרה ליאור רז ואבי יששכרוף הגיעו למקום בעצמם מספר פעמים, חילקו עצות, השתתפו בהכנת החדר וסיפקו טיפים ותיקונים, על מנת להפוך אותו לריאליסטי ככל האפשר. "בהתחלה הכנסנו בקבוק יין", נזכרים טורקניץ ויצחק, "יששכרוף הגיע, ראה את זה וכמעט התפלץ. הוא אמר לנו 'אלכוהול? ועוד אצל החמאס?' הבנו שאנחנו חייבים להוציא משם את הבקבוק". כאן לא מסתיים הקשר. במיוחד אם אתם חובבי הסדרה ייכונו לכם הפתעות רבות, אבל בשלב הזה מוטב שנמלא את פינו במים. מי שישחק יבין כבר.

יששכרוף עצמו מספר שלא היסס להירתם: "אחרי שפנו אלינו, הרעיון נראה לי מגניב וגם הביצוע. באנו לחדר ועשינו שני מקצי שיפורים, היו שם דברים שלא באמת יכולים להיות בעזה. אני חושב שזו חוויה כיפית ושמחתי להיות חלק ממנה".

עוד באותו נושא

"מותחן ישראלי מגניב": סטיבן קינג ואריק איידל מתלהבים מפאודה

לכתבה המלאה
פאודה. אוהד רומנו,
מתוך פאודה/אוהד רומנו

העונה הראשונה של "פאודה" נרכשה על ידי נטפליקס, שמספר מנציגיה אמורים לבקר בחדר בקרוב. העונה השנייה עומדת לצאת לדרך, כך שהעיתוי אינו מקרי. החדר אמור להיפתח לקהל הרחב לאחר יותר מ-30 טסטים שהתקיימו בו על ידי נסיינים שונים. בנוסף לו ול"שר הטבעות", חושבים טורקניץ ויצחק על הפרויקט הבא, חדר בעל השם המחייב "הטיסה המלזית". בינתיים, הם עורכים במתחם גם אירועי חברות וסדנאות שמשתלבים עם הבילוי בחדרי הבריחה. "בחדר של 'פאודה' מתקיימות פעילויות מקצועיות של צוותים בארגונים", מספר טורקניץ, "הצוותים ומנהלות משאבי האנוש עפים על זה".

והחדר עצמו? הייתי מספר לכם, אבל חוק ברזל הוא שלא עושים ספוילר לחדר בריחה - לא למה שיש לפניו, לא למה שקרה אחריו ובוודאי שלא מספרים על מה שמתרחש במהלכו. רק אסכם ואומר שעם יותר מ-25 חדרים ברזומה, לפחות לטעמי זה חדר שנכנס בקלות לעשירייה הראשונה, ואני דווקא לא נמנה עם מעריציה המושבעים של הסדרה. מומלץ בכיף.

חדר בריחה פאודה. דביר טורקביץ', מערכת וואלה! NEWS
נכנס לעשירייה הראשונה. חדר הבריחה פאודה/מערכת וואלה! NEWS, דביר טורקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully