וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טום ג'ונס: "רוג'ר ווטרס לא ביקש ממני להימנע מלהופיע בישראל"

26.6.2017 / 0:44

הלילה הפרוע שבילה לצד אקסל רוז ("אחריו ישנתי במהלך היום"), הפגישה המרגשת עם פרינס ("הודה לי"), החיים ללא חרטות ("הייתי בר מזל") והחשיפה הראשונה של השיר שיתנגן בהלווייתו: רגע לפני הופעתו בישראל, הזמר טום ג'ונס מדבר (כמעט) על הכול בריאיון לוואלה! תרבות

טום ג'ונס. GettyImages
"פרינס הודה לי שהקלטתי גרסת כיסוי לשירו 'KISS'"/GettyImages

אגדת המוזיקה טום ג'ונס כבר בן 77, אבל זה ממש לא מפריע לזמר שמאחורי "סקס בומב" לשמור על אנרגיות של סייח צעיר. בסוף השבוע שעבר, למשל, בילה לראשונה בחייו עם סולן גנז אנד רוזס, אקסל רוז, במסיבה בלונדון עד 6 בבוקר. יש להניח שג'ונס, המצטייר כוויאגרה מהלכת, לא כילה את הלילה עם אקסל במילוי גיליונות אקסל. אולי החליפו טיפים על חומוסיות טובות לקראת הופעותיהם בארץ. זאת של ג'ונס תתקיים מחרתיים, רביעי (28 ביוני), בהיכל הספורט יד אליהו בתל אביב, בהפקת גד אורון. זהו, אגב, ביקורו השלישי בארץ.

בריאיון לוואלה! תרבות סיפר לנו ג'ונס על געגועיו למפיק המוזיקלי האגדי ג'ורג' מרטין, על חזרתו לשורשים באלבומיו האחרונים ועל השתתפותו כמנטור ב-"דה וויס בריטניה". ג'ונס אף סיפר לנו מאין הוא שואב אנרגיות לפזז במסיבות בלונדון עד אור הבוקר וחשף לנו פרט מידע מעניין במיוחד על דבר-מה שיקרה לאחר מותו.

טום ג'ונס. GettyImages
"אם חושבים שאני Sex Bomb, זה בסדר מבחינתי". טום ג'ונס/GettyImages
"זמרים אחרים שבאים לישראל זה יופי, אבל אני לא בתחרות עם מישהו מהם. אני הוא אני, וזה הכל"

מר ג'ונס, אנחנו שמחים שאתה חוזר להופיע בישראל. רצה הגורל ולפני כמה ימים הופיע אצלנו אנגלברט הומפרדינק, שנחשב לאחד ממתחריך בשנות השבעים. איך אתה מסביר את זה שהבסת מתחרים רבים שלך, בתחומך, ובהם הומפרדינק?

"אני לא מתכנן להביס אף אחד. יש מקום לכולנו, לכל אנשי הבידור. הציבור הוא זה שיבחר. אני לא מתאגרף. אני לא מתחרה עם אנשים אחרים. אני זמר. שהקהל יבחר. כל עוד הקהל הישראלי ירצה לשמוע אותי שר, אהיה שם. זמרים אחרים שבאים לישראל זה נהדר, אבל אני לא בתחרות עם מישהו מהם. אני הוא אני, וזה הכל".

מייקל דאגלס וליאם ניסן אמרו לי בראיונות בעבר שהדבר שהכי הלהיב אותם בביקורם בישראל הן הנשים הישראליות. ומה לך הכי עשה את זה בשתי ההופעות הקודמות שלך בארץ הקודש?

(צוחק) "אם כך אמרו, זה כנראה מה שדאגלס וניסן חושבים. אני אוהב וזוכר יותר מכל את הקהל הישראלי, גם נשים וגם גברים. אני זוכר שהישראלים מאוד מוזיקליים, הם אוהבים לשמוע קולות חזקים כמו שלי יש. אני תמיד נהנה לשיר בפני ישראלים כי אני יודע שהם אוהבים לשמוע זמרים. יש זמרים נהדרים בישראל. המטרה הגדולה ביותר שלי היא לספק את הקהל שבא לראות ולשמוע אותי מופיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

היית מקבל "KISS" מרוג'ר ווטרס אם היית מבטל את ההופעה. האם ה-BDS הפעילו לחץ כלשהו כדי שלא תגיע לכאן?

"לא קיבלתי טלפון מווטרס. עד כמה שאני יודע, לא הופעל שום לחץ. אליי לא הגיע לחץ כזה. לדעתי פוליטיקה לא צריכה להיכנס לשואו ביזנס. אם אתה הולך להופיע או לשיר בפני אנשים, כל מה שאתה צריך לעשות זה לבדר את האנשים. אני לא נכנס לצד הפוליטי של זה. אני שם בשביל האנשים".

באלבומיך האחרונים חזרת לשורשיך המוזיקליים. מה הוביל לכך?

"כשפגשתי את אית'ן ג'ונס, שהפיק מוזיקלית את האלבומים האלה, הוא אמר לי: 'אני רוצה לעשות איתך משהו שלא עשית בעבר. תגיד לי איזה דברים שרת בוויילס, מה שרת בבית ספר, מאיזה סוג מוזיקה הושפעת וממי'. אמרתי לו שיש הרבה סוגים של שירים, למשל 'יידישע מאמא', שהקלטתי לאלבום ההופעה החיה שלי בשנות השישים. אני מקשיב לזמרי גוספל. אני אוהב שירים מלאי תשוקה. אני אוהב שירים בעלי משמעות עמוקה. דת לא קשורה לזה, אני מדבר על הרגשות האנושיים".

אקסל רוז, 2011. Ethan Miller, GettyImages
לילה סוער במסיבה בלונדון. אקסל רוז/GettyImages, Ethan Miller
"אמרתי לאקסל, אני שמח שאתם שוב ביחד, גנז אנד רוזס, בהרכב המקורי, ושאני שמח שהוא בריא ושלם ומצליח, כמוני"

הרבה אגדות מוזיקה מתו בשנה שעברה, ובהן פרינס (שהקלטת קאבר ללהיטו, "KISS"), דיויד בואי, ליאונרד כהן, ג'ורג' מייקל, ג'ורג' מרטין ואחרים. למי מאלו שמתו אתה הכי מתגעגע?

"כל האנשים האלה תרמו המון למוזיקה והשפיעו על כל כך הרבה חיים של אנשים, לכן היה עניין כזה גדול כשהם מתו. אנשים מתגעגעים אליהם. הכרתי את ג'ורג' מרטין מאז תחילת דרכי בשנות השישים. הוא היה איש גדול, והוא נהנה מחייו, והוא תמיד יישאר איתנו עם המוזיקה שיצר עם הביטלס. גם דיוויד בואי, ג'ורג' מייקל ופרינס הקליטו כל כך הרבה אלבומים נהדרים, ולכן הם יחיו לנצח. את פרינס פגשתי כמה פעמים. אחת הפגישות היתה במסיבת יום הולדת שהוא קיים במועדון בלונדון, זמן לא רב אחרי שהקלטתי את 'KISS'. הוזמנתי לבוא לשם. כשפגשתי אותו אמרתי לו, 'תודה שכתבת את השיר הזה'. והוא אמר, 'אני מודה לך שהקלטת אותו'".

מסיבה אחרת בה חגגת בלונדון ביחד עם כוכב מוזיקה בינלאומי אחר התרחשה בסוף השבוע שעבר. בעתונות הבריטית פורסם כי בילית עם אקסל רוז, סולן גנז אנד רוזס, במסיבה בלונדון עד השעה 6 לפנות בוקר. מאיפה יש לך את כל האנרגיות האלה? ואיך התרשמת מאקסל?

"אני מחבב את אקסל רוז. הוא היה נחמד מאוד. זאת הפעם הראשונה שפגשתי אותו. פגשתי בעבר את סלאש הגיטריסט, היינו בבית הלבן ביחד בשנת 2000, בקונצרט המילניום. אמרתי לאקסל: 'אני שמח שאתם שוב ביחד, גנז אנד רוזס, בהרכב המקורי. זה נהדר'. אמרתי לו שאני שמח שהוא בריא ושלם ומצליח, כמוני. מאיפה האנרגיות שלי? אני בר מזל כי בריאותי טובה. אני מנסה לשמור על כושר. אני מתאמן ואני צועד הרבה. בכל מקום שאני נמצא בו, אני יוצא החוצה וצועד. צריך לשמור על זרימת הדם. אני שותה הרבה מים, כדי לא להתייבש, זה רע מאוד לזמרים. אני מנסה לעשות כל מה שנכון כדי להחזיק מעמד כמה שיותר זמן. בינתיים זה עובד. אבל אי אפשר להשאר ער עד מאוחר כל לילה. אחרי הלילה ההוא עם אקסל, ישנתי ביום".

טום ג'ונס עם צוות התוכנית "דה וויס בריטניה". GettyImages
לא עוזב את "דה וויס בריטניה". ג'ונס/GettyImages
"אני אוהב שירים עם תשוקה, כמו 'יידישע מאמא' וגוספל. אני אוהב שירים בעלי משמעות עמוקה. דת לא קשורה לזה, אני מדבר על הרגשות האנושיים"

כמי שהשקיע עבודה קשה רבה מהצמיחה למטה ועד שהגעת לפסגה, האם אתה מסכים עם הביקורות על ייצור כוכבי אינסטנט בתוכניות ריאליטי מוזיקלי, ובהן "דה וויס", שבגרסתה הבריטית אתה משמש כמנטור?

"כן, אבל הכל תלוי במקרה. יש הרבה תוכניות המכונות מציאות (ריאליטי), שאני לא מבין למה קוראים להן תוכניות מציאות כי זה לא המציאות באמת. ברגע שהתחלת לצלם – זאת תוכנית טלוויזיה. אבל קוראים להן תוכניות מציאות. עד כמה שהדבר נוגע אלי, אני חושב שאני בעל כישורים להשתתף ב-'דה וויס בריטניה' כי אני שר זמן כה רב, ואם אני יכול לעזור לזמרים חדשים, אז אעשה זאת. עבורי זאת תוכנית מושלמת. כל העניין שלה הוא השירה. היא לא כמו תוכניות אחרות, שבהן אתה מקבל להטוטנים וכל מיני דברים אחרים".

אתה אומר שזאת "תוכנית מושלמת" עבורך, ועם זאת, בעיתון הסאן ובמגזין NME נטען במרץ שאתה עשוי לעזוב את "דה וויס". זאת לאחר שב-2015 הועזבת מהתוכנית, ובסוף הוחזרת אליה. אתה באמת מתכוון לעזוב?

"זה לא נכון. אני לא יודע מי אמר את זה, אני בטח לא אמרתי את זה. אני אוהב להשתתף בתוכנית הזאת, כי אני יכול לעזור לאנשים אחרים, לזמרים אחרים, ולתת להם את העצות הטוב ביותר שאני יכול. אני אמשיך לעשות את זה כל עוד אנשים ירצו שאעשה זאת".

טום ג'ונס, 1966. GettyImages
"עכשיו אני בן 77 ואני עדיין מתרגש באותה מידה שהתרגשתי כשהתחלתי את דרכי". טום ג'ונס ב-1966/GettyImages

אתה רואה בעצמך Sex Bomb?

"את זה הקהל ישפוט. אם רואים אותי בדרך מסוימת... זה הקהל ששם תגיות עליך. אני פשוט שמח שאני יכול לעשות את זה. אם חושבים עלי ככה, זה בסדר מבחינתי".

האם יש לך חרטה כלשהי, שמעולם לא גילית עליה?

"אני לא מתחרט על שום דבר. אני מרגיש שיש לי מתת אל, והשתמשתי בה כמיטב יכולתי. הייתי מאוד בר מזל בחיי. אז אין לי באמת חרטות כלשהן, תודה לאל, הכל היה נפלא. ועדיין נפלא. עכשיו אני בן 77 ואני עדיין מתרגש באותה מידה שהתרגשתי כשהתחלתי את דרכי"

אנחנו מאחלים לך אריכות שנים. לאחר שיבוא יום הדין, איזה שיר ינגנו בהלוויה שלך?

צוחק. "ובכן, מי יודע כמה זמן נשאר לנו? רק אלוהים יכול להחליט את זה. אף אחד לא שאל אותי את השאלה הזאת בעבר. אני חושב שינגנו את 'Green Green Grass Of Home'. לכל אחד יש מקום כזה. השיר לא מזכיר מדינה כלשהי או עיר כלשהי, כי לכולם יש 'Green Green Grass Of Home'. אני חושב שבית הוא דבר חשוב. אז זאת התשובה שלי, מבין השירים שלי, זה השיר שינגנו בהלוויה שלי".

  • עוד באותו נושא:
  • טום ג'ונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully