וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מפגינים פרו-פלסטינים הפריעו לרדיוהד, תום יורק הניף אצבע משולשת

8.7.2017 / 23:58

עשרות מפגינים פרו-פלסטינים הניפו דגלים ושלטי מחאה במהלך הופעת רדיוהד בסקוטלנד. הסולן תום יורק הגיב בעצבנות וסינן נגדם קללות. עוד שבוע וחצי תופיע הלהקה בישראל

עריכת וידאו:ניר חן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אצבע משולשת. יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחאה נגד רדיוהד לקראת הופעתם בישראל ב-19 ביולי: במהלך הופעה של הלהקה בפסטיבל "טרנסמיט" בגלזגו – ההופעה האחרונה של הלהקה לפני הגעתה לישראל – הניפו פעילים פרו-פלסטינים דגלים ושלטים במחאה על הגעת חברי הלהקה לישראל. עשרות המפגינים קראו ללהקה להחרים את הביקור בישראל כאות הזדהות עם הפלסטינים.

תום יורק התרגז ויצא קצת מאיזון לנוכח המפגינים. הוא סינן מספר פעמים "אנשים מזוינים", ויתר הלהקה התחילה לנגן במה שנדמה כמו ניסיון להמשיך לסדר היום. אולם יורק, למרות ניסיונו להיכנס למוזיקה, עדיין הפגין עצבנות והניף אצבע משולשת כלפי המפגינים במהלך השיר. זו הייתה כאמור הופעתם האחרונה של רדיוהד לפני הגעתם לישראל. חברי הלהקה יוצאים לחופש בן שבוע וחצי ולאחריו יגיעו להופיע בפארק הירקון בתל אביב. הופעתם בישראל תהיה ההופעה האחרונה לסיבוב הופעות זה.

בריאיון נרחב שהעניק למגזין "רולינג סטון" בחודש שעבר דיבר תום יורק באריכות על ניסיונותיה של תנועת החרם למנוע את הופעת הלהקה בישראל. "אהיה איתך כן לגמרי: זה מאוד מבאס", אמר. "יש המון אנשים שלא מסכימים עם תנועת ה-BDS. אני לא מסכים עם חרם תרבותי בכלל, וכך גם ג'יי קיי רולינג, נועם חומסקי ורשימה ארוכה של אחרים".

"יש אנשים שאני מעריץ כמו קן לואץ' (בין החתומים על הקריאה לחרם שהופנתה לרדיוהד) שלעולם לא אעלה על דעתי להגיד להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן. יש לי בעיה עם זה. זה מאוד מצער שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. זה כל כך חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו. לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני. זה מעליב ואני פשוט לא מצליח להבין למה ללכת לנגן בהופעת רוק או ללכת להרצות באוניברסיטה זה בעיה מבחינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully