וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישרדות": יוסי הפיל את הכדור

רביעיית יוסי-בר-מעיין-שגיא זרעה הרבה הרס ודם רע, ועכשיו זה גם מתחיל לחזור ולנגוס בישבנם. הם הקניטו את החברים האחרים כל כך הרבה על זה שהם לא עושים בריתות ולא חושבים אסטרטגיה, עד שבסוף הצליח להם ומשהו חלחל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אכלו לו את הראש. רזהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ההפסד במשימת החסינות השבטית, ובהתאם לסיכום שנקבע בבקתת ההתדיינות, שבט בוהאיי זוכה לוויפסאנה בזעיר אנפין כשרזהבי נשלח לאכול את הראש לשבט היריב למשך 24 שעות. בזמן שהוא שם הוא גם אמור להשתתף ולהצביע במועצת השבט, שבה הפכה בת הברית שלו מיכל ללשון מאזניים. הפעם זה באמת יהיה או (שוב) נתי או יוסי.

בתחילת הפרק אנחנו עוד נישאים על אדוות הסיכומים של הפרקים הקודמים, שבהם מיכל קשרה קשרים, גם אם רופפים במידה, עם יוסי ובר. אחרי ההדחה הדרמטית של אלון, שניה אחרי שהם נחתו בליגאוו כמו עב"מים פעורים, היא הבינה שסיכוייה לשרוד בשבט החדש יהיו טובים יותר אם תיצמד לחזקים. אבל עכשיו, עם החיזוק מבן הברית הוותיק שלה – רזהבי, היא מקבלת את הגב שלו הייתה זקוקה כדי לבחון באמת רק את האינטרסים שלה במערך הכוחות הנוכחי בשבט ובזה העתידי שממתין לה מעבר לפינה, כשיגיע זמן האיחוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדת לסגור את הפינה. מיכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהבי מגיע אל מיכל עם מסר ברור מן העתיד – מעיין ושגיא הורו לו להדיח את נתי, כי זה מה שיעבוד לטובתם. עם איחוד השבטים, מעיין ושגיא ויוסי ובר ישובו להיות רביעייה חזקה וחסרת רחמים. גם ענבר ואמיר הבינו את זה, גם נתי וורד הבינו את זה, אפילו רזהבי הבין את זה (כשמסבירים לו הוא מבין). ואחרי שזהבי מתדרך אותה, גם מיכל מבינה את זה.

עם שרשרת חסינות על הצוואר לאחר ניצחון במשימת החסינות האישית, היא מרגישה גם מספיק בטוחה כדי לפתוח הכל עם יוסי ולשאול אותו מה בעצם שווה הברית שלהם ביום שלאחר האיחוד. בשיחה הזאת יוסי מפיל את הכדור בפעם השנייה לאותו יום (הפעם הראשונה הייתה במשימת החסינות האישית, אז הוא אשכרה הפיל פיזית את הכדור), ובמקום להיות הנוכל הממולח שהיה עד עכשיו, הוא נזכר להיות כן (או "כנה", כדבריו). למרות זאת, על הנפיחות העצמית הוא לא מוותר, ובחירת המילים שלו ("מה את רוצה שאני אקח אותך על הגב שלי עד לגמר?") סוגרת למיכל את הפינה והופכת את ההחלטה שלה לקלה מאוד. למה לה לחכות עד האיחוד ולהתמודד עם ארבעתם, אם היא יכולה כבר עכשיו להנחית עליהם מכה אנושה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החום צורב באחוריו. יוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצת השבט יוסי הנואש יורה לכל הכיוונים. הוא מתחיל עם האשמות על הפרת חוזה של מיכל. וכשזה לא צולח הוא חוזר לפזמון הכי מאוס שלו, "נתי חייב לי". אבל בניגוד לאפולוגטיקה המובנית של נתי, מיכל עונה לו בלי למצמץ. הרי כשזה היה לו נוח ושירת את האינטרסים שלו ושל בני בריתו, לא הייתה ליוסי שום בעיה לשחק את המשחק וגם להתלכלך. ואחרי כל מהלך אסטרטגי שלו, והיו שם כמה מעולים, הוא היה הראשון לרקוד על הדם ולהבטיח שכל מי שחושב על ערכים לפני שהוא חושב על מהלכים, יעוף.

עכשיו, כשהוא באמת מרגיש את חום הגריל צורב את אחוריו, הוא מנסה להיתלות בבריתות והבטחות – שתי מילים שיוסי מרבה לזרוק במועצות שבט, לא רק בזו האחרונה. ברית היא מפגש של אינטרסים. אבל מה קורה כשהאינטרסים הללו משתנים? האם חבר הברית צריך לבחור בין "בגידה" להתאבדות? לכבד את הברית בכל מחיר, גם כאשר משמעות הדבר היא הפסד במשחק? התשובה של יוסי היא כן. לפחות כשמדובר בנתי או במיכל. אבל לא ככה שורדים. זו לא "הישרדות". ולגבי הטובה הזאת שהוא כל הזמן רוצה לגבות מנתי – מיכל אמרה נכון: כשיוסי שיתף פעולה והדיח את ניקולה במקום את נתי, הוא לא עשה לאף אחד שום טובה. הוא פעל למען טובתו האישית וטובת השבט. הם ידעו אז שאחרי הפרישה של רז ניסים כהן הם יהיו בנחיתות פיזית מול בוהאיי שלא מאפשרת להם לוותר על נתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם צריכים לעמוד במילה שלהם, גם במחיר מפלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברגע הקריטי הזה גיא זוארץ שואל את יוסי שאלה שפוגעת כמו חץ במטרה: יכול להיות שמרוב מבט לעתיד אל האיחוד, פספסתם את ההווה והקרבתם את גיבוש השבט? התשובה היא כן. מהרגע שמעיין ושגיא הוצרחו לשבט היריב, שני הזוגות שמרכיבים את הברית המרובעת הזאת פעלו אך ורק כדי להגיע לאיחוד – וכשהם מדברים על איחוד, אל תתבלבלו. הם מדברים רק על האיחוד שלהם זה עם זה ועל הקוקוס שלהם כל השאר.

הארבעה האלה זרעו הרבה הרס ודם רע, ועכשיו זה גם מתחיל לחזור ולנגוס בישבנם. הם הקניטו את חברי שבט בוהאיי כל כך הרבה על זה שהם לא עושים בריתות ולא חושבים אסטרטגיה, עד שבסוף הצליח להם ומשהו חלחל. אז ענבר, אמיר וזהבי עשו אסטרטגיה, ובזמן שהחוגרים מעיין ושגיא התהללו כמפתחים, בעטו להם את יוסי הביתה. ובזמן שיוסי מירק את טייטל האסטרטג שלו, מיכל החליטה שאולי באמת הגיע הזמן שלה to shine. עד לאיחוד יש עוד לפחות פרק אחד, שנראה שהולך להיות בו מעניין מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצות עבדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטח שמתם לב ש:

מיכל הסירה את שרשרת החסינות שלה והעניקה אותה לנתי. מה יש לה??? היא עוד לא למדה שכל מי שמוריד מעצמו שרשרת חסינות במשחק הזה מוצא את עצמו באי המתים עוד לפני שהוא ממצמץ?! אז זהו, שנתי לא באמת היה בסכנה בהצבעה. מרגע שמיכל החליטה (וזהבי איתה) להדיח את יוסי לא היה שום דבר שיכול היה לעצור את המהלך הזה, משום שהיה להם רוב של 4-2. אבל העברת השרשרת לנתי היא מהלך אסטרטגי נטו של מיכל שמשריינת אותו ואת בת בריתו ורד לטובתה במהלכים עתידיים ומבטיחה שגם לאחר האיחוד וגם בלי להיות איתה בברית מוצהרת, הם ישתדלו להימנע מלכתוב את השם שלה על קלף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים לה שניצל מהלב. טניטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חכמת השבט:

תת תנאים: "אה, אין לכם גם מתלה כביסה?!" (רזהבי על התנאים הקשים בשבט ליגאוו)

זה לימודי תעודה? "הוא גונב דעת. זה המקצוע שלו" (נתי על יוסי)

כפרה, זה הרעב מדבר מגרונך: "אתם לא מפסיקים לדקור לי את הלב ולעשות ממנו שניצל" (טניטה)

בטוח שזה לא בגלל שהרצפה עקומה? "ראיתי את הכלב שלי רץ אחרי הכדור שלו כל הזמן" (יוסי מסביר למה נכשל במשימות החסינות האישית)

המלכה אסתר: "לא מאהבת מרדכי, אלא משנאת המן" (מיכל מסבירה לנתי למה היא מעבירה לו את שרשרת החסינות)

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully