וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים הגישו תלונה במשטרה נגד השרה רגב בטענה ל"הסתה ואיומים"

11.7.2017 / 18:58

אמירתה של שרת התרבות אתמול כי "בשנה הבאה יכאב למוסדות התרבות בתל אביב – ובגדול" וקריקטורה שהציגה בדיון בכנסת הן "הסתה ואיומים", כך טוענים נציגי איגודי היוצרים ואמנים בתלונה שהגישו למשטרה. רגב: "הגשת התלונה הזו היא קריקטורה בפני עצמה"

יוצרים ואמנים מגישים תלונה במשטרת תל אביב כנגד שרת התרבות מירי רגב בטענה ל"סחיטה ואיומים". מגד גוזני
יוצרים ואמנים רגע לפני כניסתם למשטרה בתל אביב להגשת תלונה כנגד שרת התרבות מירי רגב בטענה ל"הסתה ואיומים" מצדה/מגד גוזני

פרסום ראשון: קבוצה של כ-20 יוצרים ואמנים הגישו היום (שלישי) תלונה נגד שרת התרבות מירי רגב בגין הסתה ואיומים. זאת בעקבות אמירתה אמש כי "בשנה הבאה יכאב למוסדות התרבות בתל אביב – ובגדול" ובעקבות קריקטורה שהציגה בדיון בכנסת. התלונה במשטרה הוגשה גם נגד מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי ונגד גלית ווהבה שאשו, ראשת מינהל התרבות במשרד.

את התלונה הגישו חברים בארגוני יוצרים - פורום הדוקומנטרי, איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, איגוד השחקנים ופורום מוסדות תרבות, ובהם לירן עצמור, עמית ליאור, אסתי זקהיים, ליאורה קמינצקי, יעל קיים, אסתר נמדר, ליאור תמם, נדב בושם, לין לאור, ליאור אלפנט ועלמה גניהר. היוצרים והאמנים טענו ל"אווירת האיום וההסתה" מצד השרה ומצד משרד התרבות, דרשו מרשויות החוק "לחקור את התבטאויותיה של שרת התרבות ואת התנהלות משרדה", וטענו עוד כי "אווירת האיום, ההתעמרות הממשלתית, ההסתה, הלעג והבוז שרוכש משרד התרבות ליוצרי התרבות הישראליים חייבים להיפסק".

עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, אמר לוואלה! תרבות: "שרת התרבות משתמשת בקריקטורות שלא היו מביישות את מכונת התעמולה של גבלס, כנגד יוצרים בכלל ויוצרים תל אביביים ומוסדות תרבות תל אביביים בפרט. ההסתה שלה מסוכנת בעיני, ויכולה להוביל לאלימות ושפיכות דמים. אני אישית מרגיש מאויים, ולכן פניתי לגוף היחיד במדינת ישראל שיכול להגן עליי ועל חבריי, המשטרה, מכיוון שראש הממשלה מתעלם ממה שהיא עושה, והמפלגה שלה והבוחרים שלה מעודדים אותה להמשיך לעשות את זה".

היוצר והמפיק לירן עצמור אמר לוואלה! תרבות: "נדהמתי לגלות אתמול, שבמסגרת דיון בועדת הכספים, שרת התרבות בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשני פנים, הביעה איומים ישירים על יוצרים ועל אנשי תרבות. היא אמרה שיכאב למוסדות התרבות בתל אביב. בתור יוצר שחי בתל אביב, אני חש שהדבר הזה הוא איום ישיר עליי ועל מקור הפרנסה שלי, ואני חושב שיש פה פעולה ישירה של שיסוי, הסתה ואיום ישיר. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תטפל בתוקפנות הזאת, שמופנית כלפי יוצרים בתל אביב. כבר הוכח שהאלימות המילולית הזאת יכולה לעודד אנשים אחרים לנקוט בפעולות אלימות, ולעבור מביטוי מילולי לביטוי מעשי. אנחנו מבקשים ממשטרת ישראל לפעול כנגד השרה, שמלבה אלימות והסתה".

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

טרם התלונה במשטרה וההפגנה, יוזמיה הפיצו היום (11 ביולי) ברשתות החברתיות הזמנות להצטרף אליהם לפעולותיהם. באחת מהן, שהופיעה תחת הכותרת "מירי, תתביישי!", הם קראו כך לפעולה: "אמש (שני) הציגה שרת התרבות והספורט מירי רגב את תקציבי משרדה, במסגרת דיון בוועדת הכספים. במהלך הדיון הציגה רגב מספר קריקטורות, שלא ניתן לפרש אותן אלא כהסתה פרועה כנגד ציבור רחב של יוצרים, שחקנים, מפיקים ועובדים בכלל ובפרט כנגד אלו הפועלים ו/או המתגוררים בעיר תל אביב, זאת תוך שהיא מוסיפה 'בשנה הבאה יכאב למוסדות התרבות בתל אביב - ובגדול'. איגודי היוצרים, המפיקים, השחקנים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה מזועזעים מהאופן בו שוב בוחרת השרה לעורר שיח מתלהם, לפלג ולהסית כנגד ציבור רחב, אותו היא אמורה לייצג ולשרת, לצורך פופוליזם זול".

הזמנה אחרת שהפיצו המפגינים להצטרף אליהם נפתחה בציטוט הבא מחוק העונשין: "המאיים על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו - מאסר שלוש שנים", ולצד זה כתבו את הטענה הבאה: "כאשר מירי רגב מאיימת על יוצרים ומוסדות תרבות תל אביביים שהיא תכאיב להם – היא עוברת עבירה פלילית של איומים!"

השרה מירי רגב מסרה בתגובה: "הגשת התלונה הזו היא קריקטורה בפני עצמה. התמונות שפרסמתי מביעות את הגבול הברור שהמדינה צריכה לשים כנגד אלו החותרים והמסיתים נגדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הקריקטורות שהוצגו על ידי השרה רגב:

משרד התרבות. משרד התרבות,
משרד התרבות/משרד התרבות
משרד התרבות. משרד התרבות,
משרד התרבות/משרד התרבות
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully